Kommentit (14)

Anne

RAKKAUS HILLO RESEPTI

Recipe for love jelly:

Ingredients:

–          pint of trust

–          dash of caring

–          cups of understanding

–          spoonfuls of shared secrets

–          cup of mutual affection

–          sprinkle of respect

–          lbs of common interests

–          spoonfuls of listening

–          AND 1 BAG OF FUN

Sissi

PURJO, LANTTU PUNAJUURI

JA KILO PERUNOITA.

PELLILLE VAIN PAISTUMAAN

JA PÄÄLLE HIEMAN VOITA.

PORKKANOITA

VOISI KANSSA

MUKAAN VIELÄ HEITTÄÄ

ETTEI NIITÄ ERIKSENSÄ TARVITSISI KEITTÄÄ.

NÄIN SYNTYY KOKIN PIKARUOKAA

PAISTUVAA JA MAISTUVAA.

TUOKSU TULVII, KOKKI HUOKAA

RUOKARAUHAA  JA RAKKAUTTA KIITOS SUOKAA.

Anne-Maarit

KAUNOTAR&KULKURI SPAGETTI

Ainekset

350g vihreitä tagliatelleja

185 g 1 purkki tonnikalaa tomaattikastikeessa1 rkl rypsiöljyä1 kasvisliemikuutio2 murskattua valkosipulin kynttä4 rkl hienonnettua persiljaa1 rkl oreganoapinnalle: juustoraastetta & ketsuppia

Valmistusohje

Kuumenna iso kattilallinen vettä kiehuvaksi. Lisää rypsiöljy ja kasvisliemikuutio ja tagliatellet. Keitä tagliatelleja kunnes ne ovat juuri ja juuri kypsiä eli noin 8 mminuuttia. Valuta ja huuhtele lämpimällä vedellä. Sekoita tonnikala, valkosipulit ja mausteet keskenään sillä aikaa kun tagliatellet kiehuvat. Kaada seos kastikkeeksi tagliatellen päälle ja tarjoa heti. Halutessasi voit ripotella vielä pinnalle mieleistäsi juustoraastetta (sinohomejuusto murusia/ mozzarellaa tai parmesaania esim). Tarjoa ketsupin kera.

Anne

PUMPERNIKKELIT JOIHIN ON KUORRUTETTU VAALEANPUNAISELLA OMAN RAKKAAN NIMIKIRJAIMET:

Ennen piparkakkuja keskiajalla leivottiin Pumpernikkeleitä. Mausteiset piparkakut olivat vielä harvinaista tarjottavaa Suomessa

2,5 dl tummaa sokeria

1,5 dl hunajaa

1/4 dl siirappia

1,5 dl maitoa

75 g voita

1,5 tl soodaa

550 g vehnäjauhoja

2 tl inkivääriä

2 tl neilikkaa

2 tl muskottia

3 tl kanelia

1 tl korianteria + pieni ripaus mustapippuria

Valmistusohje:

Sekoita kaikki aineet keskenään. Lisää ensin jauhoja pienempi määrä ja vasta tarvittaessa enemmän (yht esim 600g tarpeen vaatiessa). Kauli taikina ja leivo piparkakuiksi. Paista 200 asteessa kypsiksi eli noin 5-10 minuuttia

Senja

Kyllä se on meilläkin pizza. Tai mahdollisesti muu noutoruoka. Joskus haetaan lapsilta salaa joku herkku autoon jaettavaksi, ajellaan jonnekin kauniille paikalle (omassa kotikaupungissa tottakai, kun kaksinoloaika on rajallista), ajetaan auto parkkiin ja jaetaan eväät, niin siinäpä on sitä arkipäivän romantiikkaa. Etenkin kun se pizza pitää repiä käsin, jos ei ole valmiiksi leikattu... Toinen repii toiselta puolelta ja toinen toiselta. Ja yrittää olla sotkematta autoa ja itseään! :) 

Murmeli

Mikä tahansa oman kullan tekemä ruoka on rakkausruokaa. Mieheni tekee esim. aivan loistavaa munakasta ja paistaa loistavat lihapaistit.

Ria Hafren

Niin ihania ruokia ja reseptejä, että tekee heti mieli kokeilla useita.

Mutta minulle Romanttisin Ruoka olisi: Etanat :0)!

Opin itse valmistamaan niitä vuonna 199-jotakin Stockan Argoksen ruokaviikoilla. Olen tehnyt niitä ystäville. Kerran pomoni ja minä olimme isäntä ja emäntä tärkeille bisnesvieraille Marskin ravintolassa. Kun tuli alkuruoan tilauksen aika 5 miestä katsoi pomoani ja minua hämmentyneenä. Minä ehdotin etanoita. Se oli suksee. Kaikki tykkäsivät :0)

Jos mies kutsuisi minut illalliselle, ja valmistaisi Etanoita, olisin Myyyty...

bää

Helposti syötävä. Pasta on aina eroottista, kunhan ei spagettia, tagliatelleä tai muuta noloa ja roiskuvaa.

Valuva vuohenjuustosalaatti vadelmilla, sanoisin.

Kultahippu

Romanttisin ruoka on suklaamutakakku, koska jätän sen aina vähän liian raa'aksi keskeltä, jolloin mutakakku on parasta syödä suoraan paistovuoasta. Siinä sitten kolistellaan lusikoita ja istutaan ihan lähekkäin, että molemmat saavat syötyä herkullista suklaaleivosta samasta astiasta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat