Lisäys työnhakuun...

Ria Hafren

Tänä digiaikakautenan voisi tehdä säväykseen seuraava:

* Lähetä Paperihakemus yrityksen toimitusjohtajalle. Kirjoita Personaallinen hakemuskirje (miksi haluat tehdä töitä juuri heidän yrityksessään).

* Älä laita cv:hen ikääsi.

* Soita tj:lle noin kahden viikon kuluttua.

Lykkyä tykö kaikille työttömille (varsinkin 40+ ja 50+ ikäisille)!

Ria

Kommentit (2)

Päivänpaiste

Hyviä neuvojahan nuo työnhakuvinkit olivat, mutta karu fakta on, että harva yli 50 v. enää työllistyy.

Ikärasismi jyllää ja lujaa.

Selja

Kiva idea tuo juttu ottaa 50+ naisia ja sparrata työnhaussa. He varmaan saavatkin töitä pian!

Minä olen yli viisikymppinen ja minut irtisanottiin 30 työvuoden jälkeen kun työt siirrettiin virolaisille. Työllistyin melko pian äitiys-hoitovapaan sijaiseksi perheyritykseen, jonne mieluusti olisin jäänyt. Mutta Yt-neuvottelut alkoivat sielläkin. Sitten sain töitä ulkomaisen työnantajan yritykseen, jo haastattelussa he sanoivat. että arvostavat kokemusta eikä ikä ole haitta.

Mutta- siitä soittamisesta työnantajille. Minäkin soitin, monellekin. En kyllä kovin positiivista sanottavaa voi sanoa. Kyllähän he kuuntelevat, ja ovat liirun laarun. Mutta kun sitten katsovat CV:n myöhemmin, mitään ei kuulu.

Minua sieppaa se, että nykypäivänä kun on sähköpostit ja tekstiviestit, niin ei viitsitä vastata hakemuksiin. Ei edes niille, jotka ovat soittaneet hakemuksen lisäksi. En voi arvostaa tällaista yritystä ollenkaan.

Jos työnantaja on fiksu, hän palkkaa sekä nuoria että kokeneita vanhempia. Nuoret vaihtavat työpaikkaa, jäävät vanhempainvapaille ja jatkavat opiskeluja, siksi olisi hyvä olla myös tietotaitoa ja kokemusta vanhemmilta työntekijöiltä.

Monesti työpaikan haastattelija on nuorempaa väkeä, eikä ehkä kehtaa vanhempansa ikäistä palkata. Voihan se olla vaikka taitavampi kuin nuori itse!

Tsemppiä kaikille yli viiskymppisille!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat