Kommentit (3)

Susanna

Raskauden ja synnytyksen jälkeen vatsani ei palautunutkaan entiseen kuosiinsa. Nykyään vatsa on pieni aamulla, mutta turpoaa päivän aikana ja on pahimmillaan aivan suuren raskausmahan näköinen! Voiko tällaisesta vatsaongelmasta päästä eroon? Miten vatsan toiminta voi muuttua raskauden myötä?

etiäinen

Pienet näppylät kasvoilla ja käsivarsissa. Miliumeja on kasvoissani paljon, erityisesti otsassa ja ohimoilla, ja varsinkin stressatessa niitä tulee lisää ja lisää. Pesen kasvoni kahdesti päivässä, poistan meikin huolellisesti, kuorin ja kosteutan. Kosmetologilla käyntiin ei ole kovin usein osa-aikatyöläisellä varaa. Olisiko neuvoja oikeanlaisiin aineisiin? Ihoni on sekaiho, pintakuiva.

Käsivarsissa on jotain näppylöitä, jotka toisinaan kutisevat kovasti, tekevät kipeitä mätäpäitä ja punoittavat välillä pahastikin. Kesällä kun käsivarret saavat aurinkoa, näppylöiden määrä vähenee huomattavasti eikä mätäpäitä juurikaan tule. Talvella ja alkukeväästä käsivarret ovat pahimmillaan.

Lisäksi kärsin talvisin talvi-ihottumasta, mikä siihen auttaisi? Liikunnan jälkeen, kun siirryn pakkasesta takaisin sisätiloihin, jokaiseen kohtaan josta olen hikoillut, nousee kutisevia, kirveleviä vesikellon näköisiä pieniä patteja. Pahimpia kohtia ovat ehdottomasti reidet ja vyötärö. Olen kokeillut mennä sekä viileään että lämpimään suihkuun heti liikunnan jälkeen, mutta se ei auta - vesikellopatteja nousee silti. Ainoa, mistä olen löytänyt vähän apua on kortisonivoide, mutta en haluaisi käyttää sitä joka pakkaspäivä, joita Suomen talvessa kuitenkin riittää useamman kuukauden putkeen.  Vaiva on suorastaan kivulias, mikäli kutiavia, kirveleviä patteja erehtyy raapimaan - iho menee vereslihalle herkästi ja sen jälkeen kirvelee vielä enemmän! Vinkkejä?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat