Kommentit (6)

Näin kävi myös minulle. Tyttäreni oli puolivuotias, kun mieheni päätti että nyt passasi mulle tää perhe-elämä. Ja lähti.

Tarina on pitkä, mutta summa summarum: tyttäreni ei koskaan tullut tuntemaan isäänsä ja minulla kesti toipua erosta lähes 10v. Mutta olen selvinnyt kaikesta, nyt tyttäreni on 20v.

niin.

Tuo onkin vaikea rasti.

Olen pahoillani,että joudut yksin jaksamaan tämän keskellä- lähtijällä on aina helpompaa,kun arjen vastuu jää jonkun toisen harteille.

Anna anteeksi, jos puhun sinulle liian suoraan, mutta se on ainoa tapa, jonka osaan.

Tämä taival=elämä on jännä juttu. Koskaan kun ei oikeasti voi tietää, mikä on se totuus. Tarkoitan tässä sitä,että emme tiedä- lähtikö mies rakkauden takia, sen taia,että oki,ettei jaksa kantaa arkea, ja vastuta  itsellään, vaan halusi jotain muuta.

Loppuiko hänen puoleltaan rakkaus sinua kohtaan?

Elämä on niin monivivahteinen.

Paras ohjeeni on kuitenkin se,että muista olla sanallakaan parjaamatta lastesi isää ikinä omien lastesi kuullen

Lupaa se itsellesi, niin autat lapsia pysymään ehjinä.

Lapset ovat ihan liian lojaaleja vanhempiaan kohtaan ja suojelevat heitä.

Älä annan lasten ottaa tälläista taakaa itsellensä- minun omani ottivat. Joutuivat ottamaan. Suojele apsiasi ja ole heille rehelinen, lapset ymmärtävät niin paljon enemmän kuin luuletkaan.   Pyydä paljonapua. Ota yhteys neuvolan kautta sosiaalitoimeen, kunnalla on oma velvollisuutensa ja sosiaalityöntekijjöillä- auttaa.  Nuku. Hoida kuntoasi, ja huolehdi siitä, mille näytätä,kun katsot peiliin.  Nämä itsesi takia, ei kenenkään muiden.  Nämä auttavat sinua pysymään kasassa.  Tyhmiä arjen neuvoja, mutta tosia.

Pyydä lisää apua, pyydä ystäviäsi potkimaan sinua eteenpäin, silloinkin kun jäkitätä vastaan. Raahaamaan perässä, ja kiskomaan pois epätoivon alhosta. Pyydä ystäviäsi olemaan rehellisiä sinulle, ja puhumaan sinulle suoraan,eikä niin, mitä me naiset ehkä eron hetkellä haluamme kuulla.

Toivon sinulle vilpittömästi kaikkea hyvää, paljon paukkuja jokaiselle päivälle. Ei tuo helppo kohta ole, tieädn. Pärjäät. Päätä pärjätä.

Lämpimiä ajatuksia,

Anni

Sisältö jatkuu mainoksen alla

"Paras ohjeeni on kuitenkin se,että muista olla sanallakaan parjaamatta lastesi isää ikinä omien lastesi kuullen

Lupaa se itsellesi, niin autat lapsia pysymään ehjinä."

Tuo on niin totta... tyttäreni puhui juuri poikaystävänsä vanhemmista- siitä miten rumasti puhuvat toisistansa lastensa kuullen. Ja miten paljon se lapsiin koskee.

Voimia !!!

Lapset on se voima joka sua kantaa eteenpäin!! Ja samaa mieltä että  muista olla sanallakaan parjaamatta lastesi isää ikinä omien lastesi kuullen. Itse olen käynyt eron läpi ja elin kolmen alla kouluikäisen lapsen kanssa monta vuotta yksin. Aluksi menet eteenpäin päivä kerrallan. Kyllä elämä kantaa! Toivottavasti isä heräisi ajattelemaan lapsia ja tapaisi heitä kuitenkin. Omalla kohdalla kävi niin että kun näkivät harvakseltaan, alkoivat lapset vierastaa ja isä havahtui tästä.

Voimia sinulle!!

Kohtuutonta kohtelua omille lapsille. Missä on kypsyys vanhempana ja parisuhteessa. Nyt sitten se uusikin saa tämän kohtelun kunhan aikaa kuluu. Toinen osapuoli ei ollut kypsä suhteeseen tai ei ole koskaan. Miten kyseisen miehen vanhemmat ovat käyttäytyneet. Avioerolapsi ottaa eron itsekin kun ei ole esimerkkiä kotona ollut. Tämän olen itse kokenut.

Mutta eihän pelkkä avioliitto tee lapsille hyvää kasvualustaa. Kyllä lapset ymmärtävät ettei vanhemmilla suju hyvin, oli se paperilla tai ei.

Miksi ihmeessä ottaisit edelleen miehesi takaisin? Tuollaisen tuuliviirin? saisit aina olla varuillasi onkohan sillä taas joku uusi? Itse eläisit ahdistuneena monet vuodet. Se vasta elämän hukkaamista olisi.

Näytä lpsillesi esimerkkiä vaikkapa vahvasta naisesta, ei petturimiehen perään itkevästä avuttomasta naisesta.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat