Riittämätön

suruvaippa

Olen nelikymppinen tavallinen työssäkäyvä perheenäiti. Perheessämme on kaksi kouluikäistä lasta, joista kummallakin on harrastus kolmena päivänä viikossa. Aikaa siis kuluu kuskaamiseen ihan kiitettävästi. Lasten isän kanssa olemme pitäneet yhtä jo parikymmentä vuotta, joista puolet aviossa.
Puolisoni on hyvin tarkka, siisti ja pedantti etenkin sen suhteen, että pitää olla siistiä ja paikat kunnossa. Itsekin pidän siisteydestä ja meillä mielestäni ja myös monen muun mielestä on todella siistiä siihen nähden että on kaksi lasta ja koira talossa. Olemme sopineet että minä hoidan viikkosiivouksen ja mies tekee mm pihatöitä ym raskaampaa. Toki hän pesee myös pyykkiä ja laittaa astioita koneeseen aina tilanteen mukaan. Ongelma on, että en mieheni mielestä osaa täyttää astianpesukonetta oikein, laittaa pyykkejä kuivumaan oikealla tavalla ja siivoukseni on hänen mielestään surkeaa.
Asia kärjistyi tällä viikolla, kun mieheni ilmoitti minulle haluavansa eron. Eron syynä hänen ahdistuksensa kotona yllämainittujen syiden vuoksi ja mielestään hän joutuu tekemään meillä kotona kaiken. Olen aivan murtunut, en edes osaa sanoa mitään "puolustaakseni" itseäni, voisipa joku laittaa sanat suuhuni ja herätellä mieheni tästä pinnallisuudesta...

Kommentit (1)

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Kiitos kun kirjoitit vaikeasta tilanteestasi, nimimerkki "Suruvaippa". Olen tosi pahoillani siitä, mitä joudut nyt käymään läpi. Ja myös siitä, miten kerrot tulleesi kohdelluksi. Itsetuntosi ja ihmisarvosi on varmasti saanut kolauksia matkan varrella. Uskon, että tarvitsisit nyt toisen ihmisen tukea, ystävän, terapeutin tai vaikka jonkin järjestön kriisityöntekijän. Seurakunnillakin on perheneuvontaa, joihin voi mennä myös yksin puhumaan ja saamaan tukea. Älä kuitenkaan jää yksin miettimään asioita vaan tavoittele eteenpäin pääsemistä, itseäsi ja omia tarpeitasi arvostaen. Jos saat miehesi vielä mukaan puhumaan asioista, sekin voi olla hyvä asia, mutta tiedät itse tilanteenne parhaiten. Toivon, että tämä on lopulta, kaiken raskaan jälkeen, sinulle alku uuteen hyvään elämänvaiheeseen. Voimia ja viisautta!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat