Sivut

Kommentit (22)

Kotileipuri

Suosittelen! Marjoina käytin hilloja, sopivat varsin hyvin. Muffineista tuli kuin tulikin kuohkeita ja erittäin maukkauta, vaikka vatkaaminen onki jätetty pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Teimme näitä lasten kanssa juuri. Korvasimme kerman kauramaidolla. Silti tuli rapeapintaisia ja tosi hyviä. Loistava ohje!

Vierailija

Naminami! Juuri kokeilin näitä. Korvasin kerman luonnonjugurtilla ja toimii hyvin. Desin jauhoista korvasin kaurahiutaleilla. Myös tavallisen sokerin tilalle laitoin desin fariinisokeria ja banskun. Ja paistoin myös kauemmin kuin vartin vähän miedommalla lämmöllä (~180°), koska oikukas vanha uuni. Mutta hyvä ohje ja muunneltavissa. :)

Innokas leipuri

Juuri kokeilin, ja ohde todettu hyväksi! Kuitenkaan 15 minuuttia ei ihan riitä paistoajaksi. Itse vaihdoin mustikat vadelmiin, ja on herkullisia!

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Kiitos kommenteista, Vierailija ja Innokas leipuri - hyvä tietää, että vesi toimii vaihtoehtona kermalle, ja maito sekä gluteenittomat jauhot. Kiitos myös paistoaikavinkistä - ja hienoa, että kokeilit myös vadelmilla, Innokas leipuri!

Wanuru

Tosi mahtava resepti! Tein myös gluteenittomista jauhoista ja täytyy sanoa, että parhaita leivonnaisia pitkiin aikoihin. Ja yleensä kun ainakin nuo gluteenittomat leipomukset eivät ole enään seuraavana päivänä kovin hyviä, niin näitä ei tarvinut edes käyttää mikron kautta.

jauhop

Mekin tehtiin lasten kanssa ja oikein maukkaita tuli, oli kyllä oma mukava pikku twisti tässä nyt mukana. (kerran leiponut aikaisemmin, niin osasi vähän "tuunata") :P

Kaikki leivotaan itse

Minulla suunnilleen samanlainen ohje, mutta ohjeessa vain 1,5 dl sokeria. Kerman tilalla olen aina käyttänyt maitoa ja sen maidon voi maustaa pikakahvilla. tai koko maidon voi korvata appelsiini tai muulla sitrusmehulla.  Aina olen tehnyt vatkaamalla munat ja sokerin/makeutusaineen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat