Kommentit (13)

2000€Kansaneläkkeeksi

Muistisairauksienkin parasta hoitoa, olisi sairas- ja kansaneläkkeitten tuntuvat korotukset, sellaiselle tasolle, että sairaat, vammaiset ja vanhukset, voisivat pärjätä paremmin, hoitaa sairauksiaan.

Reya

Itse sairastuin n. viitisen vuotta sitten, mikä seuraa koko lopun elämää.
Sen vuoksi muistinikin on heikentynyt ja harmittaahan se melkoisesti, sillä olen vasta 30+ ja muistini on toisinaan 70-vuotiaiden tasolla.
Unohtelen päivänselviä asioita, puhun välillä samat asiat useaan kertaan jne.
Toisinaan mietin muistanko eläkeläisenä enää mitään...

Mummeli mallia 1942

Suomessa on vielä läänejä (uudet) muistaakseni 4. Lapin lääni, Oulun lääni, Länsi-Suomen lääni, Etelä-Suomen lääni. Vai tietääkö joku muu toisin? Maakunnat ovat tulossa, ei vielä voimassa. Näin muistaisin Tarkistakaa!

Mummeli 1942

Suomessa on vielä läänit. Kirjoitin jo 4 lääniä, niiden lisäksi vielä on Keski-Suomen lääni- Eli Lapin lääni, Oulun lääni, Keski-Suomen lääni, Länsi-Suomen lääni Ja Etelä-Suomen lääni. Siinä ne ovat. Maakunnat ovat tekeytymässä.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hei nimimerkki Vierailija, läänijako on kyllä sekin voimassa, mutta läänit ovat nyt eri nimisiä ja kokoisia kuin ennen vuotta 1997. Siihen testissä viitataan. Helsinki ei esimerkiksi enää ole Uudenmaan lääniä vaan Etelä-Suomen lääniä. Läänejä ei enää ole kahtatoista vaan kuusi.

Tumali
Seuraa 
Liittynyt14.11.2015

Muistia voi myös "hoitaa" itse muistipeleillä ja sudokuilla,ristikoilla ja kaikin tavoin.Itselläni on lähimuisti huono ja muut huomauttelee siitä,mutta olen käynyt testeissä omasssa kunnassa terveyskeskuksessa ja ei ole siellä löytäneet muuta kuin sen että olen hieman hajamielinen.

vierailija2

Suomessa ei ole ollut läänejä enää vuodesta 2010 lähtien. Suosittelisin nyt tarkistamaan tämän. Vuoden 1997 läänijakokin on siis jo lakkautettu.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hei nimimerkki läänitön, testi kysymyksineen ei tosiaan ole Kodin Kuvalehden laatima, kuten jutustakin ilmenee. Jutun lopussa lukee: "Lähde ja koko testi: Suomen muistiasiantuntijat" eli testi lääniin liittyvine teksteineen on heidän laatimansa.

Vierailija

Hmm. Tekstissä taisi lukea että myös vanhat Läänit hyväksytään. Ja näin minullekin on opetettu. Toki uudetkin jos joku tutkittava muistaa. Kokonaiskuvan saamiseksi ei liene kovinkaan oleellinen asia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat