Kommentit (4)

Toiveikas kuitenkin

On todella surullista lukea tällaisia tarinoita. Toivon todella koko perheelle pysyvää parantumista ja voimia. 

Yhteiskunnan vika, voisi sanoa, koska sokerin ja muu hiilihydraattipitoinen ruoka vääränlaisen rasvan kanssa on yksi suurimmista masennuksen aiheuttajista. Pistää oikein vihaksi viralliset ravintosuositukset, jotka kannustavat ihmiset syömään väärin. Kaupat pullollaan sokerilla kyllästettyjä "terveellisiä" tuotteita, eikä kukaan puutu tähän. Ja se miten "toisin" syöviä syyllistetään. 

Olen itsekin kärsinyt monen monesta oireesta (akne, mielialahäiriöt, masennus, nivelkivut, kuukautiskivut, turvotus, vain muutamia mainitakseni), jotka olen oikealla, puhtaalla ja luonnonmukaisella ruokavaliolla saanut pysymään poissa.  

Koska yhteiskunta ottaa vastuun ihmisten sairastuttamisesta?

Vierailija

Olipa vahva ja voimaannuttava artikkeli! Suuri onni onkin lopulta pieniä murusia,läsnäoloa ilman vaatimuksia,nuuskutusta... Voimia koko perheelle! Ja rapsutuksia Daisylle!

Muutamia huomioita?

Onko tutkittu ettei pojalla ole esimerkiksi hajuste-allergiaa ("en voi hengittää")  ja onko hänen ruokavalionsa lisäaineeton?

Olen itse voimakkaasti hajusteallerginen, tiloissa joissa on erilaisia kemiallisia lemuja kuten pyykinpesuaineet, uuden sohvan palonestoaineiden lemu, tietokoneista lähtevät käryt ym. tulen kirjaimellisesti sairaaksi. Tuntuu ettei saa henkeä, oksettaa, päätä alkaa särkeä, ja jos on pakko olla tällaisissa tiloissa tulen äkäiseksi.

Sama on myös esimerkiksi aspartamiinin suhteen, siitä tulee minulle henkisesti ja ruumiillisesti todella huono olo. Itse aikuisena tiedän sitä karttaa, mutta monesti olen miettinyt sitä, miten äidit syöttävät lapsilleen keinomakeutteita, eivätkä lapset osaa sanoa missä on vika, vaikka saisivat pahojakin oireita aspartaamista tai muista ruuassa tulleista aineista.

Lapsi voi olla myös yksinkertaisesti yliherkkä joillekin ruoka-aineille ("en syö"). Esimerkiksi ylijalostettu vehnä johon paistovaiheessa lisätään vielä gluteenia on monen mahalle myrkkyä. 

En tietenkään tiedä, onko näitä asioita jo kartoitettu kyseisessä perheessä. Toivon kaikkea hyvää heille!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat