Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Ihmisten kesken

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

KK:n toimitus - 2.12.2010 19:02  (1/3)

Älä odota tukea

Kuuluuko suomalaisuuteen se, ettei toista tueta? Jos yritätä pudottaa painoa, älä odota tukea, sillä saat sen sijaan kestokyvyn koettelua. Jätäpä makea pois, niin kohta jo houkutellaan, että kyllähän sitä nyt vähän voi ottaa. Eihän nyt pieni määrä makeaa mitään haittaa. Tai yritä olla ilman viinaa, niin taatusti joudut selittelemään muille, miksi olet juomatta.

Miksi kavereiden täytyy kyseenalaistaa toisen yritys parantaa tapojaan?

Pikemminkin kavereilta odottaisi kannustusta ja tukea. Liittyvätkö kavereiden kampitusyritykset kateuteen? Sanotaanhan, että suomalainen ei amerikkalaiseen tapaan ole iloinen naapurinsa autosta vaan toivoo, että menis ees rikki.

Tietysti voi kysyä, ovatko kiusaukseen yllyttävät kaverit mitään kavereita oikeasti. Vanha sanontahan kuuluu, että kun on sellaisia ystäviä, ei vihamiehiä enää tarvitse.

Nimimerkki Yksin olet sinä ihminen

Vastaukset

Vierailija - 20.12.2010 12:53  (2/3)

En odota

Ei tule tukea vaikka pyytäsit, tämän olen saannut kokea kirjaimellisesti kun oma lapsi syntyi. Luulin mieheni kanssa että isovanhemmat ja muut sukulaiset neuvoisivat ja auttaisivat, kun heillä tuota kokomusta on, mutta luulo oli väärä. Jos käymme kylässä niin kahvia ei sa edes rauhassa juoda, toinen hoitaa lasta ja toinen hörppää kahvit ja vaihto. Muut katsovat vierestä ja ihmettelevät kun olemme väsyneitä ja meitä ei kylässä enää juuri näy. Joten isovanhemmet eivät lapsenlastaan näe enää.

Vierailija - 30.12.2010 13:37  (3/3)

Voiko "auttaa liikaa?"

Olen mummo, tyttärelläni ja hänen miehellään on 1,3v poika ja kaksoset syntyvät maaliskussa. Pyrimme mieheni kanssa mahdollisimman paljon olemaan avuksi. Rajaa on vaikea vetää, ajattelee, jos puutuu liikaa, sehän on heidän elämäänsä. Toisaalta on ihanaa olla mummo ja pappa, samoin luotan myös siihen, että voimme keskustella asiasta. ajattelen, että minunkin nyt jo edesmennyt äitini olisi aikoinaan auttanut minua, jos olisi voimut, itse haluan olaa avuksi ja tukemassa nuoria.
Mitä vinkiksi meille?

» Ihmisten kesken

Uusi käyttäjä?   Rekisteröidy

Ongelmia kirjautumisessa?

Kuinka paljon sukulaislapsen ylioppilaslahja saa maksaa?

Tulokset | Aiemmin kysytyt