Sivut

Kommentit (16)

AMT

Pysyvän mielenrauhan voi saavuttaa. En tarkoita mitään "autuudessa lillumista", vaan sitä, että elämän murheet ja pelot eivät yksinkertaisesti enää saa valtaa mielessä. Sain ottaa Jeesuksen vastaan elämääni. Siitä lähtien mielenrauhani on kasvanut ja rauhattomuus vähentynyt päivä päivältä. Tämä on totuus, eikä muuksi muutu.

Vierailija

AMT kirjoitti:
Pysyvän mielenrauhan voi saavuttaa. En tarkoita mitään "autuudessa lillumista", vaan sitä, että elämän murheet ja pelot eivät yksinkertaisesti enää saa valtaa mielessä. Sain ottaa Jeesuksen vastaan elämääni. Siitä lähtien mielenrauhani on kasvanut ja rauhattomuus vähentynyt päivä päivältä. Tämä on totuus, eikä muuksi muutu.

Minä olen nähnyt käytännössä, että ahdistuneiden ihmisten uskonnollisuuskin on ahdistavaa ja muita kontrolloivaa. Niin isoäitini kuin sisareni. Ei auta vuosikymmenienkään erittäin ahkera jeesustelu, vaan tilaisuuksissa käymisestä tulee pakonomaista, muita ihmisiä evankelioidaan erittäin ikävään ja pakottavaan sävyyn ja ainut ilo kuuluu niissä kitaranrämpytyksissä, joita sisältäviä ohjelmia kuunnellaan nettikanavilta.

Marko R.I.

Kun on mennyt elämässään sellaisen mankelin läpi kuin minä, niin siinä ei enää pienet mielenmurheet haittaa onnellisuutta. Siitäpä syystä se "mankeli" oli minulle tarpeellinen. Jaan ihmiset kolmen ryhmään: a) menneiden asioiden murehtijat b) tulevaisuudesta huolissaan olijat ja c) hetkessä elävät. Nyt olen eniten c:tä, vaikka onhan minulla kuten muillakin myös jotain noista kahdesta muusta ryhmästä eikä kukaan ole yksinään pelkkää yhtä. Eniten on a:n ja b:n yhdistelmää ja c:tä heissä on joskus hetkittäin ja niistä hetkistä ei ole uskallusta nauttia ja koetaan syyllisyyttä.

psyykkaa lukenut

Niin Psykologia ei rauhaa anna, eikä mikään muukaan pakkoajatelu. Itse sain rauhan ja sisällön/tarkoituksen elämääni, kun tulin uskoon.

Arvostan kyllä tiedettä, mutta vastausta siitä ei saa elämänperuskysymyksiin eikä syyllisyyteen , joka vaivaa aika montaa ihmistä.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 14

27. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille.

En minä anna teille, niinkuin maailma antaa.

Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Usko on ilo

"Usko voi olla yhtä lailla voimavara kuin ahdistava asia "

Usko ei itsessään ole ahdistava asia, vaan vapauttava:

Se mikä tekee ahdistavaksi on USKONTO. Jossa vaaditaan ihmiskäskyin itse tehtyjä  "lakeja" noudattamaan. Kuten esim. Lesdatiolaiset, Jehovantodistajat (ei perustu Raamattuun, vaan heillä on oma oppikirja) ect.

H.M.

Pysyvän mielenrauhan voi löytää vain ja ainoastaan ottamalla elämäänsä Isän Jumalan,Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen.Siitä tulee täydellinen luottamus kun koko elämäni on "suuremmas käres." Luottamuksen ja syntien sovitetuksi tulemisen kautta tulee vapaus ja ilo! Olen saanut kulkea tällä viitoitetulla tiellä jo 25 vuotta sydän juurtuneena täydellisesti Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan.Oma rakas aviomieheni kertoi minulle alunperin nämä elämän tärkeimmät asiat,senkin takia hän on minulle niin suunnattoman rakas! Ihanaa lukea että moni muukin on tällä ikuisen elämän tiellä.

Katapultti

Kuka haluaa mielenrauhaa? Mielestäni usein sekoitetaan hektinen elämä ja mielenrauha. Elämä (keskimäärin) on juuri oikein mittainen että kokee kaiken sen mitä ihmisen pitää kokea. Vanhana on sitten kivempi muistella että "olinpa aika hullu kun sitä ja tätäkin kokeilin" kuin että "miksi en silloin tehnyt sitä ja tätä". Hyppikö mun ajatus hiukan,no hällä väliä. Mielenrauhaa!

pro fide

Elämä ei muutu täydelliseksi ja olen samaa mieltä muuten Maaret Kallion kanssa, mutta mielenrauha- sen voi todella saavuttaa Kristuksessa. Rauha on Jumalan lupaus omilleen. 

sukin syn

Masentavaa tämä uskontohihhuleiden elämöinti. Tärkeintä elämässä on se, että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on hyvine ja huonoine puolineen. Jokaisella löytyy molempaa osastoa. Ja se pitää hyväksyä, ettei kaikkea voi elämässään saavuttaa. Tärkeää on se, että tunnistaa itsessään sen mitä elämältä todella haluaa ja keskittyy siihen. Silloin tyytyväisyys elämässä on suurempaa kuin silloin kun heiluu jokapaikan mestarina. Kukaan ei voi olla sellainen. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat