« Takaisin keskustelujen etusivulle
Yleinen keskustelu
Viesti
Vierailija - 13.6.2011 12:03 (1/9)
Naimisissa työnarkomaanin narsistin kanssa
Haluaisin jakaa tunteeni "normaali ihmisten" kanssa, koska itsestäni tuntuu että olen aina vain huono/ väärässä/laiska/osaamaton/tyhmä mieheni mielestä.
Perheeseeni kuuluu 18, 13, 3 ja 1½ -vuotiaat lapset, mies, kissa ja kaksi koiraa.
Mieheni on "aina" töissä, tarkoittaen että lähtee maanantai aamuna 04 töihin ja tulee perjantaina 18 takaisin. Pääosin, toki poikkeuksia on. Kun hän tulee kotiin, perjantai-ilta menee saunoen perheen kanssa. Lauantaina hän nukkuu puoleenpäivään, hohhailee kahvikupin kanssa siihen saakka kun menee pienempien lasten kanssa päiväunille klo 14. Sieltä hän herää 18 aikaan, syö, katsoo telkkaria kunnes on aikuisten saunan vuoro. Saunoo kanssani, katsotaan ehkä elokuvaa jonka jälkeen kuvioon kuuluu lauantai-illan seksi ja nukkumaan. Sunnuntaina samat kuviot, eli nukkuu pitkään + päiväunet.
Eli, minä olen vastuussa "kaikesta". Fyysisesti. Hän tuo hyvinkin julkisesti esille sen, että hän tuo rahan taloon ja siksi joutuu tekemään pitkää päivää ja siksi saa siis nukkua ja olla osallistumatta mihinkään ns. talon töihin.
Hän toki maksaa taloutemme lainan lyhennyksen, veden, sähkön ja yleisesti ottaen muutkin laskut mutta minä puolestani huolehdin ruoka- ja vaateostot ja pääosin bensan oston koska autollamme ajankin.
Talomme non iso, joten siivottavaa pinta-alaa riittää. Pyykkiä tulee myöskin melkoinen määrä. Ruoka on aina kotiruokaa joten sekään ei itsestään valmistu. Lämmityskautena pannuhuoneessa on vierailtava aamuin illoin. Käyn myös työssä.
Nyt onkin ongelmaksi herännyt se että töitä olisi kotona paljon (talven vesivahingon jälkeisiä remontteja, lämmitysjärjestelmän korjausta ja monen monta muuta remontti-hommaa normaali nurmikon leikkuiden ym. arkisten kotihommien lisäksi), mies ei osallistu, suuttuu jos asiasta huomauttaa, arvostelee, nälvii ja ihan suoraan sanottuna v****lee. Kaikki on aina ja poikkeuksetta toisten vika, ei koskaan hänen. Jos jotain yritän tehdä itse (esim. pieniä remonttihommia, joita entisessä elämässäni olen tehnyt paljonkin) alkaa arvostelu että "pitäisikö ensin miettiä ennenkuin alkaa touhottamaan". Jos en tee, hän syyttää että hänelle kasataan kaikki jonninoutavat hommat. Lasten hoidon hän kokee palveluksen tekemisenä minulle...haloo! Omien lasten kanssa ajanvieton....
En halua erota vaan haluaisin tilanteen "kauhun tasapainoon", että mies ymmärtäisi että minäkin teen täällä jotain ja hän ei todellakaan tee ihan kaikkea.
Vastaukset
Vierailija - 18.6.2011 10:13
(2/9)
Naimisissa työnarkomaanin narsistin kanssa
Olet tehnyt kompromissin jo suhteenne alussa.Mies tuo rahat ja sinä teet kotityöt.Olet opettanut ja hyväksynyt asian kenties ja vuosien ajan ja tottumuksen ura toimintamallin suhteen on vaikea muuttaa.Kertomuksestasi paistaa läpi, valitettavaa kyllä, että olette nykyisin yhdessä tottumuksesta ja suhteestanne puuttuu RAKKAUS ja toisen kunnioittaminen molemmin puolin.Seksi, kun sitä harrastetaan velvollisuudentunteesta saunan jälkeen klo seitsemän ei ole rakkautta.
Jos olet tosissasi, tulee sinun nostaa asia esille ilman emootiota ja tunnetta.Käy ensin itsesi kanssa läpi, haluatko elää valheellisuudessa vai vaatia mieheltä sitä mitä jokainen nainen kaipaa;Rakkautta
Man
Vierailija - 7.7.2011 14:42
(3/9)
Tiedä, mitä saat, jos päätät jäädä
Sulla taitaa olla 5 lasta, kissa ja koirat..... Nosta kytkintä tai laita ukko kävelemään. Tuo ei tuosta parane yhtään, vaan pahenee vuosien myötä. Ite olin kans työnarkomaanisen narsun kanssa naimisissa, kirjoituksesi tuntui kuin itseni kirjoittamalta. Huh, en kaipaa sitä aikaa enää takaisin - nyt on hyvä olla, vaikka elintaso romahtikin (ex-miehelläni 3-kertaiset bruttotulot muhun verrattuna). Toivon sulle voimia tehdä jotain radikaalia ennenkuin pimahdat totaalisesti - puheet ja "nalkutukset" eivät auta kuin korkeintaan hetkeksi. Itse otin loparit töistä ja muutin toiseen kaupunkiin lähemmäksi sukulaisiani ja vieläpä työttömäksi. Pois oli päästävä hinnalla millä hyvänsä ja se kannatti.
Vierailija - 10.7.2011 10:00
(4/9)
Shokkihoitoa
Hei nainen, huomaatko edes itse arvostaa tekemääsi työmäärää tarpeeksi. Olin vuosikausia lähes samassa tilanteessa. Vasta aikustuvat lapseni saivat silmäni auki. Ajattelepa minkälaisen perhe-elämämallin lapsenne saavat. Tee miehellesi lista esim.kuukausen ajalta tekemistäsi töistä. Älä syyllistä liikaa, vaan ilmoita, että palat loppuun tällä menolla. Se on oikeasti vaarana. Ota väkisin vapaata edes yksi vllkonloppu ja jätä miehesi selviämään yksin lasen kanssa. Ei tässä nyt hyssyttelyt auta, vaan shokkihoito. tsemppiä
Vierailija - 24.7.2011 15:35
(5/9)
mikä pakko?
Kertokaa mulle, kun en itse ymmärrä, mikä pakko on laittaa tuollainen määrä lapsia parisuhteeseen, joka on noin epäsopuinen.
Nuorena ja optimistisena tuli itsekin haksahdettua vastaavanlaiseen hurmanhenkilöön. Lisääntymisvietti oli niin voimakas, että yksi lapsi tuli tehtyä, mutta vaikka hän on rakas, hieno, upea, niin yhtään enempää tuon suvun vesoja en tähän maailmaan suostu synnyttämään. Isättömäksi tai kahden kodin lapseksi en kuitenkaan lastani pakota.
Nykyisellä kokoonpanolla jaksan hyvin paitsi hoitaa lapseni - tai nuoreni oikeastaan - ja talouteni, tehdä pikkurempat ja maksaa laskut palkkarahoillani.
Jokainen makaa niin kun petaa, siinä on turha vinkua, että miks toi toinen ei. Minä olen tehnyt valintani ja lapion sitä p***aa, jota itse olen tuottanut typerillä valinnoillani.
rosemary - 7.8.2011 3:05
(6/9)
Kaksi vaihtoehtoa
Mielestäni sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Jos miehesi oikeasti on narsisti, kuten kirjoitat, niin silloin et voi tehdä muuta kuin 1. hyväksyä tilanne, 2. jättää mies. Toisaalta, miehesi voi ihan oikeasti ajatella, että se, että hän tuo niin paljon rahaa kotiin, sinulle ja lapsillenne, riittää hänen osaltaan ja osoittaa myös rakkautta häneltä perhettä kohtaan. Oletteko keskustelleet näistä asioista ilman riitelyä? Suosittelen sinua kirjoittamaan esim. kirjeen, jotta saat kokemuksesi välitettyä hänelle. Vaikutat tällä hetkellä niin ärsyyntyneeltä tilanteeseen, ettei keskustelua kannata aloittaa kasvotusten. Riitely ei auta tippaakaan. Mielestäni teillä on vielä toivoa. Parisuhde vaatii raakaa työtä eikä kukaaan ole täydellinen opettelematta. Tsemppiä!
Vierailija - 19.8.2011 13:33
(7/9)
Naimisissa...
Olet jaksanut vissiin aika pitkään tuota kohtelua, ja miehesi on päässyt kuin koira veräjästä. Hieman huono omatunto hänellä kuitenkin lienee, jos kerran täytyy ääneen kehuskella sillä, kuka pääoman tienaa.
Otapa omaa lomaa ja lähde viikoksi kaverin kanssa vaikka etelään. Jätä koti ja kakarat isännälle.
Miten muuten tuo 18-vuotias osallistuu askareisiin?
Entä 13-vuotias? Laita nuoret hommiin, oppivat samalla tulevaisuutta varten sinun taitosi eivätkä ota niin helposti mallia isästään.
Minulla on mukava mies, mutta hän kertoo aina muille kuinka hän on tehnyt kaikki hommat vaikkei olekaan.
Jos huomautan asiasta, hän sanoo, että ei muistanutkaan että minä ne hommat oikeasti teinkin.
Toivon sinulle voimia! Ja lähde oikeasti hetkeksi pois!
Vierailija - 23.9.2011 6:00
(8/9)
narsisti
näissä keskustelupalstoilla on tullu aika paljon ilmi narsistista mutta kun näitä lukee niin yli puolesta huomaa että ei ole kyse narsistista vaan jostakin muusta se on helppo aina sanoa että toi on narsissi vaikka se on kaukana siitä.ottakaa selvää mitä narsisti oikeasti tarkoittaa ja puhukaa vasta sitten toi narsisti sana taitaa olla tämän päivän muotisana.itse kokeneena tiedän mitä on olla oikean narsistin uhri elikkä puhukaa oikeista sanoista eikä vaan tästä trendi sanasta.
Vierailija - 5.4.2012 17:10
(9/9)
mikä on pakko?
Moikka!
Olen täysin samaa mieltä kanssasi, että onko pakko tehdä lapsia tuommoiseen parisuhteeseen!
Vähän alistuneelta ihmiseltä hän vaikuttaa!
Vastaan vähän viiveellä, nyt vasta tuoreena tilaajana selailin näitä sivuja!