Mikä ihmeen pakurikääpätee?

Mikä ihmeen pakurikääpätee?

Lukittu

Vannoutunut teen rakastaja on hämmentynyt uudesta tulokkaasta.Lue koko juttu

Kommentit (15)

Olen saanut kuivattua pakurikääpää ystävältäni ja juon sitä kuulemieni ja lukemieni terveysvaikutusten takia. Maku on vahva aluksi ja kun tarpeeksi monta kertaa samoja kääpiä liotellut niin maku miedontuu. Juon ihan sellaisenaan välillä ja taasen välillä hunajan ja maidon kera, taikka kardemummansiementen kera, taikka sitten hunajan, maun voi itse päättää. Mielestäni tee auttaa itselläni ainakin fibromyalgiakipuihin sillä ne ovat lieventyneet todella paljon. Koeta ihmeessä :)

Meillä on itse haettu metsästä pakurikääpää, kuivattu ja jauhettu. Parin testikerran jälkeen oppii, kuinka suuren määrän pakuria hauduttaa ja kuinka kauan, jotta maku on hyvä. Itse juon sitä maidon kanssa, muut meidän perheestä tykkäävät lisätä hunajaa. Juon pakuriteetä yleensä illalla tavallisen teen sijaan, mitään erityisempää vaivaa ei ole, johon sitä käyttäisin. Hyvää on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meillä on itse haettu metsästä pakurikääpää, kuivattu ja jauhettu. Parin testikerran jälkeen oppii, kuinka suuren määrän pakuria hauduttaa ja kuinka kauan, jotta maku on hyvä. Itse juon sitä maidon kanssa, muut meidän perheestä tykkäävät lisätä hunajaa. Juon pakuriteetä yleensä illalla tavallisen teen sijaan, mitään erityisempää vaivaa ei ole, johon sitä käyttäisin. Hyvää on!

Lisäätkö tuon kuivatun ja jauhetun pakurin veteen jossain teesiivilässä vai sekoitatko sen veteen ja juot teen mukana?

Hei, minä juon hienonnettua (tai rouhittua) pakurikääpää tuoreen inkiväärin kanssa. Paloittelen tai viipaloin tuoretta inkivääriä veden ja pakurin sekaan ja keittelen. Valmiiseen teehen lisään vielä hunajaa.

Aloin keittää pakuriteetä puolitoista vuotta sitten karkottaakseni alitusen väsymyksen. Väsy meni, mutta myös kiusallinen vaihdevuosivaiva, limakalvojen kuivuus, vaihtui lähes teinivuosien kosteudeksi

Hienon postauksesi virittamana innostuin googlamaan  Natural remedy sivua,etsin nimittain englannin kielista vastinetta pakurikaapa teelle.  olisikohan tuo :Wild Licorice root tea,Kazakhstan. Asun Kanadassa ja olen teen kuluttaja.Haluan  kokeilla uusia makuja ja niiden terveydelliset vaikutukset ovat tietysti boonusta. Tama Wild licorice kuuluu tradionaalisiin teelajiin, se on tunnettu kautta historian luonnon laakkeena

Mielestäni pakuri on niin virkistävää, että juon sitä mieluummin aamuisin ja päivällä, ettei valvota. Paraneminen on tavoite, toivon, että auttaa.

Vierailija

Hienon postauksesi virittamana innostuin googlamaan  Natural remedy sivua,etsin nimittain englannin kielista vastinetta pakurikaapa teelle.  olisikohan tuo :Wild Licorice root tea,Kazakhstan. Asun Kanadassa ja olen teen kuluttaja.Haluan  kokeilla uusia makuja ja niiden terveydelliset vaikutukset ovat tietysti boonusta. Tama Wild licorice kuuluu tradionaalisiin teelajiin, se on tunnettu kautta historian luonnon laakkeena

Kiitos kommentistasi ja terkut sinne Kanadaan! Onko siellä jo kevättä ilmassa? Täällä Suomessa nietokset sen kuin kasvavat.

Lakritsijuuritee kuulostaa mielenkiintoiselta. Sitäkään en ole tullut vielä maistaneeksi. Jos kokeilet, kerro miltä maistui ja tuntui.

Muutenkin, jos teille muillekin tulee erilaisia teevinkkejä mieleen, niin laittakaa ihmeessä hyvät ideat jakoon!

Itse ihmettelen usein sitä, miksi pussiteetä parjataan niin paljon. Niin monta nautinnollista teehetkeä olen viettänyt pussiteen parissa. Ei sitä tällainen teen rakastajakaan jaksa jokaisen kupillisen kohdalla hifistellä irtolehtien kanssa. Miten te keitätte teenne?

outipippuri
Vierailija
Kiitos vastuksestasi. Aurinko on korkealla,vesi tippuu raystaasta ja katujen vieret  viela peittyvat loskaisilla lumivalleilla. Niin ja taalla siirretaan kelloja tunnilla eteenpain sunnuntai yona.  Suomeksi googlaminen antoi selkean informaation sinun esillle tuomasta pakurikaavasta. Olenhan nahnyt monia puun rungoissa maalla kasvaneena.  Nyt on lahdettava loytoretkelle luontaistuotekauppaan.  Ostan  pussi- seka irtoteeta. Teeveden taytyy olla kuumaa. Kuppi kuumaateeta aina  pelastaa paivan kuin paivan. Paivalla mustaa- ja illalla  yrttiteeta pussissa tai irtona,sen suhteen en ole "high maintenance."  Aurinkoista kevatta teille. 

Kiitos kommentistasi ja terkut sinne Kanadaan! Onko siellä jo kevättä ilmassa? Täällä Suomessa nietokset sen kuin kasvavat.

Lakritsijuuritee kuulostaa mielenkiintoiselta. Sitäkään en ole tullut vielä maistaneeksi. Jos kokeilet, kerro miltä maistui ja tuntui.

Muutenkin, jos teille muillekin tulee erilaisia teevinkkejä mieleen, niin laittakaa ihmeessä hyvät ideat jakoon!

Itse ihmettelen usein sitä, miksi pussiteetä parjataan niin paljon. Niin monta nautinnollista teehetkeä olen viettänyt pussiteen parissa. Ei sitä tällainen teen rakastajakaan jaksa jokaisen kupillisen kohdalla hifistellä irtolehtien kanssa. Miten te keitätte teenne?

Saako pakurikääpää ostaa jostain? Sen verran heräsi mielenkiinto, että mielelläni kokeilisin itsekin, jospa vaikka piristäisi.

Outipippurille kerron, että itse haudutan teeni irtolehdistä, jos se suinkin on mahdollista. Pidän aika vahvasta teestä, joten näin on helpompi saada oman maun mukaan tehtyä. Ja usein teen aromit pääsevät mielestäni paremmin esille irtolehdissä kuin valmiiksi pussitettuina. Jos juon yksin, käytän teekuulaa (aika isoa), mutta jo kahdelle juojalle keitän haudutettua teetä.

"Hienon postauksesi virittamana innostuin googlamaan Natural remedy sivua,etsin nimittain englannin kielista vastinetta pakurikaapa teelle. olisikohan tuo :Wild Licorice root tea,Kazakhstan. "

Pakurikääpätee ei ole englanniksi wild licorice root, vaan siitä käytetään englanniksi nimeä chaga (joka itse asiassa tulee venäjän kielestä). Kanadassa on firmoja jotka keräävät ja myyvät sitä netissä.

Vierailija
Kiitos informaatiosta.  Hyvaa kevatta.

"Hienon postauksesi virittamana innostuin googlamaan Natural remedy sivua,etsin nimittain englannin kielista vastinetta pakurikaapa teelle. olisikohan tuo :Wild Licorice root tea,Kazakhstan. "

Pakurikääpätee ei ole englanniksi wild licorice root, vaan siitä käytetään englanniksi nimeä chaga (joka itse asiassa tulee venäjän kielestä). Kanadassa on firmoja jotka keräävät ja myyvät sitä netissä.

Hei pakurinystävät! Kuinka kauan te säilytätte pakurijuomaanne? Entä säilytättekö sitä jääkaapissa vai ihan huoneenlämmössä? nimim. epätietoinen pakurinystävä

Moi,

Olen kerännyt pakurikääpää pari vuotta ja kuivannut  niitä noin sokerin kokoisina paloina. Kattilaan laitan 4-5 palaa ja keittelen niistä teetä 3-4 kertaa välillä kuivattaen. Juon teetä aina hunajan kanssa ja välillä lisään mukaan maitoa. En juo pakurikääpäteetä jatkuvasti, vaan jaksoittain noin kuukauden mitaisissa pätkissä. Hyvää ja mielestäni itselläni aina työkiireisttä johtuen on ajoittain univaikeuksia, mutta pakurikääpäteetä nautittua unelaatuni paranee. Liekkö sitten teen ansiota vai jotain muuta, mutta minulla se auttaa:)

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat