Olen ruokavalioltani sekasyöjä. Liha on minulle herkkua, jota syön arkena harvoin. Ilman lihaa ei tarvitse elää proteiinipuutoksessa, sillä tavallisista ruokakaupoista saa edullisesti kotimaisia proteiinipommeja, joista jaan oman arkeni kolmen kärjen. Jokainen kaveruksista voittaa esimerkiksi perinteisen maitorahkan proteiinipitoisuuden (10 g / 100 g) heittämällä! Myös ravintokuidun määrä on kohdallaan. 

Hernerouhe

Hernerouhe on ehtaa hernettä. Siitä on poistettu kuori ja se sopii keittoihin, muhennoksiin ja pihveihin. Hernerouhetta ei tarvitse liottaa, mutta suosittelen pehmentämään rouhetta kiehuvassa vedessä hetken ennen käyttöä. Hernerouhe on tästä kolmikosta edullisinta – puolen kilon pakkaus maksaa vain 1,45 €. Proteiinia tuotteessa on 17,9 g / 100 g.

 

Tattarilese

Tattarilese sopii lähes jokaiseen ruokavalioon. Se on maultaan mietoa ja lisäilen sitä jogurttiin, tuorepuuroon ja sämpylöihin. Tattarilese yllättää proiinipitoisuudellaan, 40 g / 100 g! Hinnaltaan se on suhteessa kalleinta, 2,35 € / 250 g, mutta pakkaus riittää säästeliäästi käytettynä pitkään. 

 

Härkäpapurouheseos

Härkäpapurouheseos on valmistettu härkäpavusta, herneproteiinista ja ohramallasuutteesta. Se on kuivattua härkäpapua nopeampaa käyttää ja sitä voi käyttää ruoanlaitossa jauhelihan tai soijarouheen tapaan. Härkäpapurouhetta myydään 350 g:n pakkauksissa 3,30 € hintaan. Proteiinia tuotteessa on suhteessa eniten, 47 g / 100 g. 

 

Härkiksestä ja nyhtökaurasta kerron kokemuksia, kun olemme päässeet tutuiksi!

Mukavaa maanantaita! 

- Hilla

Ps. Blogini on tästä päivästä lähtien myös facebookissa osoitteessa https://www.facebook.com/kiisseliajakaurapuuroa/. Tervetuloa seuraamaan sitäkin kautta!

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Opiskelijatyttö kokkaa, kierrättää ja kituuttaa. Parhaat säästövinkit, nopeat iltaruoat ja arjen parhaat niksit on tarkoitettu jaettaviksi.