Kommentit (16)

Inkeri
Pettynyt

Tämä numero jää ostamatta Mikkosen takia! :(

Mikkosista voi olla monta mieltä, mutta täytyy todeta, että omaishoitajana toimiminen ei ole kenellekään helppoa. Äitini hoiti syöpään sairastunutta isääni kotona isän viimeisen vuoden ajan. Se vuosi oli täynnä ristiriitaisia tunteita. Tuntuu pelottavalta ja ahdistavalta nähdä, kuinka itselle tuttu ja rakas ihminen muuntuu hiljalleen joksikin toiseksi.

Aikana, jona yksinäisyys lisääntyy, vanhukset unohtuvat omilleen ja sairaatkin tuntuvat putoavan pois yhteiskunnasta, on mielestäni todella tärkeää, että myös omaishoitajuudesta puhutaan. Kyllä tässä maailmassa ja maassa on nimittäin vielä niitäkin ihmisiä, jotka välittävät ja päättävät jaksaa myös silloin, kun voisi olla helpompaa luovuttaa ja todeta, että hoitakoon joku muu.

Voimia niin Mikkosille kuin kaikille muillekin perheille, joiden arkeen omaisen sairaus on rakentanut möykyn.

• ylös 14
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä en ymmärrä mikä ihmisissä oikein ärsyttää Mikkosissa niin paljon. Minusta on ollut mielenkiintoista, että joku uskaltaa sanoa ja tuoda esille omia mielipiteitään, ei aina tarvitse mennä valtavirran mukana. Ja nyt ollaan vahingoniloisia, kun heidän perhettä kohtasi Timon sairastuminen. Ninan osa ei ole helppo, enkä voi muuta kuin toivoa, että jaksaa omaishoitajana, sekä lapsia käy kovasti sääliksi tämä tilanne. Perheen ja talouden pyörittäminen tänä päivänä ei ole se helpoin tehtävä, kun arkea pyörittää nainen yksin. Kyllä yhteiskunnan pitäisi tulla tälläisissa tilanteissa apuun.

• ylös 12
  • alas 8
Vierailija

Minä en ymmärrä mikä ihmisissä oikein ärsyttää Mikkosissa niin paljon. Minusta on ollut mielenkiintoista, että joku uskaltaa sanoa ja tuoda esille omia mielipiteitään, ei aina tarvitse mennä valtavirran mukana. Ja nyt ollaan vahingoniloisia, kun heidän perhettä kohtasi Timon sairastuminen. Ninan osa ei ole helppo, enkä voi muuta kuin toivoa, että jaksaa omaishoitajana, sekä lapsia käy kovasti sääliksi tämä tilanne. Perheen ja talouden pyörittäminen tänä päivänä ei ole se helpoin tehtävä, kun arkea pyörittää nainen yksin. Kyllä yhteiskunnan pitäisi tulla tälläisissa tilanteissa apuun.

Silloin kun kaikki oli vielä hyvin, molemmat laukoivat hyvinkin tuomitsevia lausuntoja eri lailla elävistä ihmisista. Siitä se ärtymys johtuu. Sitä saa mitä tilaa.

Nyt elämä on näyttänyt sitten kurjan puolensa ja minäkin ensimmäistä kertaa sympatiseeraan Mikkosten perhettä ja toivon voimia kaikille osapuolille.

• ylös 11
  • alas 3

" Kyllä yhteiskunnan pitäisi tulla tälläisissa tilanteissa apuun."

Koskisiko tämä muitakin avun tarpeessa olevia kuin Mikkosia?

Heidän tilanteensa on vaikea, mutta niin on monen muunkin.

• ylös 12
  • alas 3

Niina Mikkonen olet todella upea ihminen. Moni sinun sijassasi oleva ei olisi pystynyt tuohon kaikkeen. Sinusta huokuu valtava rakkauden voima läheisiäsi kotaan. Toivon kaikesta sydämestäni voimia jaksaa ja muista myös, että sinunkin voimavarasi ovat rajalliset. Ennen Timon sairautta Mikkoset esittivät hyvinkin kärkeviä mielipiteitä. Se sai ihmiset osittain raivon partaalle. Meillä kaikilla on oikeus sananvapauteen. Kun Timon sairaudesta tuli julkinen tieto, saimme lukea Niinan vankkumattomasta uskosta miehensä paranemiseen ja välillä luopumisen tuskaan. MIelestäni viimeistään silloin ymmärsi kuinka kenelle vain voi käydä noin ja kuinka Mikkosten perheestä nousi voimakas tunne "kaveria ei jätetä". Yhteiskunnan tuki kuuluu kaikille, mutta joskus siitä pitää taistella ja hakea oikeat kanavat.

• ylös 3
  • alas 10

Uskon että Mikkosten perhe on ollut aivan tavallinen perhe, mielipiteet voivat ärsyttää jos ne julkisesti esitetään. Olen tavis, mutta allekirjoitan monta heidän aiempaa kommenttiaan elämänarvoista.

Nyt sääliksi käy lapset, aikuiset pärjäävät kyllä, pakosta. Ei lapsen kuuluisi tsempata äitiään jaksamaan, vaikka todella herttainen tuo ele olikin.

Voimia Ninalle ja perheelle, sekä kaikille vastaavassa tilanteessa oleville.

Ensinnäkin ärsyttää niiden omahyväisyys, kaksinaamaisuus, valehtelut, kateellisuus ja ilkeys kaikkia muita kohtaan. On haukuttu rumasti naiset, nuoret ja toisten lapset. Ollaan olevinaan niin hyveellisiä ja hurskaita vaikka sumeilematta ja röyhkeästi rikotaan kristinuskon perusteita.

Mikkonen on useaan otteeseen kerskunut kuinka firmansa ainoa tehtävä on verojen kiertäminen, kuinka hän ei osallistu koskaa hyväntekeväisyystapahtumiin eikä anna latin latia hätää kärsiville, jos voittaisi lotossa. Nyt ovat kuitenkin jatkuvasti vaatimassa pää punaisena yhteiskunnalta milloin mitäkin apua ja palvelua. Kumpikaan ei 10 vuoteen ole tehnyt mitään ansiotyötä vaan ovat luuhastelleet vain kotona. Kaksi tervettä(?) lasta ei tarvitse kotiin kahta hoitajaa. Ai niin, mutta Nina ja Mikkonenhan ovatkin kotona luuhastavia luusereita. Inhoan tollasia siivellä eläjiä.

• ylös 20
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin ärsyttää niiden omahyväisyys, kaksinaamaisuus, valehtelut, kateellisuus ja ilkeys kaikkia muita kohtaan. On haukuttu rumasti naiset, nuoret ja toisten lapset. Ollaan olevinaan niin hyveellisiä ja hurskaita vaikka sumeilematta ja röyhkeästi rikotaan kristinuskon perusteita.
Mikkonen on useaan otteeseen kerskunut kuinka firmansa ainoa tehtävä on verojen kiertäminen, kuinka hän ei osallistu koskaa hyväntekeväisyystapahtumiin eikä anna latin latia hätää kärsiville, jos voittaisi lotossa. Nyt ovat kuitenkin jatkuvasti vaatimassa pää punaisena yhteiskunnalta milloin mitäkin apua ja palvelua. Kumpikaan ei 10 vuoteen ole tehnyt mitään ansiotyötä vaan ovat luuhastelleet vain kotona. Kaksi tervettä(?) lasta ei tarvitse kotiin kahta hoitajaa. Ai niin, mutta Nina ja Mikkonenhan ovatkin kotona luuhastavia luusereita. Inhoan tollasia siivellä eläjiä.

Hei, sinähän voisit itse vaihtaa ja mennä Mikkosten kotiin kokeilemaan arkea, miten se sujuu.Sunlaiset imhiset taas elää miestensä kukkaroilla ja ostaa minkkiturkeja kaappiinsa, se vasta nauretavaa onkin, kun ihminen elää noin  mustavalkoista elämää. Itse voin sanoa yksinhuoltajana sekä  omaishoitajana  että ei kannata arvostella ennekuin näkee realiteetit.Taidat olla itse kermaperse jolle ei riitä mikään, ja toisen uupumus ja väsymys on nauramisen aihe, kyllä se on hyvä että saa apua kotiinsa jos sitä tarvii.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Uskon että Mikkosten perhe on ollut aivan tavallinen perhe, mielipiteet voivat ärsyttää jos ne julkisesti esitetään. Olen tavis, mutta allekirjoitan monta heidän aiempaa kommenttiaan elämänarvoista.
Nyt sääliksi käy lapset, aikuiset pärjäävät kyllä, pakosta. Ei lapsen kuuluisi tsempata äitiään jaksamaan, vaikka todella herttainen tuo ele olikin.
Voimia Ninalle ja perheelle, sekä kaikille vastaavassa tilanteessa oleville.

Lapsille  joille ei koskaan näytetä kotona  tunteita  tai itkuja tai kerrota välillä  huolta, enkä tarkoita tällä sitä että lasten pitäisikään kantaa vanhempiensa taakkaa, tai osallistua  huolehtimiseen , mutta Mikkonen on onnistunut kasvattamaan sillä empaattisia poikia johon jokainen vanhempi ei pysty, kyllä tunteensa pitää osata näyttää ja kertoa että on nyt väsynyt ja tämä ei todellakaan  johdu lapsista. Onhan Mikkosella kova vastuu omasta sairaasta miehestään ja lapsistaan, ja tämä kaikki yksin pyöritettävänä. 

Vierailija

No jopas sitä ärhäköidään. Jos jotakuta ärsyttää siivellä eläminen, niin miten se taas liittyikään minkkiturkkeihin ja miehen kukkaroon? Sanovat että sisälukutaito on heikentynyt, näillä palstoilla sen kyllä näkee käytännössä. 

Vierailija

On paljon omaishoitajia ja yksinhuoltajia mutta kukaan ei tule yleisesti valittamaan kuten tämä
Mikkosen rouva.

654

Omaishoitajia on paljon ja huonompikuntoisia kun tämä
Mikkosen rouva joka jaksaa aina puhua kuinka raskasta on.
Hänen pitäisi vierailla maaseudun peräkylillä jossa toinen vanhus on puolisonsa omaishoitajia, itsekkin huonokuntoinen.

Vierailija

Vasemmistojohtajat esiintyvät joulupukkeina. Vasemmistolainen vaalikarja taas uskoo johtajiaan jotka tarjoavat heille leipää ja sirkushuveja. Kulttuurimarxismi on myös heidän keksintönsä kuten myös järjetön feminismi.
itkevät miehet ovat kulttuurimarxistien keksintö. Neuvostoliiton piti pehmittää kovat Suomalaiset taistelijat ja Suomeen ja muualle maailmaan tuotiin ajatusmaailmaa itkevistä miehistä...siis nössöistä joista ei ole aseisiin. Paljon muutakin hapatusta on tuotu Vasemmiston kautta ja tuodaan edelleen Kommunistisen vallankumouksen edistämiseksi. Vasemmisto hommaa vaikka puolison jyrymiehelle pehmittämään tämän käytöksellään ja huumeiden avulla. Kun parneri on saanut miehestä itkevän kotipiian hän jättää ja suhteen aikana käy panettamassa itseään jonkun jyrymiehen kanssa jonka kanssa tähtää samaan lopputulokseen. Näin koetetaan saada lujamieliset miehet kaadettua Suomessakin.

Toinen keino on pakkolääkitys. THL organisaation sisällä on vanhoja Taistolaisia päättämässä psyykelääkitys määäräyksistä näille inisijöiksi ja psykoosiin ajetuille kansalaisille jotta heidät saadaan pidettyä itkevinä rätteinä.

Näin saadaan tarvittaessa avattua rajat vaikka Venäjän hyökkäykselle.

Isomummo

Lööppejä vuosikymmeniäkin lukeneenä muistelen, että Nina omaasukua en tiedä, hajoitti tavoilla jos toisillakin herra Mikkosen silloisen avioliiton, koska ei silloin ajatellut muuta kuin  julkisuuteen pääsyään herra Mikkosen siivellä ?

Elämä antaa ja ottaa, Nina sai olla  "rakastettunsa " hoitajana ja pääsi julkisuuteen, osanneeko tehdä muuta kuin olla julkisuuden valokeilassa ?

Vierailija

Ihan pirsakka rouva ja asenne ,nyt leski on.En tiedä omaishoidosta mitään.En voi arvostella! Mutta olin lähes  päivitäin läsnä kun mahdolisuus v2013-2018. Mutkan kautta sukua .Sukulaiseni miehelle alzmer tautiin kuoli! Sukulaiseni itse ei jaksanut lähiomaisena.Laitoi aviomiehen eri osote asuu.Koti hoito oli mahtava kiitän ja kumarran.Kotihoidolta ei otettu lisäpalveluja,osto palveluna kun maksoi.myöskään ulkopuolisena en saanut mitään tukea.Kuten omaishoitajat saavat.Sen enempää en palkaa saanut.3 ensimäistä vuotta jaksoin siivota,pyykätä,viedä puutuvan leivän ja kantaa oman silitysrautani mukana sinne.Kun sitä ei voitu edes ostaa.sit piistin ne homat kampeen.Joutu otaa siivuksen ostopalveluna.kuin kodinhoito pyykäsi,Lopulta vei roskatkin.Kuraa sain esim.Tupa tarkistus siskoltani Missä on tyynyliin. missä pussi lakana huuta minulle,makuuhuoneen kaapin ovi auki.Näytin pinon viimeisenä.Jotta lakanat ymm.kertää ei aina päälimäiset käytössä.Olin ilmanen yleistalous kone jota ei arvostannut kuin itse vanhus : kiitos. Merkitsi paljon Kiitos!1 palmian aterialla ja välipalalla .ihminen ei elä.Joten vein ne puutuvat ravinot. Kun hän edunvalvonta sai 3 kertaa viikossa 70e.Pankki otti palvelumaksut siitä.Käteistä oli todelisuudessa 60e.Tena vaipat ostetava sillä rahalla,joten todelisuudessa 40e vikko käyttö rahaa.pesuaineet.muu päivitäinen ravinto,metro liput,Kun ei inva taksi oikeutta,Tulojen takia,jotka olivat edunvavojalla.Kaikki muu ostaa, 1pamian aterian päivä ei elä!.Tupakoinut koko ikä,luopuiko tupakasta ei.lähiomainen itse tupakoi ja huusi lopeta tupakointi rahat riitää.Joten osti tupakan ja rahat siihen. kerkisi 1kk. kauppa kassi palvelu nautia.Kun lähti sairaala ja viimeselle matkalle palativiset hoidot .Matka kestikö 8kk?hoito paikka salatiin 1kk.Kun sain tietää mutkan kautta sen.kävin päivtäin,ostastolle salttu minut ja ihmetelivät kun yöt huusi nimeäni.Minulla ei koskaan ollut avain hänen koti.Siskoni levitti tetoa olin miehen koti varastanut ison TV( siellä oli pieni TV) kuin lusikoita haarukoita,moni toimikoneen.Oli kiitos minulle!Vainajan nuorin poika kuitenkin soitti: Kiitos täti kaikesta kun autoit isää vuosia! Kiitos sana merkitsi paljon.Ehäpä siskoni nyt onnelinen isosta lesken eläkestä,kun sen sai sen mitään tekemättä tyhjästä.Päivää en edes hänelle sano.Edestä löytää kaiken minkä taakseen jättänyt.Meitä on paljon ihmisiä näkymätömiä,jotka teemme lähimäisille työ, ilman kiitos .Ilman palkaa työ joka kuuluu omaishoitajien työhön. Toki enemistö omashoitajista hoitaa itse lähiomaiset ja työ raskas.Kuniotetavaa.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat