Kommentit (7)

Akilles De Picosekunti

1. Roolilla voi suojella itseään esim. väkivallalta (henkinen, fyysinen). Paras vaihtoehto on silti olla näyttelemättä, mutta aina se ei fiksua.

2. Entä jos on parempi luopua unelmasta jonka toteutuminen rajoittaisi, tai jonka haikailu rajoittaa? Oisko tämä unelma parempi jättää säästöliekille, kunnes pystyy totetuttamaan sen, vai pyrkiä koko ajan sitä kohti? No riippuu tilanteesta.

4. Itsekkyys MAHDOLLISTAA toisten huomioon ottamisen. Paitsi jos se vuotaa yli.

Jokainen on tärkeä, siksi jokaisen tarpeet ovat tärkeät.

Tämän vuoksi, on ajateltava omia ja muiden tarpeita.

Omat voi tyydyttää täyttämällä muiden.

Jos ei halua tehdä jotain, voi olla parempi jättää tekemättä (riippuu tilanteesta). Muuten tekee vajaateholla.

5. Entä jos menneen voi saada takaisin? Sen VOI saada takaisin. Riippuu tilanteesta.

7. On silti hyvä suunnitella milloin on paras kohta hellittää. Muuten saattaa jäädä ilman toimeentuloa.

Mut sen suunnitelmattomuuden toteuttamista, parempi olla lykkäämättä hamaan tulevaisuuteen, vaan asetettava tarkka takaraja.

Esim. parin tunnin päästä.

8. Vähemmän on enemmän, kuten kulutusyhteiskuntamme on meille näyttänyt, tekemällä mitä EI kannata.

10. "Maailma ei ole velkaa sinulle, sinä olet velkaa maailmalle."

Sano tuo ahdistuneelle tai masentuneelle joka itkee harva se päivä tuota ajatellen, pystymättä lattialta tai sängystä nousemaan.

Vaan totta se on. Olen saanut mielenterveyden. Olen tällä hetkellä hyväntullinen ja pystyn asioihin. Minun on autettava hädän alaisia. Minun on oltava aktivisti. Muuten maailma oikeasti tuhoutuu.

Koralliriutat on kuolinpedillään.

Akilles De Picosekunti

6. Entä jos olosuhteet on epäsuotuisat jonkin tekemiselle?

Jos esim. ei voi toteuttaa unelmaansa ohjata elokuvaa, koska haluaa toteuttaa unelmansa viettää aikaa perheensä kanssa?

Akilles De Picosekunti

9. Entä jos huomaa jo varhaisessa vaiheessa että on parempi luovuttaa? No joo, ei se ole liian helpol luovuttamista, kun juuri tarpeeksi. 

Rentoutta

Tuossa jutussa tavoitellaan jotain ihannetta, jota ei todellisessa elämässä kohtaa. Helpommalla pääsee, kun jättää turhan egoilun. Jatkuvissa taisteluasemissa oleminen, on kuluttavaa. Mukavempiakin tapoja elää on.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat