Kommentit (8)

Liian kauan

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitit. Olen itse keski-ikäinen nainen, joka on koko ikänsä "joutunut" kuuntelemaan sisarensa vitsiksi tehtyjä ilkeyksiä. Nyt olen lopultakin tehnyt sukulaisuudestamme lopun. Tuli vain piste i:n päälle.

Toivottavasti saat pojan lopettamaan, jos tyttö ei ole valmis kuuntelemaan ja ymmärtämään, että pojan käytös on väärin.

Itse odotin liian pitkään. Olisi pitänyt olla rohkeampi. Nyt voin paljon paremmin, kun mieli ei enään ole pahana.

Mutsimutsi

Kuulostaa luonnevikaiselta mieheltä. Paras ottaa jalat alle ja nopeasti. Kun tuollaista sietää, kierre syvenee ja pahenee.  Lopulta tytöstä ei jää jäljelle kuin lattiariepu, itsetunnoton ja muserrettu. Jos taas yrittää saada miehen lopettamaan järkeä puhuen, ei viesti mene perille vaan muuttuu salakavalammaksi. 

Sivusta seuraajat ovat osasyyllisiä, mahdollistajia, jos he eivät puutu miehen käytökseen ja aseta sille rajoja. Usein vain tilanne on niin hämmentävä, että toiset -ja kohde- jäävät sanattomiksi.

Toimivin keino, minkä olen löytänyt, on antaa toiselle samaa lääkettä. Iso nenääni julkisesti arvosteleva mies ei kestänyt kun totesin ihmetteleväni, kuinka noin lihavaksi itsensä syönyt mies kehtaa arvioida syntymässä saatua nenää. Lähti saman tien, eikä ole palannut :-)

Siis mies vaihtoon ennen kuin tytölle aiheutuu suurempia haavereita!

Kaisa

Toivottavasti joku puuttuisi asiaan julkisesti. Esimerkiksi kun ilkeä kommentti tulee, kysyisin kovaan ääneen "miksi sanot noin" ja kertoisin olevani eri mieltä. Tärkeää on etteivät muut paikalla olijat mene mukaan kiusaamiseen hiljaisella hyväksynnällä.

Vierailija

Kaisa kirjoitti:
Toivottavasti joku puuttuisi asiaan julkisesti. Esimerkiksi kun ilkeä kommentti tulee, kysyisin kovaan ääneen "miksi sanot noin" ja kertoisin olevani eri mieltä. Tärkeää on etteivät muut paikalla olijat mene mukaan kiusaamiseen hiljaisella hyväksynnällä.

Tämä on hyvä keino. Julkinen kyseenalaistaminen. Ja sitten myöhemmin puhua vakavasti tytön kanssa kahden. Että onko käytös hänestä mukavaa, js tarvitseeko sitä sietää "rakkaimmaltaan".

Opittu tapa?

Keskustele miehen kanssa suoraan. Kerro, kuinka kuvottava hänen tapansa on. Avaa sitä miltä sen täytyy tuntua hänen puolisostaan, miltä se näyttää ulkopuolisen silmissä sekä sitä mitä se kertoo tästä naljailijasta itsestään.

Olin suhteessa tuollaiseen mieheen, en jaksanut, lähdin pois ja paljastui, että hän todellakin välitti minusta, muttei osannut muuta, kun oli tuollaiseen huumoriin kasvanut. Yhä hän olisi valmis suhteeseen, mutta kuuntelin liian kauan ja kaikki ihastus kuihtui pidätettyihin kyyneliin.

Kaunosielu

Asia pitäisi ottaa puheeksi pojan kanssa. Voi olla että hän ei huomaa olevansa ilkeä, hänen isänsä saattaa olla samanlainen ja käytös on hänen mielestään ihan ok. Herätykseen tarvitaan joskus tosi suorat sanat.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat