Kommentit (8)

etiäinen

Inhoan tiskausta ja pölyjen pyyhkimistä. Raivostuttavaa hommaa ja yhtä tyhjän kanssa, kun kohta on samalainen tiskivuori lavuaarissa ja pölykerros pinnoilla.
Itse en laske kahvinkeittoa kotityöksi, se on enemmänkin erittäin helppoa ruoanlaittoa.
Kotitöistä pidän eniten moppaamisesta ja kylpyhuoneen pesemisestä. Mopatessa tulee lämmin ja saa lattian kiiltämään puhtauttaan helposti. Kylpyhuonetta pestessä ei tarvitse murehtia, kärsivätkö pinnat liian kuumasta vedestä, eli kylpyhuoneesta tulee siivotessa tropiikki (kuuma ja kostea, iho tykkää). Lisäksi kättensä siivousjäljen näkee samantien ja kylpyhuone tuoksuu siivouksen jälkeen hyvältä, mikäli valitsee omaan nenäänsä sopivat pesuaineet - mäntysuopa on yksi minun suosikeistani.

uneksija

Miksi pitää inhota? Uuniakaan ei tarvitse kovin usein puhdistaa jos laittaa ruuat siististi sinne ja paperia pannulle kun jotain siinä tekee. Minulla uuni kivasti ylempänä eli helppo juttu puhdistaa. Tiskikone hoitaa tiskit pääosin ja ikkunat pesetän lapsenlapsellani. Hän pitää ikkunoiden pesusta. Kaappien järjesteleminen on sellainen asia josta en pidä kauheasti, mutta löydän helpommin tavarani kun on paikat kunnossa.

Mari - KK
Seuraa 
Liittynyt1.10.2013

Oho, etiäinen, melkein alkoi tehdä mieli pestä kylpyhuone! Tällä helteellä se kyllä jää parempaan aikaan.

Uneksija, minä taas raksastan kaappien järjestelyä, mutta jätän mielelläni imuroinnin ja tiskikoneen täytön muille.

Bea

Ikkunoiden pesu on viheliäisintä! Ei se itse pesu niinkään paha rasti ole, mutta se verhojen ja huonekalujen raivaaminen edestä pois ja sitten taas takaisin, arrrrgh. Samoin pölyjen pyyhkimisessä ja imuroinnissa ärsyttää eniten se tavaroiden siirtely ennen kuin itse puuhaan edes pääsee käsiksi.

Ria Hafren

Juu. Uunin puhdistus: Yäks!

Tiskaaminen ihan jees. Minulla ei ole koskaan ollut tiskikonetta. Kaupungissa tiskaan sitä mukaa, kun ruokaa laittaessa tiskiä tulee.

Tyttäreni inhoaa käsin tiskaamista. Mökillä työnjako on selvä: Minä tiskaan. Siellä minä oikein nautin siitä. Tiskaan edellispäivän tiskit aamulla. Katson mökin keittokomeron ikkunasta kohti metsää. Linnut laulavat. Metsänreunaan on tullut metsäkauriskin. Aurinko paistaa... Tiskaus-Onnea :0).

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hei, löytyisikö teiltä muilta hyviä vinkkejä parhaaseen tapaan puhdistaa uuni? Itse olen puhdistanut kaupasta saatavalla puhdistusaineella. Mutta paljon erilaisia puhdistuskeinojahan tiedetään vaikka mihin, varmaan tähänkin. Kertokaa Anna Paljakalle ja meille muille!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat