Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Ihmisten kesken

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

KK:n toimitus - 2.12.2010 18:53  (1/3)

Perinteet kunniaan

Joulu on lasten ja lastenmielisten suuri juhla, mutta kyllä varttuneempikin väki siitä tuntuu kovasti nauttivan. Monien koulujen joulujuhlissa pidetään yllä jouluperinteitä, mutta ei kaikissa. Suomalaiseen perinteeseen kuuluu tonttuja ja joulupukki ja sen lisäksi jouluevankeliumi enkeleineen ja paimenineen. Sen päälle sopii kajauttaa Enkeli taivaan.

Vaalikaamme Suomessa suomalaisia tapoja. Jotkut vetoavat maahanmuuttajiin, joilla on toisenlainen kulttuuri. Miksi meidän tulisi muokata joulujuhlaamme neutraaliksi, jotta se olisi maahanmuuttajille mieleen? Vanha sanonta maassa maan tavalla sopii tähänkin.

Joulujuhlia organisoinut

Vastaukset

Vierailija - 3.12.2010 19:55  (2/3)

Perinteet kunniaan, ihan oikein

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että meidän täytyisi luopua koulujen joulujuhlista tai kevätjuhlista vanhoine tapoineen. Jos se ei jollekin maahanmuuttajaryhmälle sovi, olkoot näistä tilaisuuksista poissa, mutta on väärin suomalaisia lapsia kohtaan poistaa perinteiset koulun juhlat
sekä jouluna että keväällä koulujen loppuessa.
Nim. Jouluhössöttäjä

Vierailija - 20.12.2010 14:13  (3/3)

Olen samaa mieltä!

Vaikka en itse edes kuulu kirkkoon ja olen ateisti, haluan silti ehdottomasti nähdä joulujuhlissa perinteiset paimenet ja itämaan tietäjät. Eikä joulujuhla olisi mitään ilman perinteisiä joululauluja, joista valtaosa on tosiaan uskonnollisia.
Olisi aivan hölmöä luopua vanhoista ja ihanista jouluperinteistä vain sen vuoksi, että ne eivät kuulu maahanmuuttajien kulttuuriin. En usko, että missään muussa maassa kuin Suomessa edes harkittaisiin moista omien traditioiden hylkäämistä tällaisesta syystä.

» Ihmisten kesken

Uusi käyttäjä?   Rekisteröidy

Ongelmia kirjautumisessa?

Kuinka paljon sukulaislapsen ylioppilaslahja saa maksaa?

Tulokset | Aiemmin kysytyt