Postauksessa ennakkotietoa Buzzador Vanish Tahratesti -kampanjasta

Bloggaaminen on minulle yksi tapa pysyä kiinni ajan hermolla ja oppia uutta. Erityisen paljon olen oppinut verkkoviestinnästä ja sosiaalisesta mediasta. Kuvankäsittely, html ja esimerkiksi nettivideot tai vloggaus eivät ole kaltaiselleni "seniori-bloggaajalle" mitään itsestäänselvyyksiä.  Haluan oman kokemuksen kautta päästä syvemmälle tuohon maailmaan, jotta pysyisin tulevaisuudessa edes jotenkin samalla aaltopituudella lasteni kanssa.

Mediaviikko kertoi vajaa viikko sitten, että nuorten TV-katselu siirtyy internetiin. Ilmaisia videosisältöjä, kuten esimerkiksi YouTubea ja erilaisia videoblogeja katsoo 18‒24-vuotiaista 86 %, kun koko väestöstä 58 %.  Ilmiö näkyy jo Hipun ja pian Hessunkin ikäisillä, onhan monella heistä älykännykät, joilla surffataan paljon verkossa.
 

 

Ajattelin, että blogin kautta voisin päästä jo etukäteen jyvälle siitä maailmasta, johon lapseni lähivuosina väistämättä sukeltavat. Sen sijaan en tajunnut, että blogini voi tavallaan olla koko perheen yhteinen juttu. Hipu lukee blogiani mielellään ja kommentoi tekstejäni. Hessu taas on minulle aina on aulis valokuvamalli.

Tuttavani kertoi minulle unboxing eli unboxaus-ilmiöstä, jossa tavalliset ihmiset ottavat videota siitä, kun avaavat tuotepaketin. Tällainen ilmiö olisi taatusti olisi jäänyt minulta noteeraamatta ilman bloggaamisen kautta lisääntynyttä kiinnostusta some-maailmaan. Selvitimme Hipun kanssa, että Youtubesta löytyy peräti 18 500 000 videota hakusanalla unboxing. Meillä oli niiden parissa niin hauskaa, että päätimme tehdä oman unboxaus-videon.

Tämä meidän unboxing-video on osa Buzzadorin Vanish Tahratesti -kampanjaa, johon pääsin hiljattain mukaan. Lapset olivat oikein innoissaan, kun Buzzadorin paketti tuli, ja jo ennen avaamista päätimme tehdä avaamistilanteesta videon. 

 

Blogia perustaessani päätin, että aion suhtautua avoimin mielin myös bloggaamisen kaupalliseen puoleen. Pyrkimykseni on blogin kautta jakaa sellaisia kokemuksia, jotka auttavat tai tuovat iloa ruuhkavuosien käytännön elämään tai auttavat vanhempana ja ihmisenä kasvussa. Ajattelin, että tämä voisi tarkoittaa niin omia oivalluksia kuin myös esim. tuotteiden tai palveluiden arviointia. Siksi rekisteröidyin myös Buzzador ja Hopottajat -suosittelupalveluihin, joiden tunnukset ovat tuolla blogini oikeassa laidassa.

Buzzadorit ja Hopottajat ovat tuotetestaajia, jotka kutsutaan testaamaan erilaisia tuotteita tai palveluita. Osana testauskampanjaa testaaja arvioi tuotteita ja jakaa niistä omin sanoin arvioita ystävilleen ja tuttavilleen kasvotusten ja/tai sosiaalisessa mediassa. Näihin palveluihin pääsee kuka tahansa yli 15-vuotias. Buzzadoriksi voi liittyä kauttani täällä ja Hopottajaksi täällä. Nimimerkkini molemmissa palveluissa on Uraaiti.

Jo tämä ensimmäinen kampanja on osoittanut, että tuotteiden testaaminen yhdessä perheen kanssa voi olla myös hauskaa yhteistä tekemistä! Tulossa siis on lisää kaupallisia postauksia, mutta maltillisesti. En aio täyttää blogiani yhtestyöpostauksilla, sillä taannoisen kyselyni mukaan 10 % blogini lukijoista häiriintyy mainoksista paljon, ja 52 % häiriintyy niistä jonkin verran. Annathan palautetta, jos kaupallisuus käy mielestäsi häiritseväksi!

Kaupallisilla postauksilla en halua tehdä piilomainontaa.  Laitan heti postauksen alkuun tiedon yhteistyöstä sekä lisään postaukseen tunnisteen yhteistyö. Näiden tuntomerkkien avulla kaupallisuutta karttava lukija osaa toivottavasti skipata itseään kiinnostamattoman sisällön heti kättelyssä, siitä turhaan ärsyyntymättä.

 

 

 

Kommentit (6)

Tyttäreni harrastaa tätä Unboxausta myös. Tosin en tiennyt sen hienoa nimeä ennen postaustasi! Tosin hänen videot jäävät kaveripiirin sisälle, koska lupaa youtube-tiliin ei ole saanut. Mutta voi nykyaika. Pitää tosissaan yrittää pysyä kärryillä! Itse hohellan instagramissa pysyäkseni lapseni asioissa mukana - suurin osa seuraajistani onkin 10 vuotiaita lapsosia.....

Enpä ole koskaan unboxauksesta kuullut! Vbloggauksesta sentään olen, mutta ainoa video mun blogissa on mieheni laskemassa vesiliukumäkeä vesikamera kädessä... Hopottaja ja buzzador olen sentään ollut jo useamman vuoden. Joskus Hesarista luin suosittelupalveluista. Tuntuu, että ennen niitä kamppiksia oli useammin. Nyt pääsen testailemaan harvakseltaan.

Joo, kaikelle on nykyään keksitty hieno nimi... :) Mä itse asiassa ennakoin: meidän lapset ei vielä ole somessa joten yritin tutustua näihin palveluihin etukäteen. Tosin siinä vaiheessa, kun aktivoituvat somessa, on palvelutkin jo todennäköisesti uudet, eli mulla on edessä uusi oppimispolku ;)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Blogissa Aino-äiti ja Venla-tytär yrittävät pysyä sovussa itsensä, toistensa ja ympäröivän maailman kanssa. 42-vuotias Aino on joogaopettaja ja viestintäkonsultti. 13-vuotias Venla on Kirkkonummen kuntalähettiläs, joka näyttelee, laulaa ja kirjoittaa.
Hyvinvointia, kauneutta, kasvisruokaa, eettistä kuluttamista, työtä ja haaveita – sitä kaikkea sisältää keski-ikäisen ja teinin elämänmakuinen lifestyle-blogi.

Kiinnostaako sinua kaupallinen yhteistyö tämän blogin kanssa? Ota yhteys Sanoma Lifestylen mediamyyntiin!
Bloggaajaan saat yhteyden tästä.

Seuraa blogia tästä.

Blogiarkisto

2017
2016
2015

Kategoriat

Instagram