Väsymyksen paras apu on uni. Nukkuessa on myös otollista aikaa helliä ihoa ja hiuksia.

Stressi ja väsymys näkyvät myös iholla. Jotta iho hehkuisi aamulla elinvoimaisena, yö kannattaa hyödyntää sekä nukkumalla mahdollisimman hyvin että hoitamalla ihoa.

Yöksi jätettävät hoidot helpottavat kiireistä arkea. Jos suihkussa ei ole aikaa tehohoitaa hiuksia, yönaamion voi levittää hiuksiin koko yöksi.

Väsyneen on syytä tarkastella rutiinejaan: ravintoa, liikuntaa ja iltatoimia. Ravintolisiä valmistavalla Pharma Nordilla työskentelevä country manager Katja Saarikoski uskoo, että väsymys helpottaa vähentämällä ruokavaliosta sokeria ja gluteenia.

"Ennen nukkumaan menoa on hyvä syödä kevyesti, mutta ei niin kevyesti, että joutuu nukkumaan nälkäisenä. Rauhoittava teekupponen tyynnyttää vatsan ja mielen", neuvoo Saarikoski.

Unilääkkeiden sijasta nukahtamisen avuksi voi kokeilla mietoa melatoniinia. Valeriaanavalmisteet saattavat rauhoittaa yötä aiheuttamatta aamun tokkuraisuutta, ja jalkojen levottomuutta helpottaa magnesium.

Myös esimerkiksi laventelin tuoksuinen eteerinen öljy voi auttaa rentoutumaan illalla. Sivele sitä iholle vaikkapa vartaloöljyn mukana.