Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Poikkeuksellisen hienosti kirjoitettu, koskettava juttu, joka laittoi ajattelemaan (ja sai kyyneleet silmiin). Kiitos toimittajalle ja sympaattiselle parille!

Itsekkyys pois

Todella hyvin kirjoitettu "kyyhkyläisten tarina" Itse entisenä päihderiippuvaisena jouduin monesti huomaamaan ennakkoluuloja päihteiden käyttäjistä.He kaikki ovat aivan tavallisia ystävällisiä ihmisiä niinkuin moni muu.Antakaa apua ja pysähtykää jos ohikulkialla on jotain asiaa,se että joku meistä pysähtyy hetkeksi kuntelemaan,saattaa pelastaa kyseisen ihmisen päivän tai jopa hengen.

Jamppa T

Mahtava selviytymistarina! Toimitus voisi tehdä myöhemmin uuden jutun pariskunnan kuulumisista? On olemassa hyviä ja pahoja päihderiippuvaisia.. nämä kaksi ovat siitä parhaimmasta päästä =)

Stadin kundi.

Olen ollut samassa tilanteessa 2000 luvun alussa. Kurvissa heiluin ilman asuntoa pitkään ja päihteiden käyttö oli päivittäistä mutta sitten muutama vuosi takaperin sain asunoon ja päihteet jäivät siltä istumalta. Nykyään opiskelenkin opistossa ja olen tullut isoisäksi. Elämä hymyilee vaikkakin rankka elämä on jätänyt kroppaan arpensa, polvet ovat huonot ja selkä melkein leikkaus kunnossa mutta silti joka päivä aamulla herään hymyillen kun saa omasta sängystä herätä oman kullan vierestä :)

AH

Kiitos hyvin kirjoitetusta artikkelista ja hienosta tarinasta! Olisi valtavan mielenkiintoista kuulla, mitä Meilelle ja Sergeille kuuluu nyt, neljä vuotta myöhemmin. Olisiko jutulle jatko-osan paikka?

Kari

Olen itse asunut Italiassa yli 20:tä vuotta josta viimeiset noin 8:n vuotta kadulla en kuitenkaan alkoholisoituneena vaan auttaakseni juuri muita kadunkulkijoita, sillä ei siihen että ihmisestä tulee "juoppo" tai "nisti" tarvita paljoa. Oli se lopullinen isku siihen mikä aiheutti jonkun raiteilta suistumisen mikä tahansa niin se ylös nousu on aina vaikeaa varsinkin kun aikaa kuluu liikaa. Melkein poikkeuksetta menee kaikki suhteet poikki perheeseen, sukulaisiin, ja ystäviin. Kun sitten ihminen alkaa "heräillä" ja miettiä asioitaan niin iskee päälle moraalinen krapula ja taas ihmistä viedään alas, monesti tuo on ikävä kyllä loputonta sillä vaikka tahtoa olisikin yrittää nousta ylös niin ei voimia ja siksi nämä ihmiset tarvitsevat paljon tukea ja ymmärrystä sekä kannustusta.

Lukija

Kun puhutaan lusmuista ja sossupummeista, sillä EI viitata tällaisiin henkilöihin. Molemmat kokivat kovia, joutuivat pohjalle, löysivät rakkauden, saivat tukea, selvisivät. Aivan mieletön tarina! Tulin onnelliseksi. Vähän surua tarinassa sivuaa se, etteivät he voi kutsua vanhoja kavereitaan kadulta kylään - varmasti ymmärrettävistä syistä. Elämässä täytyy tehdä valintoja, he valitsivat asunnon ja raittiuden vanhojen piirien sijasta. Toivon hyviä jatkoja pariskunnalle!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat