Sivut

Kommentit (20)

Stina-Marjaana

Voi Pia, miten voikaan ihminen tuntea kerralla löytäneensä sukulaissielun <3 Minä olen juuri tuollainen vapaa ihminen, että osaisin kuvitella asuvani hotellissa juuri noin. Elämänohjeeni kaikille on: Elämä on juhla ja minut on kutsuttu <3

Määää

Pitää olla kyllä tosi hyvä eläke jos haluaa hotellissa asua ja syödä päivittäin ravintolassa. Mutta hyvä jos Pia on löytänyt onnensa.

Tuomo

Uskon täysin sen laskelman, jossa hän selvitti hoitolaitoksessa asumisen maksavan vieläkin enemmän. Välittäjän tarjoaman asunnon hintaluokkakin vihjaa, että asunnon myynnistä jäi jotain pankkitilille. Tällainen tilanne nostannee hoitolaitoksen vuorokausihinnan pilviin...

Kaikkea hyvää seikkailuun. Itselläni on sama skenaario käynyt mielessä ja nimenompaan halvempaan maahan muuttamalla

Sergei

Mielenkiintoinen case.. ihailen Pian  rohkeutta toimia erilailla mutta sen verran tirkistelijän luonnetta omaan,että toivoisin nähdä sen laskelman missä näin elettynä jää suojaosan verran vielä käteen eläkkeestä kuten mm.palvelulaitoksissa --please..

E

Vanhustentalossa työskennellyt äitini mainitsi monesti tahdostaan olla ikinä joutumatta vastaavaan paikkaan. Eikä hän koskaan sellaiseen joutunut, kiitos hyvin ajoitetun kuoleman. 

Pian ratkaisu tekee minut iloiseksi.

Arttu

Ei välttämättä ole mikään kallis ratkaisu jos on saanut sovittua hyvän sopimuksen hotellin kanssa. Itse jouduin opiskelujani aloittaessa asumaan tilapäisesti hotellissa aluksi viikon verran. Paikkakunnalta ei löytynyt sopivaa opiskeluasuntoa. Otin asian puheeksi hotellin respassa. Talvikuukausien vajaakäytön vuoksi hotelli tarjosikin minulle kahdeksan kuukauden "vuokrasopimusta" aivan lyömättömän edulliseen hintaan. Tuli maksamaan suurin piirtein saman, kuin opiskelijakämppäkin, mutta hintaan sisältyi vieläpä kevyt aamupala ja tietysti siivouskin. 

Kannattaa ehdottomasti kilpailuttaa paikkakunnan hotellit jos miettii poikkeusratkaisua yhden henkilön asuntopulaan.

sini l-t

Ihana teksti. Minäkin voisin niin hyvin kuvitella itseni vanhempana samaan tilanteeseen. Toki jos olen mieheni kanssa vielä silloin niin se on sitten toinen juttu :)

Tulipa hyvälle tuulelle tästä jutusta. Ja voin sanoa, että olisi ihana tutustua tähän Piaan. Jos Pia lukee tämän niin kaikkea hyvää elämässä, yritän muistaa kehua itseäni tunnin välein ja ihanaa uutta vuotta. 

Klhj
Vierailija: Määää

Pitää olla kyllä tosi hyvä eläke jos haluaa hotellissa asua ja syödä päivittäin ravintolassa. Mutta hyvä jos Pia on löytänyt onnensa.

Käsittääkseni Pia elää eläkkee ohella niillä rahoilla, jotka omistusasunnon myynnistä sai. Voi myös olla, että omistusasunnon rahoja on sijoitettu - sekin toisi tuloja.

Peace

Kiinnostava juttu ja persoona. Varmaan tavallaan vapauttavaa, tosin itse en ole koskaan viihtynyt streiileissä hotellihuoneissa kovin hyvin, joten haluaisi sellaisessa asustaa. Ja kaipaisin omaa jääkaappia... Minulle myös monet esineet ovat tärkeitä, samoin estetiikka asunnossa, eli ehkei minun juttuni. Mutta varmaan silti mielekkäämpi tosiaan kuin esim. hoitokoti.

...

Harvemmin toimittajille annetaan kehuja näillä palstoilla mutta nyt täytyy sanoa että, todella hienosti kirjoitettu tarina Pian elämän vaiheesta. "Tylsä" aihe näin nuorelle henkilölle kun minä, mutta en voinut lopettaa lukemista kesken. :D

Fifi

Mielenkiintoinen ja todella hyväntuulinen artikkeli. Löytäisinpä itsellenikin vastaavan sisäisen rauhan, mikä tästä muorista heijastelee. Lisää tällaisia tänne kuolemanvakavaan ja melankoliseen pohjolaan! :) 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat