Hakea töitä 40+ jälkeen...

Ria Hafren

KK:ssa 14/15 on hieno juttu 50+-naisista, joita autatte etsimään töitä.

Jouduin työttömäksi 1990-luvun alun LAMAn myötä (meitä oli vuonna 1992 700.000!). Olin 40+ v. Hain lehti-ilmoituksien kautta alani ja kokemukseni mukaisia paikkoja: "Haetaan rautaisen koulutuksen ja kokemuksen omaavaa Markkinointipäällikköä!" Noh. Minulla oli. Soitin aina jälkeenpäin ja tiedustelin minkälainen henkilö oli saanut työn. Well...: Alle 35 v. mies (?).

Perustin markkinointialan yrityksen. Lähetin paperikirjeitä yrityksille, joista olin kiinnostunut. Aina yrityksen toimitusjohtajalle. Pian tärppäsi. Tj oli laittanut kirjeeni yrityksen markkinointijohtajalle, joka otti yhteyttä minuun. Sain ISON projektin. Se vaati kyllä sitä, että tein töitä projektin edetessä aamuviidestä yökahteen 2:den viikon ajan.

Noh. Markkinointialalla kilpailu on kovaa! Oli varsinkin 1990-laman aikana. On tämän päivän taantuman aikanakin. Kilpailu silloisella alallani 1990-luvulla oli niin kovaa, että en pärjännyt.

Työttömyysvuosia, työllistymistöitä... Elämässänikin tapahtui vaikka mitä. 51 v. sain uuden kiksin. Aloin lähetellä hakemuksia yrityksiin, jotka kiinnostivat Minua. Toimitusjohtajalle. Soitin aina perään. Erään Mainostoimiston johtaja kertoi, että he ovat perustamassa uutta alaa asiakkailleen: Tapahtuma- ja myymälämainontaa. Sain paikan. Se meni oikein hyvin ens alkuun. Jopa hankin ISON asiakkaan yritykselle. - Sen jälkeen alkoi tulla ongelmia 14 v. ja 14 v. kokemattomamman esimieheni kanssa. Jouduin lähtemään...

Työnhaun suhteen olen lähes "ekspertti" :0). Olen ollut piiitkiä aikoja työttömänä. Useimmiten vastassani on ollut ikärasismi! Mutta olen kuitenkin aina saanut töitä :0)!

Töitä edelleen tekevä.  Ria

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat