”Alkoholistin läheisiä pitää auttaa”

”Alkoholistin läheisiä pitää auttaa”

Lukittu
Heidi Lindqvist, 38-vuotias laivatarjoilija vietti lapsuutensa alkoholistiperheessä. Heidin perheeseen kuuluvat aviomies ja kohta kaksivuotias tytär sekä miehen 12- ja 17-vuotiaat tytöt aiemmasta liitosta. Heidi keilaa mielellään Wii-pelikonsolilla.

Heidi Lindqvist vietti lapsuutensa alkoholistiperheessä. "Apua ja tukea tarvitsevat myös he, jotka eivät juo", hän sanoo.Lue koko juttu

Kommentit (3)

näkymätön Ninni

Heidi Linqvistin tarina voisi olla minun tarinani...kaikki se salilu, häpeä ja jäännitys lapsuudessa. Kunne smyös päätin että en ole syyllinen näihin asioihin ja voin puhua niistä avoimesti. Hyvä juttu!

Tiili-72

Samat kokemukset täälläkin. En silti koskaan hävennyt isääni. Jotenkin pystyin erittelemän sen, että se ei ole minun häpeäni. Pienellä paikkakunnalla kaikki tiesivät kuitenkin. Valitettavasti viina vei veljeni ennenaikaiseen hautaan ja isäkin on kuollut. Viha on muuttunut suruksi ja kaipuuksi erilaisesta lapsuudesta minulle ja veljelle...mutta se on nyt myöhäistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kiitollinen alkoholistin vaimo

Alkoholistin läheisenä olen saanut apua AL-Anonin vertaistukiryhmästä. Se auttaa ymmärtämään alkoholismia, alkoholistia ja ennen kaikkea OMAA ITSEÄ! Jos joku sairastaa vaikka sokeritautia emme halveksi häntä, vaan otamme selvää sairauden hoidosta. Sama pätee alkoholismiin ja alkoholistiin. Vertaistukiryhmässä olen oppinut, että en omalla ns auttamisellani tue sairautta, vaan opin auttamaan itseäni ja samalla alkoholistia. Nyt elän onnellisempaa elämää kuin koskaan, samoin rinnallani oleva alkoholisti, molemmat omissa ryhmissämme. Voit kokeilla
AL-Anonia, sieltä monet, monet ovat saaneet avun. Työ on kuitenkin tehtävä itse.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat