Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Tervehdys !

Pitäisi saada tuo ohje printattua paperille, mutta ei onnistu, ainakaan Windows 10

järjestelmällä....

Terv. Anja nVuorinen

Tulostaja

Ohjeen saat tulostettua kun "maalaat" hiirellä tekstin(pidät hiiren vasenta nappia pohjassa ja maalaat) ja ruutupiirroksen ja valitset hiiren oikeanpuoleista nappia painamalla Tulosta.Toimi ainakin täällä Windows 10:llä.

Pirkko Lahdesta

Täälläkään ei onnistu windows kympillä tulostaminen. Lapaskuvan onnistuin tulostamaan, mutta ei sukkatekstiohje. Tulostuskohtaa ei ilmesty, josta klikkaamalla se toimisi. Eikä sitä virkkausohjetta pysty siirtämään toiseen tiedostoon josta tulostus onnistuisi. Miten tehdään pari numeroa pienempi sukka?

Outi - Suuri Käsityö
Seuraa 
Liittynyt10.6.2015

Tällaisen kirjoneulesukan ohjeen pienentäminen on hankalaa, sillä silmukkalukua on vaikea vaihtaa. Mutta jos langan vaihtaa 7 veljeksestä esim. ohuempaan Nalleen, sukasta tulee pienempi. En osaa sanoa, kuinka paljon, se selviää vain neulomalla mallitilkun. Puikkokokoa ja käsialaa muuttelemalla voi myös vähän vaikuttaa sukan kokoon, kunhan ei tee pinnasta liian löysää tai kireää. 

Neulojan mies

Minulla onnistui seuraavasti: Aktivoin kaikki(ctrl+a) senjälkeen kopiointi leikepöydälle (ctrl+c). Sitten avasin Open Officen tekstidokumentin ja sijoitin (ctrl+v) koko kopioidun aineiston avoimelle sivulle. Seuraavaksi tulostin sivun 4.

Upeliini

Hei, minä sain tulostettua Windows7:lla näin: vie hiiri ruutupiirroskuvan päälle, ja paina hiiren oikealla sitten ota kohta "valitse kaikki" (tulee vaaleansininen väri koko jutun päälle), sitten painat uudelleen hiiren oikeaa ja valitset kohdan "tulosta kuva", näin sain sitten tulostettua sen ruutupiirroksen (ja vaihdoin printterin asetukset värilliseksi). 

Sitten se itse ohje kopioidaan, eli paina hiiren oikea nappipohjaan ja vedä tekstin yli aina siihen ruutupiirrokseen saakka (tekstin päälle tulee siis vaaleansininen pohjaväri), nyt vapautat hiiren napin ja sitten valitset yläpalkistasi Tiedosto-> Tulosta  ja kohdasta tulostettavat sivut: VALINTA, näin saat vain tuon tekstin tulostettua. (valokuvan jätin pois, ettei kulu väriä turhaan :) ). Samalla tavalla voi kopioda tekstin esim Wordiin ja tulostaa sen sieltä. Toivottavasti tästä oli jollekin apua. Verkkotoimitukselle toive, että olisi kiva jos sivulla olisi valmiiksi printteri-kuvake, johon teksti ja ruutuohje olisi viety tulostettavassa muodossa..

Vierailija

Kun silmukoita on 60, puikot 3,5 ja syntyy ohjeen mukaista neuletta 22 s/10cm, tulee aika leveää vartta. Vaihdoin puikot pienempiin, silti taitaa tulla sukat kokoa 42... Ehkä kantapään ja pohjan pystyraidat hieman kaventavat.417

Vierailija

Kuka laittaisi kympin koneeseen.  Se on ihan P:stä, kun  tämän sivun kokonaan printtauskin. En enää ikinä sorru moiseen. Kaisa 72 v.

Vierailija

Olen Tuula Kunnas ruususukkien suunnittelija. Olen tehnyt monet ruusulapaset. Voin tehdä sinullekin, jos haluat. Mieluummin teen itse
kuin kirjoitan ohjeen.4439

Vierailija

Olen Tuula Kunnas. Olen tehnyt kymmeniä ruususukkia silmukoiden kokonaismäärän ollessa 60. Sukat ovat olleet sopivat henkilölle, jonka kenkäkoko on 38-40. Kukaan ei ole valittanut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat