Olin seurannut ensin tabloidien repimää Miley Cyrusta puolihuolimattomasti toisella silmällä. "Miley Cyruksen nolo esiintyminen VMA:ssa". "Cyruksen roisit vilautukset". Miley sitä Miley tätä. Sitten aloin kiinnostumaan Disneyn entisestä lapsitähdestä enemmän. Mitä ihmettä parikymppinen likka on onnistunut tekemään että lehdistö tykittää vihakirjoituksia jatkuvalla syötöllä. Niin, mitä.

Ainakin vilauttelemaan pakaroitaan minifarkkushortseissa (mikä on yleisempää kuin lokit Kauppatorilla myös Suomen nuorison keskuudessa), ottamaan paljastavia kuvia Instagramiin, jonka perusteella hänet on uutisoitu jo narsistiksi (on varmaan turha sanoakaan että tämän perusteella aika moni nainen/mies on narsisti) ja esiintymään musiikkivideollaan alasti (jaksaako tästä vielä nykyaikana joku järkyttyä). Sitäpaitsi, miksi Beyoncen perberin pyörittely bikineissä olisi yhtään sen tyylikkäämpää kuin Mileyn. En väitä että julkisesti puolialasti hilluminen on välttämättä fiksuin veto maailmassa, mutta kaikki tämä paheksuminen alkaa mennä jo naurettavaksi. Miley on ensisijaisesti esiintyjä, joka tekee elantonsa sillä että hänestä ollaan kiinnostuneita ja levymyynti vetää. Lisäksi veikkaan että Hannah Montana -aikojen kiltti naapurintyttöimago on haluttu karistaa pois, ja ainakin siinä on onnistuttu. Ja ylipäänsä, kuka on niin hölmö, että luulee näyttelijän olevan yhtä kuin roolihahmonsa.

Pointtini? Kuka ei ole nuorena tehnyt typeriä asioita ja käyttäytynyt vähemmän sivistyneesti kokeillen rajojaan. Meidän tavisten kohelluksista ei vain kirjoitella juorulehtien palstoilla, joten hyvähän siinä sitten on paheksua ja nostaa omaa häntäänsä ylemmäs. Kukaan ei ollut salakuvaamassa alaviistosta juuri sinun takamustasi, kun kävelit rantakadulla tai nousit autosta. Ja asia mikä raivostuttaa minua tässä Miley-kohussa kaikken eniten on se, kuinka vielä nykyaikana kehdataan määritellä nainen huoraksi paljastavien vaatteiden vuoksi. Tämä pääsääntöisesti naiskommentoijilta. On varmasti hienoa ampua omaa sukupuoltaan suoraan jalkaan, tapu tapu.

Jos olisin itse ollut tuossa samaisessa iässä julkisuuden henkilö, olisin varmasti saanut aikaan lukemattomia we hate Niina -klubeja. Rakastin provosoida ulkonäöllä, "huolettomasti" heitetyillä mielipiteillä ja railakkaalla käytökselläni kaikkia ja koko ajan. Ja sitten seurasin sisäänpäin nauraen ihmisten tyrmistystä ja paheksuntaa PVC-housuistani. Nyt naurattaa lähinnä se, että ihmiset jaksavat hermostua niinkin merkittävästä asiasta kuin vaatteista. Niille jotka eivät tunne minua kuin tämän blogin osalta, kuvailemani Niina saattaa kuulostaa utopialta. Ja se oikeastaan osoittaa vain sen, että vaikka olisin ärsyttänyt pukeutumisellani kanssaeläjiä tarkoitushakuisesti nuorena, se ei tee minusta huonokäytöksistä idioottia. Oikeastaan päinvastoin. Kaikki se paheksunta mitä sain niskaani silloin, koulutti siihen että en missään tapauksessa kohtelisi muita niin. Se opetti myös olemaan välittämättä muiden sanomisista.

Enää nykyään en jaksa provosoida (olen liian laiska taistelemaan tuulimyllyjä vastaan), ja tyylikin on muuttunut PVC-minivaatteista mummostyleen, mutta sisälläni räiskähtää silti joka kerta, kun nuoria naisia kutsutaan huoriksi lyhyiden shortsien takia. Ihmiset jotka elävät elämänsä miettien jatkuvasti mitä muut heidän tekemisistään ajattelevat, eivät todennäköisesti uskalla tehdä mitään. Jos pelkästään pukeutuminen aiheuttaa paniikkia muiden mahdollisen paheksunnan vuoksi, en uskalla edes ajatella mihin kaikkeen muuhun antaa ympäristön mielipiteiden vaikuttaa.

Beigenä elämä on varmasti turvallista etkä ärsytä ketään, mutta jos se ei ole sinua, lopeta! Tehkää omaa juttuanne ja antakaa ihmisten puhua. Ja kannattaa muistaa myös se, että vaikka sinä et pukisi yllesi minishortseja, ei tee minishortseista noloja. Minulta olisi jäänyt varmaan 80% asioista tekemättä jos olisin katsonut elämääni siltä kannalta että ei kai vaan kukaan pidä minua nolona tai puhu selän takana pahaa. Jos kuolisin tänään, katuisin tähänastisessa elämässäni ainoastaan yhtä asiaa. Sitä, että en koskaan lähtenyt vaihtoon, vaikka olisi ollut mahdollisuus. Sen sijaan en kadu normien mukaisen turvallisen elämän hylkäämistä 18-vuotiaana, enkä sitä, että en käynyt (painostuksesta huolimatta) lukiota, enkä varsinkaan kadu minitoppeja, megablondia tukkaa tai PVC-housuja, niillä nyt on kaikkein vähiten merkitystä kun miettii isoa kuvaa.

***

Kepeä maanantain aloitus eiks je :D heräsikö ajatuksia alustuksestani? Kaduttaako omat nuoruuden vaatevalinnat vai muisteletko niitä lämpimästi hekotellen? Uskaltaisitko huomenna pukea juuri sen hatun, mikä on tähän asti epäilyttänyt millaisia katseita se ehkä koulukavereissa herättää?

Kommentit (93)

Olga

Minun vanhempani ovat varmaan myös huokaisseet helpotuksesta, kun angstisten teinivuosien jälkeen kasvoinkin normaaliksi nuoreksi naiseksi. :D Minua taas ahdistaa nykyhetkessä se, että kun työskentelen aika konservatiivisessa työyhteisössä, jossa kaikki pukeutuvat samoin, niin olen itsekin alkanut pukeutua samoin töihin. En vaan jotenkin jaksaisi niitä pitkiä katseita, joita esim. punaiset maiharit (hui!) saisi aikaan. Ja joka päivä töihin tullessa ahdistaa siinä ulkoiluasussa, kun se ei vaan ole minua (muutoin kuin lenkillä), huoh...

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

voi kuule, veikkaan että omilla vanhemmillani on vähän samat fiilikset, vaikka taitaa ne vieläkin pitää mua aikamoisena taivaanrannan maalarina :D Olen monta kertaa miettinyt että pystyisinköhän olemaan töissä sellaisessa paikassa missä pukeutumiseeni omalla tyylilläni suhtauduttaisiin nuivasti... vaikea sanoa, ei se ainakaan kivalta ajatukselta tunnu. Tietty joskus on pakko sopeutua, tai sitten olla radikaalimpi ja sopeuttaa muut omaan itseensä ja kestää puheet :)

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

ella

Je, sinne ei pidä missään nimessä mennä, jos uutisoitu asia on oikeasti tärkeä tai herkkä itselle... Siellä on tehty väärinymmärtämisestä taidetta ja nenään vedetään palkokasvien sijaan pikemminkin kaktuksia :D

Meri

Muakin on tää Mileyn aiheuttama kohu hämmentäny pidemmän aikaa! Oon aika vakuuttunut, että jos lady gaga olisi tehnyt saman videon, sitä olisi pidetty taiteellisena ja herkkänä! Ei mene mulla jakeluun, miksi tämä video taas olikaan niin iso juttu.
Ok, itsensä kouriminen oli ehkä tarpeetonta, mutta eihän se nyt multa ole pois, jos Miley tekee niin kuin häntä huvittaa. Kyllä toi nyt kuuluu kaikki nuoruuteen ja oman juttunsa löytämiseen.

Aika tyypillistä. Täällä muutaman vuoden asuneena alkaa paikallisten tapa "hoitaa" konflikteja olla jonkun verran tuttu: 1. syytä muita 2. syytä muita 3. tee itsestäsi marttyyri ja 4. syytä muita. Lopuksi vaihda puheenaihetta ja vedä hihasta joku ihan asiaan kuulumaton kortti ja ala puhua siitä, toimintamallia kutsutaan myös octopus-metodiksi, ts. pakene paikalta ja jätä jälkeesi mustepilvi...

Ninni

Hei, nykyään löytyy lasten osastolta aika kivoja korkokenkiä mm. H&M:ltä korkkarit ja Dinskosta nilkkurit. Nilssonin 35 tuntuu ihan 34:n kengältä, ainakin joissain malleissa!

tiina

Miley on tahallaan ruma ja sen tanssiliikkeetkin on rumia - ei tod. mikään ladylike. Ei suinkaan tarvikaan olla, mut sen esiintyminen ja asu VMA:saa oli sellaista myötähäpeää, mikä olisi voinut jäädä kokematta. Hyvä, että sen mies jätti ja lähti! Olikin ihan liian komee pvc-pimulle! :D

Ninni

Itseäni lähinnä häiritsee se kun näkee 10v:n tyttöjen pukeutuvan sellaisiin vaatteisiin josta näkyy alusvaatteet läpi.

Erilaiset pukeutumistyylit kuuluu kehitykseen ja nuoruuteen, vaikka kaikesta ei tarvitsekaan tykätä tai itse pukea ylleen. Ite tykkäsin nuorempana ylä aste ikäisenä hiphopvaatteista, lähinnä huppareista enkä niihin aikoihin koskaan pukenut yhtäkään mekkoa. Niin se tyyli muuttuu

Katrikatri

Miley pukeutuu kuin kuka tahansa saman ikäinen tähti, mutta itsensä halventamisella tarkoitan lähinnä esiintymistyyliä: jalkovälin kourimista, muovisormen imeskelyä ja haaroihin hinkkaamista, kielellä lipomista jne. Minusta se on aivan liian rivoa. Saturday Night Livessa Miley esiintyi ilman tanssiliikkeitään, herkästi laulaen tuolilta, ja silloin Mileyn lahjakkuus ja karisma tuli esille.

Suvi

Ai, tulipas sellainen mieleen Mileystä, että itse en kyllä jaksa oikein pitää häntä "feministinä" tai hänen tekojaan rohkeina, en tosin oikein pidä häntä uhrinakaan, ehkä jotain siltä väliltä? Tavallaan ehkä olisin kaivannut jotain oikeasti erilaista, se että riisuu vaatteensa ei mun mielestä kuitenkaan oo kauhean uskaliasta.

Samaan syssyyn on kyllä pakko todeta että melko mauton se wrecking ball video. Mutta se nyt ei kerro mitään muuta kuin sen että mä oon varmaan niin mummo etten ymmärrä. Enpä ollut kiksukarvoissani tuon ikäisenä itsekään mikään tyylikkyyden huipentuma :D

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

oli kyllä harvinaisen hyvä huomio tuola ylempänä että kannustetaan yksilöllisyyteen mutta kuitenkaan yksilöllinen ei saa olla, vaan se on paheksuttavaa. Antaisin sellaisen neuvon jos oikeasti haluat esimerkiksi toteuttaa itseäsi enemmän vaikka pukeutumisen saralla, että anna ensin pikkusormi ja katso viekö se koko käden :) baby steps. Vanhempien kanssa omasta elämästä vääntäminen onkin sitten vähän monisyisempi juttu, usko pois että tiedän :D

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

Asa

Varsin osuva kirjoitus!
Minua vain hieman ihmetyttää hieman tämä äkillinen barrikaadeille nousu. Justin Bieberia on julkisesti vihattu ja haukuttu jo heti kuuluisuuteen astuttua, jo muutamien vuosien ajan. Miksi siis moinen tunnemyrsky Miley Cyruksesta joka on ollut julkisuudessa tempauksiensa vuoksi kenties alle puoli vuotta?

En nähnyt koko Mileyn kohuttua esitystä, mutta kuvia ja klippejä siitä ja muista esityksistä kyllä. Noh, minun estetiikkaani eivät hänen kieli ulkona -poseeraukset kolahda yhtään, minusta se ei ole seksikkään vaan pelkästään hölmön näköistä. Miley kun on naama normaalitilassa niin kaunis nuori nainen! Ja toi puolialasti/alasti lauteillakin on jo niiiiiin nähtyä huttua, että minun puolestani naisartistit voisivat jo keksiä jotain uutta kohautuskeinoa. Tästä mielipiteestäni huolimatta en lähde tuomitsemaan esiintyjää huoraksi -olen itsekin pari vuosikymmentä sitten ollut lavalla rokkibändin kanssa varsin pieniin vaatteisiin pukeutuneena, enkä silti ota aktista rahaa- vaan jätänpähän vain seuraamatta. Eipä tuo MTV-genre ylipäätään kauheasti kiinnosta tämmöstä wanhaa jatstätiä ;)

Mitä ihmisten tuomintaan kommenttipalstoilla tulee, kyse lienee vanhasta kunnon "miljoona kärpästä ei voi olla väärässä ja paska on siten hyvää" -syndroomasta. Eli pyritään paheksumaan ihmiset semmoiseen muottiin, johon itsekin voisi ehkä venyä, niin se oman elämän ahtaus ja oman rohkeuden puute ei enää sitten niin paljon ahdistakaan! Tällaiset ilmiöt kun ovat ikäänkuin peilejä, eikä kukaan lie vieläkään niin kehittynyt, että tykkäisi peiliin katsoa ja todeta, ettei oma uskallus saati oma kehon hyväksyntä riittäisi lähellekään... joten parempi vain vaatia, että kaikki muut elävät kuin tuomitsija!

sonja

Kaikki pukeutumisasiat sikseen, mutta Miley menetti kaiken kunnioitukseni nälviessään Sinead O'Connorille. Ensin Miley totesi Sineadin olevan hänen idolinsa. Sinead sitten kirjoitti Mileylle avoimen kirjeen, jossa melko kovasanaisestit otesi, että Mileyn ei tarvitse alastomuudella tavoitella suosiota, näin vaativat tahot haluavat vain hyötyä Mileysta rahallisesti ja Mileyn lahjakkuus riittää suosion saavuttamiseen. Miley vastasi Sineadille twiiteillä pilkaten Sineadin menneisyyden mielenterveysongelmia ja totesi olevansa liian kiireinen kirjoittamaan mitään pitkiä kirjeitä. Tosi classy.

Osuva teksti! :) En kyllä ymmärrä, miten joillakin tuntuu olevan aikaa vahtia ja arvostella muiden ihmisten elämäntapaa jatkuvasti. On aika surullista, jos ihmiset saavat niin suurta tyydytystä muiden mollaamisesta, että tuollainen toiminta on heidän mielestään kannattavaa...

A.

Mutta naapurin teinityttöä ei samalla lailla ( useimmiten ) faniteta kuin esimerkiksi nyt Mileytä.
Ehkä huoraksi kutsuminen nyt ei ole sitä fiksuinta mahdollista, mutta kyllähän tytöllä on mennyt tuo homma jo aivan yli. Vaikka miten olisi itse messissä, niin... En vain jaksa ymmärtää. Saatika hyväksyä.

Jepa

Mun mielestä huvittavinta oli tämä:

Mileyllä oli päällä pvc:stä tehdyt alusvaatteet ja hänen esitykseensä kuului perseen heilutus lavalla.

Lady Gaga aloitti shown ja esityksensä lopussa hänellä oli päällään stringit ja rintojen peittona simpukan kuoret. Tämä "asu" hänellä oli myös päällään katsomossa.
Kuka järkyttyi tästä? Montako otsikkoa tästä tehtiin?

Tai entä muutama vuosi sitten kun Gaga (taisi olla samainen gaala) hirtti itsensä kattokruunusta ja oli kokonaan tekoveren peitossa. En muista otsikoita.

Mutta Miley... siinä on nolo tyttö.

Helmi

En ole tutustunut tähän tapaukseen, mutta mustakin tämä yliseksualisoitunut kulttuuri on ihan persiistä. Ja kyllä, jokainen julkkis ja tavis, joka siihen lähtee mukaan, myös tukee sitä ja sen jatkumista omalla toiminnallaan, iästä viis.

Huorittelu on aina väärin, kuuluu itse asiassa juuri samaan asiaan sen toiselta puolelta, mutta ei kaikki asiaa paheksuvat taatusti huorittele, vaan ovat vain aidosti huolissaan siitä, mihin tämä maailma tyttöjen ja naisten ulkonäköpaineiden suhteen menee, eivätkä tykkää yhtään kehityskulusta, jota kai saakin kritisoida.

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

kritisoinnin voi hoitaa joko fiksusti ja rakentavasti, tai sitten aivan päin metikköä kuten suurin osa julkisesta keskustelusta on tässä tapauksessa hoidettu. Ja edelleen ihmetyttää tätä juttua seuratessa myös se, että vaikkapa Beyonce bikineissä/korsetissa lavalla keikuttamassa on wau ja uuh, mutta Miley on huora.

Pakko vielä kerrata että minä en kannata alasti hillumista, mutta en siedä myöskään huorittelua sen vuoksi.

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

olen ehkä kyyninen, mutta mä luulen että tuota lapsista huolissaan olemista käytetään vaan hyvänä syynä kaataa paskaa nuoren naisen niskaan, koska ihmisillä ei ole enää nykyään mitään käytöstapoja. Vai luuleeko joku että huorittelemalla nuorta laulajatarta OIKEASTI saa jotain hyvää aikaan? I don`t think so.

Miley olisi voinut hoitaa homman hiljaisemmin, mutta toisaalta hänen ei ole pakko tehdä niin, ja eiköhän tämä ole ihan laskelmoituakin kohun aiheuttamista, joka nyt vaan kaatuu yksittäisen ihmisen niskaan vaikka taustajoukoilla on ollut varmasti paljonkin tekemistä Wrecking Ballin ohjauksessa ja asuvalinnoissa.

Minua ottaa yksinkertaisesti pannuun että nuorta naista haukutaan ja huoritellaan kilpaa harvinaisen asiattomasti niin lehdistössä kuin kaatopaikkamaisissa nettikeskusteluissa, koska se ei varmasti paranna tilannetta.

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

Pellonpekko

Toisaalta, ketä julkisuudenhahmoa ei haukuttaisi.
Tämä on luultavasti vain alkukauhistelua kuten oli Lady Gagan kohdalla. Kohta se varmasti tasoittuu kun lehdistö löytää uuden "skandaalin".

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

Samalla tavalla nuoriin vaikuttaa kuka tahansa pikku hepenissä hilluva julkkis tai naapurin kapinoiva teinityttö, mutta sekään ei oikeuta huutelemaan huorakommentteja. Ei kovin hyvää esimerkkiä lapsukaisille että naiset haukkuvat kilpaa toisiaan milloin mistäkin syystä. Ja ylipäänsä, mä en henk koht usko että negatiivisuudella ja pahoilla puheilla voidaan saada aikaan mitään hyvää, vaikka taustalla olisi millainen pelastakaa lapset -tavoite.

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

madonna on tehnyt jo kaiken :D mä uskon että toi paljasteluvaihe on ohi menevää, nuori tyttö nyt vaan haluaa karistaa kiltin tytön imagon ja tekee sen vähän radikaalein keinoin. Tuskin olisit kuunnellut vanhempiasi teini-iässä, olisit vaan topannut tissejäsi enemmän vastareaktiona :D

Mä en myöskään diggaa paljastelutyylistä, mutta en silti pidä näitä naisia huorina, enkä varsinkaan huutele vihakommentteja netissä siitä syystä.

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

taikku

Mileyn ongelma on huumeet. Aineiden käytön myötä itsekontrolli on hävinnyt ja sairas media käyttää tyttöä hyväksi minkä ehtii. Toivottavasti hakee apua ennenkuin on liian pitkällä itsetuhon tiellä.

maga

Mua jotenkin suunnattomasti raivostuttaa toi puolustuskannalla olo, siis en edes tiedä miksi, ehkä siksi, että se tyttö toden totta nolaa itseään. Miley on mauttomuuden huippu. Kyllä asiat voi tehdä tyylillä, olla alasti ja seksikäs ja eroottinen ja haluttava.. Mutta kyllä varmasti tämäkin tyttö vielä katuu ja häpeää näitä tempauksiaan. Mutta mikäs siinä, mitä se ketään liikuttaa? Omituinen asenne. Tottakai se liikuttaa, sehän sen tarkoitus onkin, herättää huomiota ja paheksuntaa?? Olisiko pikkuisen jokin enemmän pielessä jos ketään ei kiinnostaisi. Jos Miley olisi vaikka pikkusiskosi, taputtelisit vain olkapäälle, että hyvä hyvä jatka samaan malliin ole mitä olet, vaikka sitten mauttomuuden ja nolouden multihuipentuma. Kyse ei ole vaatteista tai niiden puutteesta, olet oikeassa, että ne on jo nähty ajat sitten. Kyse on siitä, kuinka paketin kokoaa ja kuinka sen kaiken kansan nähtäville läväyttää. Tästä syystä esim. Gagan vähäpukeisuus ei paheksuttanut.

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

makuasioita, jonkun mielestä Miley voi olla hyvinkin eroottinen, mutta se ei olekaan jutun pointti. Lady Gagan pimperon vilauttaminen ei tasan ole yhtään sen tyylikkäämpää kuin Mileyn twerkkaus lateksishortseissa, mutta kumpikaan naisista ei ole vilauttelujensa vuoksi huora ja sillä selvä.

Nolouteen ei käsittääkseni ole kukaan koskaan kuollut, se ei ole niin vakavaa.

Ja vielä kertauksen vuoksi, mun mielestä alastomana heiluminen ei ole coolia, mutta mikään ei oikeuta nimittelemään naista huoraksi pienissä vaatteissa hetkutuksen vuoksi.

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

melkein jo toivonsa menettänyt

Näin ihan asiasta poiketen, voisitko jossain vaiheessa tehdä postausta siitä, mistä löytää korkokenkiä ns. "Erikoiskoossa" Itselläni kengän koko on 34 ja en meinaa löytää kenkiä mistään :(

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

Mutta vaikka et itse hyväksyisi tai pitäisi Mileyn alastomuutta hyvänä asiana, et varmaan lähde kirjoittelemaan hänestä huorakommentteja? Minä myös katselen ihmisiä mieluiten kiinnostavissa asuissa enkä bikineissä, mutta jos joku haluaa paljasta pintaa omaan musiikkivideoonsa niin samapa tuo sitten. En kuulu minäkään Mileyn kohdeyleisöön, mutta en voi olla ihmettelemättä tätä ajojahtia. (Musiikillisesti elän tällä hetkellä oman aikansa kummajaisen ja normien ravistelijan eli Elviksen kuunteluvaihetta).

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

Suvi

Huoh, mä oon vähän kateellinen sulle Nelliina (vaikka vähän hassua sanoa näin random-lukijana). Mun on tehnyt mieli useinkin laittaa jotain räväkkää päällee/tehdä mitä huvittaa mutta enpä oo koska en vaan kestäis muiden juoruilua tai jos joku vähänkin kattois pidempään... Ei kestä mun itsetunto sellaista kun tunnen itteni niin helposti ulkopuoliseks/herätän huomiota vaikka olisin "samanlainen kuin kaikki muut"... Tai mua ärsyttää vähän oma nössöys et en oo oikein kunnolla pannu kampoihin vanhemmille, tuntuu et en oo vaan koskaan jotenkin pystynyt siihen. Mut se on hyvä että joillain on pokkaa :). Toi oli kyllä hyvä huomio et vaikka nykyään tuntuu et periaatteessa mitä yksilöllisempi/erilaisempi on niin muka parempi mut oikeesti kuitenkin on tietyt jutut sopivia ja tietyt ei. Mileystä ei oo mulla kyllä oikein juuta eikä jaata sanottavana, lähinnä kiinnostaa miks tosta on tullut niin iso juttu kun eihän tuossa periaatteessa mitään uutta oo...

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

luin sen Sineadin avoimen kirjeen silloin kun siitä uutisoitiin, ja tuli mieleen että sama puhe on pidetty varmasti jokaiselle nuorelle naiselle kautta aikain, mutta se ei silti tee jokaisesta "kilttiä ja kunnollista" nuorta naista joka kiittää saarnasta ja ottaa opikseen. Yleensä oppiminen tapahtuu myöhemmin, omien, joskus huonojenkin valintojen kautta. (Vai kuinka monta moitteetonta nuorta tunnette, joka uskoo vanhempien ohjeet pureksimatta ja kyseenalaistamatta.) Ja ylipäänsä, mielestäni esiintymislavalla bikineissä heiluminen ei tee Mileysta automaattisesti idioottia ja itseään halventavaa prostituoitua, kuten Sineadin viestistä tuntui vahvasti välittyvän. Tai ehkä olen vain niin karvat pystyssä puolustamassa Mileyta, että annan itseni provosoitua ;)

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

Katrikatri

Eipä kyllä enää näinä aikoina, nykyäänhän miniminishortsit ja bikiniyläosat ovat arkipäivää! Mutta ymmärrän pointtisi, monet asiat, mitkä ovat miehille sallittuja, ovat naisilla paheksuttuja. Mileysta sen verran, että Sinead O'connorin kirje voisi olla minun kynästäni. Mileyn esiintyminen on häntä itseään halventavaa. Tosin ketään ei ole oikeus haukkua huoraksi, teki mitä tahansa.

aJattar

Tähän postaukseen sopis se iän ikuinen kysymyt, että minkä takia jätkä joka kesällä kulkee ilman paitaa on ihan ok tai jopa hottis, kun tyttö jolla on vähän uskaliaampi kaula-aukko on huora?

r

Olisi hieno nähdä näitä tyylikokeilujasi jonkunnnäköisen postauksen muodossa! :) muistan yhden erittäin crhistina aguileramaisen jättimäisen blondin tukkakuvan joskus nähneeni, mutta lisää olisi kiva nähdä!

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

yritän muistella paheksuttiinko esimerkiksi Christina Aguileraa 2000-luvun alussa paljastelun vuoksi, olihan hänkin entinen Disneylapsitähti, mutta ei tule ainakaan mieleen.

Siinäpä se, että mitä se toisen ihmisen pukeutuminen ihan oikeasti liikuttaa ketään niin paljon että alkaa kirjoittelemaan vihaviestejä nettiin yms. Ihmiset voisivat osoittaa hieman todellisuudentajua, ei Miley kuitenkaan syö aamupalaksi uhanalaisia Pandoja.

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

mie

Itse en pidä Mileysta (henk. koht. en tietenkään henkilöä tunne), mutta asialla ei ole mitään tekemistä neitokaisen paljastavan pukeutumisen kanssa.
En pidä siitä, miten Miley tarkoituksellisesti romantisoi/erotisoi visuaalista lapsellisuutta (on jopa puhunut seksikkäistä vauvoista), kun en pidä kenestäkään muustakaan, joka ruokkii eräänlaista Lolita-ilmiötä.
En myöskään pidä Mileysta, koska hän halventaa/esineellistää lyhytkasvuisia ihmisiä lavaesiintymisissään. Olen itse lyhytkasvuinen, joten ilmiön tätä puolta on tullut seurattua tavallista tarkemmin.
En myöskään pidä Mileyn tavasta martyroida itseään ja väittää olevansa feministi, kuten en pidä muistakaan "marttyyreistä" tai feikki-feministeistä.
Myös huumeiden glorifiointi on mielestäni arsesta, teki sen Miley tai kuka hyvänsä. Liikaa tulee vaan rasteja ruutuun itselle tärkeissä em. asioissa Mileyn kohdalle, jotta voisin sanoa hänestä mitään positiivista.
Kiitos, nam :-)

Yleltä tuli joku aika sitten hyvä dokkari nuorten tyttöjen seksualisoimisesta. Tässä maailmassa tytöt kasvatetaan seksiobjektiksi jo pienestä pitäen. Harmi kun sitä ei ole areenassakaan enään se oli todella hyvä, pohdittiin miten mm. Mileyllä on vaikutus nuoriin tyttöihin koska haluavat näyttää samalta kun heidän pitkäaikainen idolinsa. Omasta mielestä paljastelun voi tehdä hyvin tai mauttomaksi ja Miley, Rihanna, Lady gaga yms onnistuvat siinnä täydellisestin ja itseäni järkyttää mihin tää maailma on menossa koska kyse ei ole pelkästään Mileystä. Kohta 7 vuotiaat tytöt kulkevat stringeissä ja minihameissa... (tosin näitä pikkutyttöjen stringejä tehdään jo...)

Tiia

Hyvä teksti! Ja allekirjoitan ihan täysin, itseäkin nakertaa joka kerta, kun julkisesti haukutaan toisen ihmisen ulkonäköä tai tyyliä. Hei haloo.

Pesunalle

Olen myös miettinyt tätä Miley-juttua samalla tavalla. Mitä uutta siinä on että julkkis pukeutuu juuri ja juuri peittäviin vaatteisiin ja tekee erilaisia tempauksia? :D Tuntuu tosiaan että Mileylta vaaditaan erilaisia asioita kuin muilta. Ehkä se sitten johtuu siitä että kiltistä tytöstä on tullut nuorinainen, joka tekee mitä haluaa. :D Ehkä häneltä odotettiin jatkavan kiltin tytön imagollaan, ja tämä lynkkaus johtuu kun petyttiin kun hän lähti toiselle linjalle? :D

Onhan sitä muitakin nuoria näyttelijöitä USAssa jotka tykkäävät shokeerata, esim. Taylor Momsen, Gossip Girlin Jenny. Sitäkin ollaan kauhisteltu, miten söpö tyttö Grinchistä muuttui pandasilmäiseksi rocklaulajaksi joka esiintyy sukkanauhoissa.

Jos mä olisin julkkis (ikää on 21), niin kyllä mäkin varmaan tekisin kaikkea tyhmää. :D

Sitä paitsi, eikö nuorilla ole aina ollut tapana kapinoida? :D Ei kukaan halua käyttäytyä niin kuin käsketään.

Nyt lähti vähän lapasesta tämä kommentti... :D Olen vain miettinyt tätä samaa aihetta, niin tuli paljon ajatuksia mieleen. :D

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

eipä tosiaan mitään uutta auringon alla. Miley sai pskaa niskaansa jo pelkästään siitä että leikkautti pitkät kutrinsa lyhyeksi :D melkoinen rikos kyllä. En ymmärrä miten jaksetaan kiinnittää näin paljon huomiota yhden ihmisen tyyliin, mitä se kenellekään kuuluu. Ja muutenkin, on päivänselvä että Miley 14v ei ole sama asia kuin Miley 20v, ihmiset muuttuvat, mutta ilmeisesti Disneytähtösille on eri säännöt.

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

elli

Kiitos tästä(kin) upeasta postauksesta:) sama koskee välillä äitinä oloa,pitäisi pukeutua ja pukea lapsi tietyn kaavan mukaan tai tulee paheksuvia katseita leikkipuistossa..:/

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

Uskon, äitiyteen vasta liitetäänkin tietynlaisia odotuksia, huh! Ihmetyttää lähinnä se, että mitä väliä äidin vaatevalinnoilla on, mihin se vaikuttaa? Paitsi tietty jos tulee bikineissä puistoon 30 asteen pakkasessa ja kuolee hypotermiaan, jolloin lapsi jää selviytymään yksinään :D ehkä paheksumisen takana onkin siis pyytteetön huolenpito ^^

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

Mää olen kanssa vähän ihmetellyt, että mikä tässä on niin uutta ja kauheaa? Nuoret julkkikset ovat tehneet tätä iät ja ajat. Itse en todellakaan paheksu Mileya, lähinnä vaan säälittää. Myönnän, en ole seurannut tapausta niin tarkkaan, mutta tuntuu että Miley on ihan musiikkipomojen vietävänä ja hyväksikäytettävänä.

Mutta jos tyttö todellakin tekee kaiken omasta vapaasta tahdostaan, sanon että go girl! Aika moni meistä on varmaan nuorena "kapinoinut" jollain tavalla, ja aika moni meistä varmaan muistelee noita aikoja kaiholla. Itsekin, nyt kun pitää olla jonkinnäköinen akateeminen ja asiallinen nainen.

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

Vaikeaa sanoa kuka vie ja ketä, kun en ole Mileyn lähipiirissä, mutta jokatapauksessa se miten Miley pukeutuu tai leikkaa hiuksensa on ihan hänen oma asiansa.

Kapina yleensä kuuluu nuoruuteen, se on selvä, mutta ilmeisesti julkkiksen ei ole soveliasta muuttaa ulkonäköään radikaalimmaksi tai käyttäytyä provosoivasti.

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

s

Mileyssä on mielestäni epäilyttävää se, että sen faneissa on paljon lapsia/nuoria ja nyt se yhtäkkiä laulaa puolialasti kokaiiniviivojen vetämisestä vessassa ja niin edelleen. Eihän kyllä tavallaan ole missään vastuussa lapsifaneistaan, niiden vanhempienhan pitäs nää asiat niille selittää tai niiltä sensuroida. Kaikki huorittelu on toki idioottimaista.

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

Mun mielestä olisi outo ajatus että julkkis olisi kasvatuksellisesti vastuussa nuorista faneistaan, etenkään kun kyseessä on entinen lapsitähti, jonka ei voi olettaa pysyvän naapurintyttömäisenä Hannah Montanana lopun elämäänsä. Huumeiden ihannointi tietty on kyseenalaista keneltä tahansa, joskin keskustelu päihteiden käytöstä julkisesti on hyvä, oli sen laukaisijana sitten laulujen sanoitukset tai Jim Morrisonin kuolema.

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

Vierailija

kato movement mtv:llä nii ymmärtää koko homman. se oli osana sitä toi kaikki ja tarkkaan suunniteltuu :D se muija on viksu ku mikä.

Minna

Mua kiusattiin koko peruskoulun mun pukeutumisen ja hiusten takia. Totesin jo ekaluokalle tullessani, että jaahas, taidan olla erilainen kun muut tytöt kun ei nuo pusuhipat kiinnosta. Mulla oli aina mitä ihmeellisimpiä virityksiä päällä ja hiuksissa keikkui aikanaan Tina Turner tukkakin, koska se vaan oli musta niin siisti! Pienellä paikkakunnalla saa elää silmätikkuna ja se oli tosi rankkaa nuorelle tytölle, mutta jälkeenpäin yksi mun kiusaajista sanoi mulle baarissa että oli aina kateellinen mulle kun uskalsin olla erilainen.
Tosi surullista että vaikka nykyään joka paikassa kannustetaan olemaan yksilö, niin sekin on jo valmiiks määritelty että millanen on sopivaa ja mikä ei...

Oman käsitykseni mukaan ellei suurin niin ainakin iso osa "järkyttyi" esiintymisen ja videon noloudesta & mauttomuudesta, eikä niinkään alastomuudesta. Kieli roikkumassa ulos suusta, onneton hetkutus ja avuttomat lääppimisliikkeet. Paljas pinta oli toki osa paheksuntaa mutta se - kuten mainitsit - tahtoo nykyään olla arkipäivää. Bilettää saa miten päin sattuu huvittamaan mutta esitykset kannattaisi kai hoitaa tyylikkäämmin. Kyseessä taisi olla revittely-yritys Hannah Montana -maineen jyräämiseksi.

Muuten vaatteista puheen ollen, koin aikoinaan suurinpiirtein vapautumisen kun sain ahaa-elämyksen, että voin pukeutua ja näyttää juuri siltä miltä haluan. Omalta itseltäni.

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

Mutta mitä se ketään haittaa että joku näyttä kieltä lavalla tai hetkuttaa itseään? Kuka määrittelee mikä on tyylikästä esiintymistä? Mileyn kohdalla lehdistön vaino menee ihan yli ja nuoren naisen luokittelu narsistiksi yksittäisen instagram-kuvan perusteella on puhtaasti tökeröä.

Toivoisin että jokainen kokisi tuon ahaa-elämyksen, että uskaltaa pukeutua ihan vain itseään miellyttäen.

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

Niinpä, eihän se ketään konkreettisesti haittaakaan! Tuskin kukaan on saanut elinikäistä traumaa.

Kaikilla on oikeus vetää shownsa miten tykkää, mutta siitä joutuu myös vastaanottamaan palautteen, oli tarkoituksella provosoiva tai ei. Ihmisillä on tapana valittaa mielestään huonosta keikasta ja nyt kyseessä oli Mtv:n gaala valtavalla yleisöllä. Tietty tämä tapaus on lievästi sanottuna paisunut ulos mittasuhteistaan, yhdestä tökeröstä esiintymisestä koko esiintyjän vainoamiseen.

En tarkoittanut tyylikkäällä esiintymisellä että pitäisi seurata jotain määriteltyä kaavaa enkä edes nimenomaan Mileytä vaan koko sillä lauseella lähinnä, että kaikella on aikansa & paikkansa.

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

henkilökohtaisesti mun mielestä Mileyn esitys oli luokkaa whaaaat mitä tuolla tapahtuu, ja hui kohta vilahtaa, mutta mitä sitten, ei se minua mitenkään sen enempää loukkaa/järkytä syvästi. Ja muistaako kukaan mitään muuta showta VMA-illasta :D tuskin, joten PR-mielessä aika onnistunut tempaus.

Ja tosiaan pointtinani se, että hetkuttelut ja pienet vaatteet eivät tee Mileysta huoraa, kuten lynkkauspalstoilla on siitä asti huudeltu.

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

Joo, itsekin katselin, että mitä hemmettiä tuo tekee. :D

Ja samaa mieltä olen. Vaikka tietysti PR:n olisi voinut hoitaa esim. ihan sillä uudella ulkoasulla, se tuskin olisi ollut yhtä mieliinpainuvaa.

Mimosa

Mä olen kans vähän sivusilmällä seuraillut ja ihmetellyt, että mitä poikkeuksellisen ihmeellistä tässä nyt olevinaan on. Julkkis joka käyttää paljastavia vaatteita ja oli alasti jollain videolla? Wooooou... Antakaa nyt hyvä luoja ihmisen puekeutua (tai olla puekutumatta) mihin haluaa, ja jos paheksutte niin tehkää se hiljaa ja muistakaa, että ei kukaan TEITÄ niihin micro-shortseihin pakota pukeutumaan -__-

Toisaalta mun on myös häpeäkseni tunnustettava, että olen katsonut näitä Mileystä tehtyjä musavideoparodioita, ja mennyt jopa huvittumaan niistä. Kai tää on taas tätä "väärille asioille nauramista", vaikka sisimmässäni olen sitä mieltä, että tuollainen kiusaaminen on tyhmää :P

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

No mutta nuo parodiathan ovat ihan parhaita :D jokaiselle ihmiselle tekisi hyvää nähdä joskus parodia itsestään! On ihan kasvattava kokemus nauraa itselleen. Mä ainakin voisi tehdä itsestäni parodian teiniajoilta muahhah, ai että siitä saisi mahtavan pätkän goottikokeiluineen kaikkineen xD

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

Nevada-kpo

Ai että, kyllä todellakin olin se meidän kylän outolintu -ainakin omassa ikäryhmässäni! Mitään en vaihtaisi pois, en varsinkaan niitä hetkiä kun kadulla kulkevat mummut ihan oikeesti hyppäs tien reunaan pällistelemään ohi kulkevaa 15 vuotiasta punkkaria jolla oli sinistä, vihreää ja oranssia vappu tukkasprayta hiuksissa, nahkatakki ja pornon punaiset farkut ja maiharit jalassa, ketjuja ja niittejä ainakin kymmenen kiloa ympäri kehoa, ja ne meikit...oh hohh -liidun valkea naama ja mustaa kajaalia silmissä niin paljon että hyvä kun silmät sai auki pysymään :DD
Äidin kanssa saatiin useampikin taisto aikaseksi siitä että saanko edes sen näköisenä lähteä vanhempien mukaan ostoksille tai millon millekkin asioille. Äiti häpes, ja muusikko-isä oli ylpeä. -ah sitä ristiriitaisuutta meidän torpassa!

Nelliina
Liittynyt10.9.2015

heh sain myös osani tuota sorttia omilta vanhemmiltani :D milloin oli meikkiä liikaa tai vaatteet liian huomiota herättäviä, että mitä ihmiset nyt ajattelee!!!1 Arvaa vaan paljonko kiinnosti tätä nuorta naista mitä ihmiset ajattelivat. Voisin kuvitella että vanhempani ovat nykyään salaa helpottuneita että olen ihan tavallinen heh.

Heräsi kysymys että miten teidän vanhemmat ovat päätyneet yhteen, jos daddy on vapaamielinen muusikko ja äitiä hirvitti tyttären meikit ketjut ja vyöt :D

Bloggaan osoitteessa: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina

Rentoja otoksia SoMessa: Instagram | Facebook

Ann

Yksi tosi "hauska" juttu tossa kohussa on se miten Miley sai tosi paljon paskaa niskaa jo silloin kilttinä Disney tyttönä. Nyt ilmeisesti ne samat ihmiset ikävöi sitä "vanhaa kunnon Mileytä" jota kuitenkin silloin haukkuivat :DD Joitain ihmisiä ei vaan koskaan voi miellyttää joten miksi edes yrittää.

ella

On ollut mahtavaa tajuta, ettei tarvitse välittää siitä, pitääkö joku muu jotain asiaa nolona vai ei, jos siitä itse tulee onnelliseksi. Olisipa jäänyt Thrillerkin tanssimatta (kiitos muuten taannoisesta vinkistä, oli mahtavaa!), jos piittaisin siitä, että Thrill the World on Iltasanomien kommentoijien mielestä tyhmä ja turha tapahtuma :D En halua enää ikinä vetää hernettä nenääni vain jonkun toisen määrittelemän paheksunnan tai moraalipaniikin kohteen takia. Ilman on helpompi hengittää ;)

Ihan mahtava postaus taasen! Itsekin olen seuraillut tapus Mileytä ihmetellen, että mikä tuossa nyt muka niin ihmeellistä on? Mutta tosiaan asiaan vaikuttaa varmaan tuo Hannah Montana tausta.

