Sivut

Kommentit (22)

Kultahippu

Ensirakkauteni oli ystäväni serkku. Olin 14-vuotias kun näin tämän pojan hiihtokilpailuissa, joihin olin mennyt kannustamaan ystävääni. Sydän heitti volttia, kun ystäväni esitteli minut serkulleen ja sain osakseni moikkauksen sekä leveän hymyn. Siinä heitettiin huulta ja naureskeltiin, katseitakin taidettiin vaihtaa useasti.
Ystäväni alkoi kiihkeästi saattaa meitä yhteen, kun serkku tiedusteli paria päivää myöhemmin ystävältäni minun puhelinnumeroani. Miten sellainen söpö urheilijapoika saattoi olla kiinnostunut hieman pyöreästä nörttitytöstä?
Pidimme yhteyttä päivittäin kuukauden ajan, kunnes vihdoin saimme sovittua treffit ystäväni luokse. Siinä ei paljon ehditty kuulumisia vaihtaa, kun poika suuteli minulta polvet heikoiksi. Samana päivänä esittelimme toisemme vanhemmillemme, olihan poika ensimmäinen virallinen poikakaverini.
Seurustelua (kaukosuhdetta, välimatkaa 100km) ei kestänyt kuin puolisen vuotta, mutta muistan edelleen ne suudelmat, jotka saivat sukat pyörimään jaloissa, kirkkaansiniset silmät kullanruskeine täplineen sekä vinon hymyn jonka ajatteleminen saa sydämen vieläkin lyömään vähän lujempaa.

Sinikka Muttilainen

Ensirakkauteni oli naapurin poika. Olin silloin 13-14-vuotias. Hän oli pari vuotta vanhempi. Ihailin hänessä kaikkea: käsiä, vahvuutta, sitä että hän kiipesi puuhun ym. Hän ei kuitenkaan osoittanut minkäänlaist vastarakkautta. He muuttivat naapurista pois ja jäin häntä todella kaipaamaan. Myöhemmin varmaankin parin vuoden päästä hän suuteli minua tanssi-illan päätteeksi. Hän ei kuitenkaan koskaan hakunut minua tanssimaan. Suutelu maistui kamalalta ja ihailu loppui siihen ja tapasin muita kumppaneita sen jälkeen.

Henna

Ensirakkauteni oli klassisesti naapurin poika, 3-vuotta itseäni vanhempi. Ihastus ja rakkaus alkoi varmaan jo lapsena. Lapsena leikimme paljon yhdessä, ja teininä tapailimme vähän aikaa. Mutta itselläni oli erilaiset mielenkiinnon kohteet ja harrastukset kuin hänellä, joten en silloin ymmärtänyt suhteemme arvoa enkä sitä, kuinka paljon oikeasti rakastimmekaan toisiamme. Olen myöhemmin katunut sitä, etten antanut suhteellemme mahdollisuutta kehittyä pitemmälle. Vaikka meillä molemmilla on omat perheet ja rakkauden kohteet, ei ensirakkaus unohdu koskaan, ja sydämessäni käy edelleen pieni ylimääräinen pompahdus, kun näen tuon miehen tai kuulen hänestä jotain. Uskon, ettei hänkään ole voinut unohtaa minua kokonaan.

Kati

Rakastuin palavasti rippikoulukesänäni. Ensirakkauteni oli vuotta vanhempi, pitkätukkainen "pahis" mopopoika, minulle "kultatukka". Vietin kesän naapuripaikkakunnalla kesätöissä ja tutustuin tähän poikaan ja hänen kavereihinsa ja vietimme kaiken mahdollisen ajan yhdessä. Rakastuin ensi silmäyksellä enkä välittänyt varoituksista, aistin myös hänen kiinnostuksensa minuun. Kesä läheni loppuaan ja tiesimme että minun oli palattava suorittamaan ysiluokka kotikuntaani. Viimeisenä iltana lopulta lähennyimme, karkasimme bileistä...vietimme yön yhdessä leikkikentän kiipeilyverkossa ja rengaskeinussa, vaellellen ympäri kylää, paikoissa joissa olimme kesän aikana yhdessä olleet mm. mansikka varkaissa...oi sitä tunnetta. Mustasukkainen kaveri erotti meidän pahoilla puheillaan ja tiemme erkanivat vuosiksi. Perustin perheen, mutta kaipasin aina vaan..kirjoitin vuosien aikana yli kaksituhatta runoa lyhyestä romanssistamme, vaalin häntä aina sydämessäni. Tuo tapahtui vuonna 1992 ja jokin aika sitten ensirakkauteni löysi minut Facebookista ja laittoi kaveripyynnön, hän sanoi että olen yhtä kaunis kuin sinä kesänä jonka vietimme yhdessä. Nyt olemme ystäviä, ensirakkaus ei kuole koskaan <3

pirjo portimo

Tapasin ensirakkauteni perinteisissä lavatansseissa, olin tällöin käynyt vasta rippikoulun! Sovimme tapaamise seuraavaan viikonloppuun,mutta sairastuinkin,ja jouduin sairaalapotilaaksi. Paras ystäväni oli nähnyt hänet tansseissa. Ensirakkauteni oli antanut häneele valokuvansa minulle toimitettavaksi. Katselin kuvaa kaipauksella toipilaana ja tietysti annoin myöhemmin oman kuvani hänelle,kun näimme uudestaan. Tapailimme muutaman kk:n ajan aina tanssipaikalla. Mutta sitten hänen täytyi lähteä armeijaan. Kirjoittelimme jonkin aikaa,mutta pikkuhiljaa suhteemme hiipui pitkien välimatkojen vuoksi. Siihen aikaan suhteet olivat niin puhtaita ja viattomia. Jäljeele jäi kaipaus ja kaunis muisto!    nimim. Paulikki

lahja ahl

Ensi rakkauteni oli minua vuoden vanhempi , hänellä oli mopo jolla ajelimme iltaisin . Olin 16 vuotias maatilan tyttö ja poika oli vähän pahis , eivätkä vanhemmani pitäneet hänestä . Kerran olimme mopoajelulla ja kun olin turhamainen tyttö , niin kesken ajon rupesin laittamaan hiuksiani ja putosin kyydistä , jalka meni poikki ja jouduin olemaan koko kesän kipsissä , niin siihen se rakkaus lopahti , olen nähnyt hänet nyt aikuisiällä , mutta ei tunnu miltään , olen unohtanut hänet . Minulla on nyt onnellinen parisuhde ja olen hirveän rakastunut <3 

Riina

Sehän oli tuo minun Ukkelini, joka rinnalla vieläkin kulkee. Pian 19 vuotta siitä kun hän aamuyöllä ensin käveli rivakasti ohi, mutta kääntyi takaisin :).

anne birschin

Ensirakkauteni oli oma isäni. Tajusin sen nelivuotiaana kun sain pikkusiskon. Olin mustasukkainen isästäni joka piteli vauvaa sylissään. Muistan sen jäytävän tunteen vieläkin. Isämme oli hyvä mies ja kohteli kahta tytärtään tasapuolisesti koko elämänsä ajan. Kutsuimme isää isiksi vielä murrosikäisenä, jota kaverit pitivät outona.

Hymyilevä poika oli hän

Ensirakkauteni oli tuttu poika urheilukisoista ja samalla luokalla ollut poika. Olimme ala-asteella. En tiennyt, että hän pitää minusta, kunnes eräs tyttö kysyi häneltä että kummasta meistä tykkäät enempi ja poika vastasi että minusta! :) Erään kerran hän kysytytti ystävältään, että alanko hänen kanssaan olemaan, mutta minä tyhmänä ala-astelaisena vastasin, että en, vaikka tykkäsin hänestä. Elämä vei ja kävimme myöhemmin samaa korkeakoulua. Ihastuin häneen taas huomaamatta, mutta sitä en osaa sanoa, miksen ikinä kysynyt häneltä, olisiko muutaman vuoden takainen kysymys taas voimassa. Pian hän oli yhtenä kesänä samassa työpaikassa ja silloin kyllä rakastuin häneen vielä enemmän. Yritystä oli pojan suunnalta, mutta minulle tuli surua ja sitten oli kahdenlaisia tunteita, surua kotipiirissä ja rakkautta työpaikalla. Olisin halunnut seurustella tuon ihmisen kanssa, mutta näin vain kävi, ettemme ikinä kokeilleet yhdessä oloa. Mutta näin myöhemmin on kuitenkin kiva muistella kainoa rakkautta..

Sanna

Minusta tuntuu, että olen ensimmäisen kerran ollut rakastunut jo ala-asteella ja monta kertaa. Yksi poika oli mielessä vuosia, sitten tuli toinen jota kohtaan tunteet jatkuivat vielä yläasteellakin. Surullista on, että kumpikin näistä kavereista on aikuisena paljastanut olleensa myös minuun ihastunut niihin aikoihin.

Anne-Maarit

Ensirakkauteni oli lasteni isä. Tapasimme 1-vuotaana hiekkalaatikolla. Tappelimme jo silloin kumpi saa sinisen ja kumpi saa punaisen lapion ja särjimme toistemme hiekkalinnoja....heh olisikohan pitänyt aavistaa, että erotaan. Hiekkalaatikko ajan jälkeen: sama ala-aste, sama yläaste, sama lukio jne eli piiri pieni pyöriiiiiii

Suvi

Teini-iässä 12-vuoden iässä rakastuin Kyproksen lomamatkalla samanikäiseen ruotsalaiseen poikaan hotellin uima-altaalla. Englantini oli suht huonoa, mutta vietimme aikaa lomani ajan. Voi sitä tuskaa, kun kotimatka koitti. Sain osoitteen ja yhden kirjeen kirjoitimme. Siihen se jäi, mutta muistot säilyivät.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat