Yritykset käyttävät logoja erottuakseen muista. Myös tuotteella voi olla logo. Onnistunut logo sinällään riittää. Mainonnassa ei välttämättä tarvita lainkaan sanallista viestiä. Pelkkä logo.

Mutta. Jossain vaiheessa logot alkoivat muistuttaa toisiaan. Oli vaikea erottaa niitä toisistaan. Liekö sattumaa, että graafikot alkoivat käyttää samoja värisävyjä, kaaria, palloja, viuhkoja, tyyliteltyjä hahmoja.

Niin tai näin.

Logot eivät enää itsekään tienneet, mitä edustavat.

Ne joutuivat logopedian keinoin pohtimaan kommunikoinnin vaikeutta.

Etteivätkö logot miettisi tarkoitusta olemassaololleen?!

Vähemmästäkin joutaisi terapiaan.

Logoterapiaan.

Hehee.

Noh. Oikeasti logopedia tieteenalana keskittyy tutkimaan puheen, kielen ja kommunikaation toimintaa ja niiden häiriötilanteita. Ja logoterapia – on filosofinen ajattelumalli, jossa pohditaan mm. olemisen mielekkyyttä.

Että siinä mielessä – kyllä niistä molemmista logotkin voisivat hyötyä.

...

Tuo kuvan ukko? Sellainen esiintyi yhteen aikaan aika monen yrityksen logossa.

Tämä kyseinen hahmo sen sijaan ohjasi miesmatkustajat saniteettitiloihin Tallinnan ja Helsingin väliä suhaavalla laivalla. :D

...

Vantaalla Tikkurilaan avattiin uusi kookkaanpuoleinen matkakeskus Dixi.

Maailmalla nimi yhdistetään yleisökäymälöihin. Kuulemma.

Selitä siinä turistille, ettei suinkaan koko rakennus ole yhtä suurta...

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Kirjoitan, että kohina korvien välissä välillä vaimenisi. Tekstieni aihepiirit vaihtelevat mielikuvituksen tuotteista havaintoihin ympäristöstä. Joissain teksteissäni saattavat vilahtaa kertojaääninä myös koiramme. Työelämää käsittelin aiemmin ulkopuolisena, sivustakatsojana. Allina kalliolla. Nyt työttömyys jäi taakse - ainakin osittain. Mutta kallion viisto pinta pitää Allin silti varuillaan.

Hae blogista

Blogiarkisto

2018
2017
2016

Kategoriat