« Takaisin keskustelujen etusivulle
Yleinen keskustelu
Viesti
Vierailija - 26.1.2011 11:14 (1/3)
Kiusaaminen voi syöstä perheen tasapainosta
Kun lapsi joutuu kiusatuksi, niin koko perhe helposti kriisiytyy. Vanhemmat on jätetty melko yksin näiden ongelmien kanssa. Apua on erittäin vaikea saada.
Häpeä, huonommuudentunne ja leimaantumisen pelko estävät myös puhumasta asiasta avoimesti.
Olemme perustaneet Valopilkku-projektin jonka kautta on saatavilla apua, tukea ja tietoa vertaistuen, puhelimen ja s.postin välityksellä.
www.valopilkkuprojekti.fi
Vastaukset
Vierailija - 31.1.2011 15:11
(2/3)
rankka
Kiusaaminen on kamala juttu. Minua esimies kiusasi 18 vuotta. Menetin vaikka mitä tuona aikana. Menetin myös terveyden. Nyt kiusaa eläkelaitos, mutta inhottava esimies vain etenee kun on suhde pääpomoon. Olen käynyt 2 vuotta psykoterapiassa jossa vointi on kuvattu pikkuhiljaa kohentuneeksi, mutta paljon on jäänyt arpia eletystä elämästä. Kyllä on itsemurha ollut monesti mielessä ja ilman lapsia ja heidän ihania lastenlapsia ei minua enää olisi. Puuttukaa lasten kiusaamiseen HETI!
Vierailija - 7.2.2011 9:42
(3/3)
Kiusaaminen
Eikö Suomessakin voitaisi yrittää samaa, mikä USA:ssa osoittautui toimivaksi keinoksi kiusaamisen vähentämiseksi kouluissa: Ohjelmassa Dr. Phil näytettiin, miten Dr. Philin pojat kävivät puhumassa asiasta kouluissa. Uskoisin, että viesti menee paremmin perille silloin kun puhumassa on vain hiukan omaa ikää vanhemmat lapset. Omien vanhempien ikäisten ihmisten neuvot eivät välttämättä mene perille ja vielä vanhempien puheet koetaan mahdollisesti ikäihmisten höpötyksiksi.
Tumtum