Yritys lähestyi mainoksen muotoon tehdyssä viestilehdykässä.

Hei. Kiitos.

Olipa hyvä, että kerrottiin.

Kuinka moni nykyään jakaa.

En tosin haluaisi tietää.

EVVVK. Olisi ennen sanottu.

WTF!? Se taannoin myös ilmaistiin.

Eih. Eih. Eih.

Ei pitäisi olla minun asiani pohtia, mikä/kuka sitä postia kuljettaa.

Haluan vain, että se tulee perille. Ja menee. Silloin, kun itse lähetän.

Lehdykässä lukee jopa: Asiakaspalvelu vastaa

Hei. Kiitos.

Mutta.

Se EI ole asiakaspalvelua, jos kansalaisten pitää alkaa arvailla, mihin toisille kuuluvia kirjeitä kulloinkin kuljettelisi.

Enkä T-O-D-E-L-L-A-K-A-A-N aio ryhtyä salapoliisin tavoin tutkimaan kirjeiden lähetystunnuksia.

Mene nettiin - lienee ensimmäinen ohje?

Etsi oikea jakeluyhtiö.

Valitse jakelualue.

Ja sillai askel kerrallaan.

Kun virheen/erheen - inhimillistähän se on - on joku muu tehnyt.

Silti kirjeen päätyminen oikealle vastaanottajalleen onkin yllättäen kanssaihmisten velvollisuus. 

Niinkö?!

Saatte siellä yhtiöissänne ihan keskenänne tarkastella niitä ohjeita!

Meillä on – ainakin vielä - laitos, jonka tehtäviin se jakelu ja sen valvonta kuuluisi.

Hei. Sen nimi on P-O-S-T-I.

Olisi yksi pyyntö vain:

Eikö Posti voisi vain jatkaa siinä tehtävässä, mihin se luotiin?

Antaisi niiden muiden leikata nurmet, kolata lumet, hoitaa lapset ja vanhukset, lajitella pullovedet, kuljettaa ruuat, kaapittaa, hyllyttää tai jättää hyllyn alle, vartioida ja mitä kaikkea nyt maailmassa tehdään.

Miksei Posti vain tekisi sitä omaa ydinosaamistaan niin hyvin kuin osaa.

Jakaisi vain. Sitä postia.

PLIIIIIIS!

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (4)

Vierastelija
1/4 | 

Juuri näin. Ja nykyään kun lähettää 1. lk kirjeen, ei voi ollenkaan olla varma, että menee perille seuraavaksi päiväksi. Vaikka siitä maksaa....

Vierailija
2/4 | 

?, ihan käsittämätöntä, miksi meidän pitäisi korjata muiden tekemät virheet? Tuskin esimerkiksi vaatevalmistaja korjaa toisen vaatevalmistajan tekemän virheen. Onko meidän vika jos kilpailu on vapautettu ja alalle on tullut muita jakelijoita, jonka takia osittain pitää ottaa muita hommia tehtäväksi koska muut jakavat halvemmalla, kenties laadusta tinkien? Kukin meistä haluaa tehdä työnsä moitteettomasti mutta myös postinkantaja voi erehtyä, en usko että kukaan meistä haluaa pahoittaa asiakkaan mieltä väärin jaetulla postilla. Ja tässä tapauksessa ehkä jakeluyhtiön olisi itse toimittava asiassa ja kerrottava selkeästi kuka on kirjeen jakanut ja minne voi ottaa yhteyttä. Ei ole mukava ottaa vastaan valituksia muiden tekemistä virheistä.

allikalliolla
Liittynyt31.10.2015

Juu. Ei. Laadusta on tingitty. Sitä yritinkin tässä pyytää. Kunpa Posti hoitaisi postin ja ne muut sitten sen kaiken muun. Kukin omalla alallaan niin hyvin kuin ikinä. Vaan ei. Mitä useampi kokki, sitä pahempi soppa? Silputaan toiminnot ja sitten kaikki tekevät, kuka tosissaan, joku vasemmalla kädellä. Ja nyt ei tartte siellä vasureiden hikeentyä. Se on sanonta. Meidän oikeakätisten vasen on ihan turha kapine. Kateeksi käy teitä, joilla molemmat kädet toimivat. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Kirjoitan, että kohina korvien välissä välillä vaimenisi. Tekstieni aihepiirit vaihtelevat mielikuvituksen tuotteista havaintoihin ympäristöstä. Joissain teksteissäni saattavat vilahtaa kertojaääninä myös koiramme. Työelämää käsittelin aiemmin ulkopuolisena, sivustakatsojana. Allina kalliolla. Nyt työttömyys jäi taakse - ainakin osittain. Mutta kallion viisto pinta pitää Allin silti varuillaan.

Hae blogista

Blogiarkisto

2018
2017
2016

Kategoriat