Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Ihmisten kesken

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

KK:n toimitus - 28.10.2010 13:07  (1/4)

Miksi työtä vain pätkissä?

Olen viisikymmenluvulla syntynyt alanvaihtaja. Mitään vakinaisia työsuhteita en enää saa, eikä yli viisikymppistä oteta vakkariksi, vaikka olisi kuinka hyvät paperit hommannut vanhoilla päivillään. Olen laittanut lukemattomia hakemuksia, turhaan.

Olen tällä hetkellä työssä liitossa, joka ajaa jäsentensä etuja. Kummastelen, että meikäläisiä toimihenkilöitä jatkotetaan sielläkin, vaikka työt eivät häviä mihinkään!

Aina vain vuorotteluvapaan sijaisuutta pätkästä toiseen tai ruuhkanpurkuja kuukaudesta toiseen.

Mitä tehdä? Haenko ennenaikaiselle eläkkeelle vai koetanko pyristellä pätkätyöelämässä vuodesta toiseen eläkeikään asti? Onko samanlaisia kohtaloita paljonkin?

Berry -57

Vastaukset

Vierailija - 18.11.2010 13:44  (2/4)

Sitä vaan

Minäpä en ole muuta tehnytkään, ikinä. Mitenhän hyvältä se vakityö tuntuis...

Vierailija - 19.11.2010 15:32  (3/4)

Pätkätyöt ovat nykyaikaa

Et ole ainoa, turha pätkätöiden vuoksi miettiä eläkettä. Hyvin suurin osa nykyajan työntekijöistä tekee pätkätöitä kaiken aikaa. Se on nykyaikaa, ei sille mitään voi.

Vierailija - 28.1.2011 15:53  (4/4)

Vastuu

Hei, hyvä aihe. Mielestäni juuri vastuullisuus työnantajien kohdalla puuttuu useasti.

Tyttärelle olen tässtä viime päivinä etsinyt kesätöitä ja haluaisinkin hänen löytävän yrityksen joka ei pelkää palkata myös pitempiaikaiseen työsuhteeseen, tai edes hoitaa kaikki hommat asiallisesti. Ja tarjoaa kohtuullisen palkan...

Mielestäni tämä facebookissa oleva kampanja: http://tinyurl.com/45znd89 on oikeilla jäljillä. Olisi hyvä jos kaikki nämä työnhakupalvelut tarkistaisivat yritykset edes jotenkin ennalta.

» Ihmisten kesken

Uusi käyttäjä?   Rekisteröidy

Ongelmia kirjautumisessa?

Kuinka paljon sukulaislapsen ylioppilaslahja saa maksaa?

Tulokset | Aiemmin kysytyt