Huomioni kiinnitti kuitenkin eniten tuo kirjoittamasi, että se miten pukeutuu on kuitenkin aika pieni osa kokonaiskuvasta. Aloin miettimään kuinka paljon oikeastaan on sellaisia asioita, mitä tulee murehdittua päivittäin, mutta mitkä kuitenkin ovat loppujen lopuksi aika pieni osa jostain suuremmasta. Kiitos inspiroivasta postauksesta, täällä on nyt yksi lisää joka yrittää keskittyä taas vähän enemmän tekemään sitä omaa juttua! :)

tini

Ihana postaus ja aivan loistavia pointteja! Kauheen jotenkin innostavaa kun joku pystyy ilmaisemaan itselle niin tärkeitä asioita näin hyvin.

Jonna

Itse en miley kohua ole sen suuremmin seurannut, mutta katsoin Wrecking Ball videon mielenkiinnosta. Lähinnä säälitti ja hiukan myös shokeerasi, koska en ole kyllä nähnyt täyttä alastomuutta ja silkkaa pornoa musiikkivideoissa aiemmin. Itse en ole kovin innoissani tästä kehityksestä, koska en pidä erityisemmin nykyisestäkään tilanteesta, missä musiikki/viihdemaailmassa on niin paljon vähäpukeisuutta ja seksin/seksikkyyden ylistystä. En ole siis itse mikään tiukkapipo muuten mutta minusta populaarimusiikkiskenessä (MTV) todellakin mättää jotain todella pahasti. Onneksi en pidä juurikaan 'mainstream' musiikista muutenkaan paitsi todella valikoidusti ja kas, jotenkin oman filtterini läpi pääsevät ne aidot muusikot, joista hehkuu se rakkaus musiikkiin. Ne muusikot, jotka lyövät läpi lahjoillaan eivätkä vähäpukeisuudellaan ja provosoinnillaan.

Mileyn Wrecking Ball video sai miettimään, että miksi musiikkivideolla on sallittua itsensäpaljastelu ja tuli mieleen, että onko hän ihan terve?

Pellonpekko

En henkilökohtaisesti jaksa uskoa että kaikki paheksuisivat Mileyta hänen pukeutumisensa ja esiintymisensä vuoksi itsessään. Iltalehtiin ja ääneen ovat päässeet jälleen kaikki kovaäänisimmät idiootit. Uskon että useimmat ovat huolestuneita lasten puolesta ja siitä, että monien tyttöjen suuri idoli, Hannah Montanan näyttelijä, on yhtäkkiä muuttunut alasti pomppivaksi, välineitä eroottisesti nuolevaksi ja häröjä asentoja väänteleväksi pop laulajaksi. Tämä muutos tapahtui niin nopeasti, että vanhemmat eivät ehtineet varautua siihen että joutuisivat selittämään 9-vuotiaalle tyttärellee miksi hänen lempi tv-hahmonsa ratsastaa alasti murskauspallolla. Lapset eivät välttämättä ymmärrä että laulajat ja tv-hahmotkin kasvavat, ja haluavat tuottaa muunlaisiakin ohjelmia ja musiikkia.
Vaikka en juurikaan välitä Mileyn tempuista, en voi silti olla hieman paheksumatta sitä kuinka nopeasti hänen täytyi karistaa tuo "lapsitähden" taakka. Lapset muistavat hänet ja hänen olisi pitänyt ottaa se huomioon siirtymällä vähitellen pois kyseisestä roolista eikä "seota" kerralla täysin Entä jos Robin tai Tuuli, suomalaiset teinipopparit, alkaisivat yhtäkkiä tuottaa samantasoisia musiikkivideoita? Tai entäs jos pikkukakkosen nimellä alettaisiinkin yhtäkkiä tuottaa eroottisia draama -elokuvia? En usko että kukaan katsoisi muutosta kovin suopeasti.
Hiljaa hyvä tulee.

Embu

Itseäni ei tuo Miley-kohu jaksa millään lailla kohahduttaa tai edes kiinnostaa... Ei mitään uutta auringon alla. :D

Mutta yleisesti ottaen vastustan tätä nykyajan yhä niukkenevaa vaatetusta, niin julkkiksilla kuin tavallisilla kaduntallaajillakin. Oon kai vanhanaikainen, mutta mä en halua nähdä kenenkään pakaroita kaupungilla kulkiessani. Yök.

Ja kyllä, itsekin käytin joskus teini-ikäisenä tissivakotoppeja pushuppien kanssa (koska sillä tavalla sai kätevästi huijattua itselleen muka-tissit). Ja kyllä kaduttaa ja hävettää, toivon jopa että vanhemmat olisivat kieltäneet pukeutumasta niin! :D Kai se kuuluu teini-ikään, rajojen kokeilu.

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Nelliinan vaatehuone -blogista tuttu Niina Tapojärvi on kenkäfriikki, lukutoukka ja innokas puutarhanhoitaja Pätsiniemestä. 1941 rakennetussa hirsitalossa asuvat hänen kanssaan aviomies, kaksivuotias tytär ja vanha kissa. Blogiin eksyy aiheita remontista, puutarhasta, käsitöistä, kokkauksesta sekä tietysti reissuja, tyyliä ja kauneutta. Niina uskoo, että punainen huulipuna pelastaa huonoimmankin hiuspäivän.

Kiinnostaako sinua kaupallinen yhteistyö tämän blogin kanssa? Ota yhteys Sanoma Lifestylen mediamyyntiin! Bloggaajaan saat yhteyden tästä.

Seuraa blogia tästä.

Blogiarkisto

2017
Lokakuu
Syyskuu
Elokuu
Heinäkuu
Kesäkuu
Toukokuu
Huhtikuu
Maaliskuu
Helmikuu
Tammikuu
2016
Joulukuu
Marraskuu
Lokakuu
Elokuu
Heinäkuu
Kesäkuu
Huhtikuu
Maaliskuu
2015
2014
Joulukuu
Toukokuu
2013