Kirjoitukset avainsanalla #potilasvakuutuskeskus

Huomentapäivää pitkästä aikaa! Blogini on ollut talvihorroksessa, mutta nyt olemme niin "hereillä", että täältä pesee! 

Työtapaturmasta tuli lokakuussa kuluneeksi kolme vuotta. Nilkkaani jäi pysyvä hermovaurio potilasvahingon seurauksena. Asiani käsittely Potilasvakuutuskeskuksessa (PVK) on vielä kesken. 

PVK pyysi tilanteestani lääkärin E-lausunnon lokakuussa -18. Sain ajan tilanteeni tuntevalle ortopedille 2.10. nimeltä mainitsemattomaan uuteen yksityiseen sairaalaan Turussa.Minulla oli käyntiä varten PVK:n maksusitoumus. Uusi sairaala oli hieno, vastaanottohenkilökunta ystävällistä ja lääkäri lupasi tutkimukset tehtyään tehdä E-lausunnon. Kaikki sujui tähän asti oikein mallikkaasti.

Siihen se sujuvuus sitten loppuikin. Kysyin lokakuun lopulla PVK:lta, onko lausunto toimitettu heille suoraan, koska minulle sitä ei ole tullut. Vastaus oli, että lausuntoa ei ole tullut, mutta voivat pyytää sitä sairaalalta. Soitin sairaalaan varmuuden vuoksi itsekin, joten oletin asian näin hoituvan.

Ei olisi pitänyt olettaa, sillä 3.1.19 kävin omakannassa katsomassa tietojani, ja huomasin, että minulle olisi luovutettu E-lausunto 11.12.18 (vasta!). Se vaan, että en ollut saanut sitä lausuntoa. Eikä myöskään PVK, jonne laitoin jälleen sähköpostia. PVK:lta vastattiin, että ovat pyytäneet lausuntoa kaksi kertaa tuloksetta. Sairaalasta oli lähetetty käyntitiedot 2.10. ja 1.6. , mutta PVK ei tehnyt niillä mitään, koska halusivat tilanteestani tarkemman selvityksen, sen E-lausunnon! Olivat kuulemma juuri lähettäneet minulle kirjeen, jossa pyysivät toimittamaan heille viipymättä E-lausunnon!

Tässä vaiheessa päässäni poksahti ja silmissä sumeni. Soitin sairaalaan ja puhelimeen vastannut henkilö joutui raivonpuuskani kohteeksi! Eivät osanneet sanoa, mihin lausunto oli joutunut. Koneella näkyi, että se olisi luovutettu minulle. No, sain  lopulta lausunnon sähköpostiini ja toimitin sen eteenpäin PVK:lle.

Eikä tässä vielä kaikki...Hoksasin jossain vaiheessa, etten ole käynyt vastaanotolla 1.6. , jonka käyntitiedot oli lähetetty sairaalasta PVK:lle. Pyysin PVK:ta tarkastamaan tuon päivämäärän tiedot, jolloin kävi ilmi, että ne eivät olleet minun! Sairaalasta oli lähetetty minua koskevan saatteen alla jonkun toisen henkilön käyntitiedot. Ne oli PVK:ssa liitetty minun tietoihini, minne ne olisivat varmaan jääneetkin, jollen olisi pyytänyt tarkistamaan asiaa.

Asiani käsittely PVK:ssa pitkittyi jälleen vähintään kaksi kuukautta. Toivottavasti tämän kirjoituksen lukee joku sellainen, joka oikeasti voisi tehdä tämän asian parantamiseksi jotain. Hieman hiottavaa mielestäni olisi tuossa lausuntojen teko-/luovutusprosessissa...

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (1)

Maanviljelijän vaimo
Liittynyt16.10.2015
1/1 | 

Sairaalan potilasasiamies soitti perjantaina Helsingistä. Olivat siellä käsitelleet lähettämääni palautetta. Potilasasiamies pyysi sairaalan puolesta anteeksi ja myönsi, että asiani hoidossa on tehty kaikki mahdolliset virheet. Lupasi, että toimipisteille lähtee nyt uudet ohjeet, ettei vastaavaa pääsisi enää tapahtumaan. Pisteet heille tästä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Blogi kertoo elämästä maanviljelijän vaimona hullunkurisessa perheessä...

Teemat

Blogiarkisto

Kategoriat