Katso videolta, kuinka virkkaat sisustuskorin

Lukittu
Koreja on kiva virkata monessa koossa ja eri värisinä. Niistä voi myös koota kätevän ryhmän eri asioiden säilytykseen.

Opi niksit pyöreä- tai neliöpohjaisen korin virkkaamiseen! Suuri Käsityö -lehden videolla neuvotaan, kuinka puuha onnistuu.Lue koko juttu

Katso videolta, kuinka virkkaat sisustuskorin

Kommentit (7)

Kaappi täynnä jämälankoja

Mitä lankaa tässä käytetään? Ja minkälaiset langat yleensäkin käyvät, jotta korista tulee tarpeeksi jämäkkä?

Vierailija

Moi,

Vaaleanpunaiset korit ovat Lankavan Lilli ja Mini -ontelokuteita, vihreä Svarta Fåretin HomeSweetHomea. Koreihin käy myös Novitan Tuubi, Tekstiiliteollisuuden Rollo, Lankavan Esteri ja Hoookedin trikookuteet. Pienempiä koreja olen virkannut Novitan Hanko-langasta.

• ylös 18
  • alas 25
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

hei, ohjeessa oli ainakin minun mielestäni unohdettu kertoa, miten jatketaan kääntymisen eli reunan teon jälkeen?

Koukkukysymys onkin jäänyt huomaamatta, mutta koukku riippuu langasta. Itse tykkään virkata korit jämäkästi, joten käytän mahdollisimman pientä koukkua, jolla kuitenkin on vielä kiva virkata. 
Reunat virkataan kiinteillä silmukoilla, eli koukku edellisen kerroksen silmukkaan kuten pohjassa, mutta silmukoita ei enää lisätä vaan jokaiseen edellisen kerroksen silmukkaan yksi kiinteä silmukka. 

Vierailija

Voi että kun tuossa alussa/pohjan virkkaus, olis paremmin näytetty rivin alku ja loppu eka krs:n jälkeen! Mä teen jotain väärin. Video kuvattu välillä kauemaa, niin ei näe..jokin piirrosesitys lisäksi auttais.

Meikkulainen

Mulla sama ongelma :/ epäilys vaihvistui siinä vaiheessa kun aloin tekemään reunaa ja kerroksenvaihtosauma tuli viimeisen nurkan jälkeen, ei suinkaan keskelle yhtä reunaa. En oikein käsitä siiis juuri pohjan tekoa kunnolla. Olisiko viimeisen kulman jälkeen pitänyt toisella kierroksella tehdä vielä yksi kiinteä silmukka ja sitten vasta yhdistävä silmukka? Vai miten ihmeessä.

Viimeaikojen keskustelluin

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat