Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Yleinen keskustelu

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 31.3.2011 15:05  (1/5)

Isoäidin tyhjä syli.

381

Vastaukset

Vierailija - 31.3.2011 16:00  (2/5)

Isoäidin tyhjä syli.

Minä olen vähän yli 60 v isoäiti.
Vielä vähän aikaa sitten minulla oli ihanat 6-7v poikani tytöt. meillä oli hauskaa, kävimme pulkkamäessä, leivoimme pipareita, sekä muuta kivaa tyttöjen ehdoilla. Tiedän että olin tosi pidetty tyttöjen mielestä. Viimeisten 3-4 v aikana on kaikki muuttunut, en tiedä mitä on tapahtunut, mutta minulle ei enää soiteta, ei kysytä kuulumisia. Kun menen heille yllättäen, ei pyydetä sisään, sanotaan vain että nyt ei sovi. Kun soitan ja pyydän kylään sanotaan että ei sovi. Olen monet kerrat yrittänyt puhua ja kysyä mikä on, mutta miniäni käyttäytyy minua kohtaan kylmästi.
Viime keväänä vein poikani syntymäpäivänä lahjaksi omenapuuntaimen, heillä kun oli uuden pihan japuutarhan laitto meneillään. Kun seuraavan kerran sain armon vierailla heillä noin kuukauden kuluttua vanhimman tytön syntymäpäivillä, oli ostamani omenapuu edelleen purkissa kuivuneena ja ruskistuneena.
Kyllä sydämeni särkyi. Tytöt ovat yhtä ihania minua kohtaan kuin ennenkin, mutta saan tavata heitä liian harvoin. He asuvat noin kilometrin päässä kesäpaikastamme, ja varmasti osaavat jo itsekseen kävellä luoksemme. Olen kauan sitten eronnut poikani isästä ja elän mies-ystäväni kanssa jo toistakymmentä vuotta. Avomieheni on tullut aina hyvin toimeen poikaniperheen kanssa.
Olen tosi kauan surrut tätä asiaaja ikävöinyt tyttöjä. Kun aikoinani kysyin syytä asiaan, miniäni sanoi ettei he ole muuallakaan käyneet, kuitenkin olen huomannut että tytöt ovat käyneet milloin missäkin toisen mummon kanssa. En todellakaan tiedä mitä teen, aika kuluu ja lapset kasvavat, jään kaikesta minulle mummina kuuluvista asioista ulkopuolelle.

Surullinen mummi.

Vierailija - 31.3.2011 17:13  (3/5)

Ahistaa ajatuskin

Tyhmintä ikinä on laittaa lapset kärsimään aikuisten mutkikkaista asioista. Varmasti tytötkin kaipaavat mummiaan. Yritä kysyä pojaltasi suoraan. Kyllä mummeillakin on oikeus lapsenlapsiinsa.

Kahden pienemmän tytön mummu

Vierailija - 4.4.2011 10:25  (4/5)

mitä lie ?

Jos kysymys onkin anoppi-miniä suhteesta ?
Tosi väärin kun lapset joutuu ns maksumiehiksi vaikka
ovat täysin syyttömiä . Kaipuu on kova molemmin puolin, uskon näin.

Vierailija - 9.4.2011 21:54  (5/5)

kanssakärsijä

Luulen jonkin verran pääseväni kipuusi sisälle! Minullakin on kaksi ihanaa lapsenlasta, tyttö ja poika 10/11 v.Koen jääneeni aivan sivuun heidän elämästään.Kipuilen sitä,kuinka paljon meillä olisi ollut heille annettavaa.Olisimme halunneet siirtää tai ainakin tiedottaa sekä omat taustamme että myös kertoa heidän isänsä lapsuusajasta. Paljon olen ns.peilin edessä miettinyt omaa käytöstäni, taitamattomuutta varmasti on ollut, mutta ei pahantahtoisuutta. Anteeksipyyntö ja avoimuuden toteutuskaan ei ole tilannetta parantanut.Olen tullut siihen tulokseen, että miniäni on persoonallisuushäiriöinen ihminen. Itse kävi terapeutilla puhumasta ongelmasta sen ollessa pahimmillaan, valvoin öitä ja itkin ikävästä. Olen välillä todella huolissani poikamme jaksamisesta sekä lastenlasten tulevaisuudesta. Yrittäminen parantaa mitään on loppunkäyty tie. Nyt ei keinona ole kuin rukous koko perheen puolesta.Toivotan sinulle voimia ja jaksamista ! Jos keksit keinon tilanteeseen, ilmaisethan vinkiksi !

» Yleinen keskustelu

Uusi käyttäjä?   Rekisteröidy

Ongelmia kirjautumisessa?

Kuinka paljon sukulaislapsen ylioppilaslahja saa maksaa?

Tulokset | Aiemmin kysytyt