Jumit veks ja ryhti suoraksi! 7 superhelppoa venytystä, jotka teet parissa minuutissa – kokeile jo tänään!

Helppoa kuin lattialla makaaminen! Venyttely ei vaadi paljon, etsi vain oikea asento!

Venyttely on helpoin tapa lisätä hyvää oloa, ehkäistä kolotuksia ja avata jumituksia. Keho kiittää jo parin minuutin huoltohetkestä. Kokeile näitä seitsemää simppeliä liikettä.Lue koko juttu

Kommentit (7)

Vierailija

Näitä liikkeitä voisi laittaa polvivammaisille. Polvien päälle ei voi mennä istumaan, eikä polvien päälle yleensäkään. Vaihtoehto näihin liikkeisiin, kiitos.

Vierailija

Minä yli 70-vuotias, teen noita liikkeitä joka ainoa aamu, useasti myös päivisin. Olen hyvässä kunnossa ikäisekseni. Ja se on juuri tämä vuosikymmenien liikunta ja päivittäinen venyttely. Suosittelen liikkuvampaan ja notkeampaan elämään joka sisältää myös terveellisen ravinnon, ei tupakkaa eikä alkoholia. Tsemppiä!

sabina

Hyvän alaselän venytyksen saa kun tuolilla istuen antaa koko yläruumiin vaipua alas polvien/reisien päälle, niska ja pää rennoksi alas, samoin käsivarret. Numero 5 olisi vielä tehokkaampi jos sen ylempänä olevan polven laittaa lattiaan asti. Kuvassa olevalla henkilöllä on jo käsivarsi lattiassa, siihen saa lisää liikkumavaraa jos polven painaa alas. Toisaalta, jos tosiaan käsivarsi on kokonaan lattiassa, olkanivel voi olla jo liiankin liikkuva. Tämä pitää tehdä varovasti mikäli on vaarassa olkavarren luxaatio. Liikkeet 1 ja 2 voidaan myös ihan yhtä hyvin tehdä istuen tuolilla. 

sabina

Juuri näin. Olen itse 63 ja venyttelen joka ikinen aamu. Ei pelkästään hartioita ja selkää vaan kaikki suuret jalkalihakset. Reiden takalihakset eli hamstringit. Polven ojentajat eli quadriceps. Takalihaksia venyttämällä oikein saa myös kunnon venytyksen alaselkään. Sen lisäksi riipun niin että jalat ovat maassa ja polvet hieman koukussa. Tässä asennossa voi kohdistaa venytyksen alaselkään ja sitten myös ylemmäs hartioiden väliin kun suoristaa hieman polvia. Lisäksi pohjelihakset. Reiden ulkosivu, ja reiden sisäsivu, nivukset. Tämän lisäksi punnerran suorin vartaloin n 40-50x, vedän leukaa istuallani tangosta kiinni pitäen, teen punnerruksia istuallani niin että jalat ovat edessä suorina, kädet tuolilla/penkillä. Lopuksi rauhallinen kaularangan venytys, vain edestä sivuille edestakaisin. Tässä iässä ei kannata liikaa rehkiä pään kanssa taaksepäin. Ja päivä alkaa näin loistavasti.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat