Kommentit (14)

Karla N.

Mites harrastusporukat ja yhdistykset? Varmasti sellaisia löytyy, mihin pääsee myös pyörätuolilla. Yleensä tutustuminen kun tapahtuu pikkuhiljaa, eikä heti vaikka kaveripyynnön perusteella. On haastavaa aloittaa nollasta, mutta heti kun pääsee tutustumisessa vähän eteenpäin, niin seuraa voi löytyä myös vaikka kaverien kavereista. Itse kirjoitan blogiini vinkkejä, jotta kaikille löytyisi kavereita: http://jaanmurtajat.blogspot.fi

Juulia

On erittäin surullista luettavaa, kun tietää, että suurena tekijänä taustalla on se ettemme opeta lapsillemme erilaisuuden rakastamista

ja sen hyväksymistä.

Hessu

Aleksille tsemppiä, luin sinun ja muiden yksinäisten jutut lehdestä. Sinullakin on ihan varmasti mahdollisuus löytää kavereita, KarlaN:n vinkit on ihan oikeita. Pystyisitkö pelaamaan  pyörätuolikorista ? Turku on sen kokoinen paikka, että  varmaan löytyy mahdollisuus tuohon. 

jaana

Hei Alexi,  kiitos tarinastasi, se oli hyvin tehty! Jos haluat harrastaa Englannin kielta, meilla on Foreign exchange students Japanista ja Braziliasta! He haluaisivat Suomesta ystavan, jos olet kiinostunut ota yhteytta! -Entinen Turkulainen

Talvisin paljon pelaava

Entäpä internet pelit? Itse paljonkin tuli juostua nuorempana ulkona kavereiden kanssa, ihan yötä myöten. Mutta sitten kun lähdettiin kukin mihinkin kouluihin ja armeijaan ja sen jälkeen mihin kukakin jatko opiskelemaan tai töihin niin ei tule enää nähtyä oikeastaan ketään. Viikonloppuisin ehkä muutamaa harvaa hyvää ystävää. Itse ainakin talvisin paljon pelailen tietokoneella ja juttelen mikrofonin välityksellä niin oikeille kavereilleni mutta myös paljon pelaamme vain pelistä tutuille kavereille. Kai se on sitä nykyaikaista yhdessäoloa :)

Viiki

Voi, suosittelisin erilaisia nettipalstoja ja esimerkiksi fb:n sisäisiä ryhmiä, joiden kautta ensitutustuminen voi tapahtua luontevammin kuin satunnaisilla kaveripyynnöillä, ainakin itse torjun automaattisesti tuntemattomat... Kun yhteinen kiinnostuksenkohde löytyy, voi tutustua ihan puolivahingossa tosi hyviin tyyppeihin!

Myös kimppakämpät ja yhteisöasuminen voisivat olla ihan hyviä ratkaisuja yksinäiselle:)

Hakein

Itse löysin aikanaan ystäviä Suomi24 "ystäviä haetaan" keskustelupalstalta. Siinä meni monta vuotta, mutta sitten kun tärppäsi, löysin kolme ystävää kerralla. Kokemuksesta voin sanoa, että ystävien etsiminen käy työstä. Se on rankkaa, masentavaa ja lannistavaa. Saa tuntemaan itsensä vielä entistä enemmän yksinäiseksi. Mutta samalla kuitenkin tietää, että on tehnyt asian eteen jotain ja voi toivoa, että jossain välissä tärppää. 

jonne

Laitoimpa aleksille kaveripyynnön :) ei kenenkää tarvii olla yksin. Olkoot mist päin hapelikkoa tahansa :) äske luin mielenkiinnon vuoksi robottijaloista. On kehitetty jalat jotta halvaantunnut henkilö pystyy kävelemään. Kait ny valtiolla ois varaa maksaa kävelykyky kun kerta on varaa elättää pakolaisia pytyi

Jouni Järvinen

Hyvä Aleksi! Oot rohkeasti lähteny liikkeelle kaupungille katselee maailmaa. Se mahdollistaa jotain uutta tapahtuvaksi. Toivossa on hyvä elää, joten haluan antaa sinulle omaa toivoani lisukkeeksi uusiin päiviin. Oma mottoni on "Joka päivä voin yrittää tehdä jotain mahdotonta" Näin toivotan sinulle kaikjea hyvää tulevaksi...

käytöstavat?

Tulipa nähtyä sitten kyseinen henkilö bussilinjalla numero 42 yksi päivä kun nousin kupittaalta kohti keskustaa. Ei siinä mitään, mutta kysyi kelloa sanoen "mitä kello o?" jollekin ennestään tuntemattomalle mummolle. Ja sitten miettii että miksi ei ole kavereita. Olisivatkohan nuo käytöstavat mitään?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat