Kommentit (3)

Vierailija

Entäpä jos lopetet itsesi kurittamisen?

Itse olen lopettanut kokonaan tiettyjen ruokien syömisen: mikroaterioiden, vaikka yhteen aikaan niitä oli mulla töissä eväänä. Nyt otan itse valmistamaani ruokaa, jota on jäänyt yli. Pakastan annokset rasioihin valmiiksi. Sipsien syömisen lopetin varmaankin jo kuusi vuotta sitten. Makkaraa  ja nakkeja en ole syönyt kolmeen kymmeneen vuoteen. Marinoidut lihat jäävät kauppaan, huuhteleppa rasiallinen marinoituja broilerinfilesuikaleita siivilässä juoksevan veden alla. Hämmästyt miten vähän lihaa jää jäljelle.

 Herkkupöytien antimet kannattaa katsoa ensin läpi ja ottaa vain niitä, joista tykkää. Itse jätän raskaat ja tuhdit suklaakakut väliin, mutta rahkapullan otan. Pullataikinassa on vähemmän rasvaa, kuin wiinerissä (niidenkin syömisen olen lopettanut).

Kaikkea hyvää ei voi lopettaa, etteikö siihen "sortuisi". Jos kieltää itseltänsä liian paljon kerralla, on vain ajan kysymys milloin repsahtaa ja silloin se on menoa! 

Aloita mieleinen liikunta harrastus ja tee siitä tapa. Itse varaan viikon jumpat etukäteen ja merkitsen kalenteriin. Perun ainoastaan työn tai sairastumisen vuoksi. Liikunnan jälkeen tulee harvemmin syötyä karkkia.

Älä ajattele liikuntaa laihdutus keinona, vaan että tulet voimakkaammaksi, notkeammaksi ja parempi kuntoiseksi. Jumppaan voi mennä yksinkin, jos odotat kaveria mukaan voi olla ettet pääse tunnille ollenkaan.

Kokeile erilaisia tunteja ja eri ohjaajia, älä luovuta ensimmäisen tunnin jälkeen.

Pienillä muutoksilla ja turhia karsien eteenpäin!

Ninna

Ensinnäkin miksi haluat olla hoikka? Mikä on tavoitteesi? Kun tämä on selvillä laadi toimintasuunnitelma joka tulee olla realistinen tavoiteltavissa ja sisäinen eli omasta halusta lähtöisin. Älä ole itsellesi liian ankara, tee yksi muutos kerralla kun se onnistuu siirry seuraavaan. Kaikkihetinyt unohtaa ja kaikki nopeat pikakuurit ja dieetit. Itselleen ei saa olla liian ankara eikä tavoitella nopeaa muutosta koska se ei usein kestä.  Jos lehdet houkuttelee älä lue niitä! Lue sen sijaan terveys- ja kuntolehtiä joista saa hyviä vinkkejä ja motivaatiota. Kirjoista suosittelen Mikko Nummenmaan Muutos nyt kirjaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat