Sivut

Kommentit (60)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Linda Alexandria

Parhaimpiin lukemiini kirjoihin kuuluu: Istuin Piedrajoen rannalla ja itkin eli Piedrajoen rannalla istuin ja itkin?
Coelho kirjoittaa oivaltaen ja eläytyen, aivan kuin hän itse olisi yksi kirjan henkilöistä. Coelhon kirjojen mukana pääsee maailman ympäri matkalle.

Kere

Alkemisti, sillä yksinkertaisesti ajattelemisen aihetta antava kirja, josta saa hyviä ohjenuoria elämää varten

Star

Paulo Coelhon Alkemisti kolahti ja lujaa! Kirja kuvaa hyvin ihmisen sisäistä, itsensä etsintää...Merkitysten löytämistä elämään omista Unelmistaan.

Koin, että lukukokemus muutti jotain itsessänikin. "Siellä, missä on sydämesi, sieltä löydät aarteesi."

Tiina16

Zahir oli ensimmäinen Coelho jonka luin. Se teki vaikutuksen ja sen ansiosta olen lukenut monta muutakin, joista olen kaikista pitänyt. Tässä kohtaa kuitenkin tosiaan valitsen tuon Zahirin, sillä se minut Coelhon tuotannon pariin johdatti.

Katjuzka

Portobellnon noita, ensimmäinen kosketukseni Coelhon tuotantoon. Vaikka kirjan kerronta tuntui aluksi hyvin erikoiselta, tekivät kirjan herättämät ajatukset vaikutuksen, joka johdatti lukemaan lukuisia muita Coelhon kirjoja, niin suomeksi kuin englanniksi. 

vierailija taru

Alef on mielestäni paras kirja, koska siinä syvällissesti mietitään elämän tarkoitusta ja miksi olemme olemassa. Jotenkin puhutteleva kirja edelleen.

matka itseensä kannattaa aina .

Iiris Lampi

Vaikea valinta, kun ottaa huomioon, että olen vuosien varrella lukenut kaikki suomennetut. Kuolema ja rouva Prym on hauskin, Alkemistin olen lukenut kaksi kertaa, Veronika päättää kuolla oli yllättävin. Lähes kaikista olen pitänyt, mutta joissakin on ollut vanhan toistoa. (Vuosikaudet myin niitä lauseella "jokainen on erilainen", mutta siitä oli luovuttava.) Nyt odotan jännityksellä tätä uutta. Kuitenkin kaikkein vaikuttavin oli Pyhiinvaellus. Osittain sen kirjan takia kävelin toukokuussa caminon.

Ina

Pyhiinvaellus, koska sitä lukiessa pääsee matkalle mukaan ja alkaa itsekin miettimään, kuvittelemaan ja haaveilemaan Camino de Santiagosta, matkasta omaan itseensä.

Jonna 1973

Istuin Piedra-joen rannalla ja itkin. Hämäävässä yksinkertaisuudessaan syvällinen, jatkuvasti uutta pohdittavaa antava teos.

strega

Portobellon noita on ehkä kolahtanut eniten. Se on kaunis tarina joka kertoo rohkeudesta, vapaudesta ja itsenäisyydestä. Jos joku ei ole ennen lukenut Coelhoa niin suosittelisin kuitenkin ensimmäisenä Alkemistia josta helpoiten saa Coelhon viisauksista kiinni.

Asta O.

Elämä. Kaunis ja koskettava. Niinhän elämä on. Mietelauseet sisältävät upeaa elämänviisautta. On ilo avata kirja ja löytää omaan elämään sopivia ilmauksia ja ajatuksia. Ihminen tarvitsee unelmia ja Paulo Coelhon kirjoja. 

lelita

Alkemisti - klassikko, joka olisi kaikkien hyvä lukea. Ihania viisauksia pitää sisällään.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat