Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Yleinen keskustelu

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

KK:n toimitus - 4.11.2010 13:34  (1/7)

Karmeita kokemuksia yökyläilystä?

Kysyimme Kodin Kuvalehdessä 22/2010, onko jollain karmeita kokemuksia aikuisten yökyläilystä. Onko sinulla?

Lehdessämme annoimme kyläilijöille vinkkejä: Toimikaa isäntäperheen ehdoilla: jos he nousevat aamulla klo 6, pyrkikää samaan. Asukaa siivosti, pedatkaa vuoteet. Televisiotakin katsotaan isäntäväen tottumusten mukaan. Muistakaa kiittää kutsusta ja viekää mennessänne lahja kylään.

Mutta eihän se aina näin mene. Kerro kokemuksesi!

Vastaukset

Vierailija - 4.11.2010 16:08  (2/7)

Karmea yhteinen mökkikokemus kyllä löytyy

Eli kyse ei ollut yökyläilystä vaan yöpymisestä yhdessä vuokramökissä. Meidän perheemme nukkui tai yritti nukkua parvella toisen perheen nukkuessa alakerran makuuhuoneessa. Eipä tullut ennen mökkeilyä kysyttä mihin aikaan ystäväperheen 2-vuotias yleensä nousee ylös. Lapsi heräsi joka aamu kello 5:30-6 maissa, jolloin koko perhe nousi aamupalalle. Eipä siinä enää parvella voinut nukkua vaikka olisi kuinka nukuttanut.

Iltaisin vietimme vähintään tunnin kuunnellen ystäväperheen lapsen "nukuttamista" eli lapsi huusi sängyssä ettei halua vielä nukkua, mikä ei ollutkaan ihme kun hänet pistettiin jo puoli kahdeksalta petiin.
Aika rankka lomaviikkohan siitä tuli.

Vierailija - 7.11.2010 12:52  (3/7)

Kokemuksia mökkiyökyläilystä

Veljeni tuli vaimonsa kanssa mökillemme yökylään ilman omia lakanoita. Minulla ei siellä ole varalakanoita ja oli jo ilta. Onneksi naapurimökissä asuvalla anopilla oli antaa ihan uudet lakanat avuksi. Oletin ilman muuta, että heillä olisi omat lakanat, kun autolla liikkuivat ja olivat jo olleet pari yötä kummankin vanhempien luona. Eli tulivat tehneeksi aika paljon pyykkiä.
Heidän piti tulla jo iltapäivällä ja olin laittanut tarjottavat valmiiksi ja kattanut pöydän, mutta he eivät edes vaivatutuneet ilmoittamaan viivytyksestä.
Tämä ei edes ollut ensimmäinen kerta . Lastemme ollessa alle kouluikäisiä he kerran tulivat meille yökylään klo 23 . Eivät lapset malttaneet mennä nukkumaan, kun odottivat näkevänsä heidän koiransa. Heillä itsellään ei ole lapsia.

Vierailija - 10.11.2010 21:48  (4/7)

Kyläilevä perhe kaksi kertaa

Luoksemme tuli kahtena kesänä mieheni serkku perheineen kylään yöksi. He tulivat toisten sukulaisten luo asuntovaunulla, jonka jälkeen tulivat meille ilmoittamatta etukäteen, jonka takia viiletin kauppaan ostamaan ruokaa, jonka laitoin yksin. Syötyämme tiskasin yksin ja yön tullen laitoin pedit vieraille, joilla ei "sattunut"mukaan vuodevaatteita, pyyhkeitä, eikä edes rouvalle puhtaita pikkupöksyjä, koska kaikki jäivät asuntovaunuun. Meillä ei ollut edes pesukonetta, joten kiikutin pyykit talon pesulaan. Kolmantena kesänä ilmoitin ovella, ettemme ota vastaan yllätysvieraita, josta sain suvun vihat päälleni, mutta lopulta otin eron koko hyväksikäyttäjäsuvusta.

Vierailija - 14.11.2010 12:42  (5/7)

Toisen silmin

Minulla on tuttava, jonka kyläilyä melkein aina jännitän. Parhaani mukaan pidän kotini siistinä, mutta minulla ei ole niin paljon energiaa ja aikaa siivoukseen kuin ystävättärelläni. Kun hän tulee kylään, hänen katseensa alkaa kierrellä asunnossani ja äkkiä alan nähdä kotini hänen silmillään. Huomaan murusen lattialla, kissankarvoja nojatuolissa, sormenjäljet saunan lasiovessa, pölypalleron eteisen nurkassa... Kun tunnen hänen arvostelevan katseensa kaikkialla kodissani, alan äkkiä tuntemaan itseni huonoksi ihmiseksi, vaikka tiedän että se on typerää. Tästä olen kuitenkin oppinut sen, että pyrin itse katsomaan muiden ihmisten elämää lempeästi. Haluan, että minun silmilläni katsottuna ihmiset voisivat nähdä rakkaita ja kauniita asioita, joista iloita ja nauttia.

Vierailija - 21.7.2011 9:17  (6/7)

yö autossa

Olin kylässä ystäväni luona. Kävimme illalla ravintolassa ja hän katosi yökyläilemään jonkun miehen luokse. Ajoin taksilla hänen kotiinsa, enkä tietenkään päässyt sisälle. Nukuin marraskuisen yön autossani. Aamulla hänen saavuttuaan kotiini keräsin kampsuni ja läksin suivaantuneena kotiin.
Asia sovittiin ja olemme yhä ystäviä.

Vierailija - 24.7.2011 14:10  (7/7)

Ystävän monen päivän vierailu

Toistakymmentä vuotta sitten olin sinkku ja entinen kämppäkaverini, myös sinkku, vieraili luonani toisessa kaupungissa silloin tällöin. Yleensä hän tuli viikonlopuksi, sai junaliput työpaikan kautta lähes ilmaiseksi. Hän oli aina persaukinen vaikka oli ihan mukavasti toimeentuleva. Olimme molemmat asuntovelkaisia ja minä varsinkin olin sopinut melkoiset kuukausierät lainan maksuun vaikka palkka oli silloin tosi pieni. Olin ennen ystäväni ko. vierailua kertonut, että siinä vaiheessa kuukautta olin hyvin vähissä varoissa ennen seuraavaa palkkapäivää. Hän tuli lähes viikoksi ja kehuskeli etukäteen puhelimessa kuinka hän ei tule kenellekään täysihoitoon vaan osallistuu kustannuksiin. Hah hah! Penniäkään hän ei maksanut ruokakuluista vaikka pari kertaa kävimme yhdessä ruokakaupassa. Olin osan ajasta itse päivät töissä ja huolehdin vielä siitä, että hänellä on kotona lounastarvikkeita. Olisi pitänyt sanoa, että hae itse kaupasta mitä haluat. Vierailun jälkeen söinkin sitten riisiä ja tonnikalaa viimeiset päivät ennen tiliä. Olin todella kypsynyt ja vierailu oli aivan liian pitkä. Eikös sitä sanota, että kala ja vieraat alkavat haista kolmantena päivänä! Käydessäni itse hänen luonaan kävin aina välillä yksin kaupassa hakemassa meille ruokatarpeita eikä hän ollenkaan estellyt vaan otti kaikki tyytyväisenä vastaan. Muutenkin ystävyys muuttui melko yksipuoliseksi, joten en ole hänen kanssaan enää missään tekemisissä.

» Yleinen keskustelu

Uusi käyttäjä?   Rekisteröidy

Ongelmia kirjautumisessa?

Kuinka paljon sukulaislapsen ylioppilaslahja saa maksaa?

Tulokset | Aiemmin kysytyt