Noniin, minullehan siis selvisi tämä olympialaisasia viime lauantaina, kun ajelin aamupäivällä isovanhemmille ja tapasin vaarin kaatamassa konjakkia. Huolestuneena aloin hössöttää mahdollisten sydänongelmien varalta, mutta ei, kyse oli pronssimitalikonjakista. Nyt on kuulemma menossa jotkut kisat? Hehee.

Tämä kasvisversiona mainiosti toimiva kulhoruoka toimii hienosti kisakatsomossa tai sen ulkopuolella, ja toki voit tehdä tämän vaikka kanasta tai pulled porkista. Minä käytän tässä gochujang-nimistä chilitahnaa, mutta sen löytäminen oli ainakin täällä Hämeessä vähän hankalaa. Voit siis mainiosti käyttää srirachaa tai vaikka tuoretta chiliä, kunhan vain jollain saat mukaan pientä kihelmöintiä.

Tähän kasvisversioon tarvitset

1 pkt maustamattomia mifusuikaleita

Marinadiin:
1 dl soijakastiketta
1 limenmehu (jätä hieman punakaalille)
pieni pala raastettua tuoretta inkivääriä
pari valkosipulinkynttä
1 rkl seesamiöljyä
1 rkl fariinisokeria
1/2 rkl gochujangia tai muuta chilikastiketta tai tuoretta chiliä silputtuna

Lisäksi:
pari kiekkoa punakaalia
kurkkua
sokeria
suolaa

avokado

keitettyä basmati-riisiä neljälle

Laita mifut pussiin ja sekoita marinadin ainekset yhteen. Lisää ne pussiin ja pyörittele pussia niin, että marinadi levittyy tasaisesti mifuihin. Laita jääkaappiin maustumaan tunniksi.

Siivuta punakaali, purista joukkoon hieman limen mehua ja ripauttele mukaan sokeria ja suolaa. Sekoita hyvin ja laita jääkaappiin.


Keitä riisi ja pilko avokado. Suikaloi kurkku ja paista sen jälkeen mifuihin rapea, karamellisoitunut pinta. 
Annostele riisi kulhoihin ja kokoa sen jälkeen muut ainekset päälle. 

Tämä resepti oli alkujaan K-ruokasivustolta, mutta olen muokannut sitä melkoisesti. Alkuperäisessä reseptissä on myös tulinen kastike mukana, mutta itse en ole sitä kaivannut joten sekin on jätetty tästä pois.

Kommentit (0)

Seuraa 

Ote elämän kevyeltä laidalta: musiikkia, ruokaa, kirjoja. Ja kuohuviiniä ja suklaata. Tietenkin.

Blogiarkisto

2017
2016
2015

Kategoriat

Instagram