Tunnista 8 vaaran merkkiä: Onko rakkaasi narsisti?

klo 16:00 | 2.8.2015
Jos huomaat hänessä näitä piirteitä, saatat olla rakastunut narsistiin.Lue koko juttu
Jos huomaat hänessä näitä piirteitä, saatat olla rakastunut narsistiin.Lue koko juttu
Ladataan...
Tähän tekstiin sopii hyvin jatkeeksi blogikirjoitukseni aiheella "8 vinkkiä tulla toimeen narsistin kanssa"
http://onnellisiatarinoita.blogspot.fi/2015/04/8-vinkkia-tulla-toimeen-n...
Kiitos Pirjo linkkivinkistä!
Narsisti sitä ja narsisti tätä. Nykyisin on tullut muodikkaaksi nimitellä itselle vastenmielisiä ihmisiä narsisteiksi ja aina saa kuulla, että se ja se exä oli narsisti. Tämä on tietysti pelkkää kyökkipsykologisointia. Todelliset narsistit ovat harvassa, ja diagnoosin narsismista voi tehdä vain psykiatri. On sitä paitsi aivan normaalia, että ihmisellä on joitakin narsistisia piirteitä. Nämä eivät tee kenestäkään narsistia. "Jos tunnistat kumppanissasi yhdenkin näistä piirteistä" on aivan turhaa ja harhaanjohtavaa pelottelua. Älkää kirjoittako tämmöisiä juttuja ilman useamman toisistaan riippumattoman ammattilaisen lausuntoja.
Avoinkirje
ANOPILLE JOKA SYYTTÄÄ VÄVYÄÄN NARSISTIKSI ?
1. Hän pommittaa sinua rakkausviesteillä
V: Joo olen pommittanut, enkä häpeä sitä.
2. Hän ei ikinä myönnä olevansa väärässä
V: Kyllä valitettavasti myönnän myös sellaisiakin virheitä mitä en edes ole tehnyt ja en tosiaan häpeä sitä että olisin väärässä.
3. Vain hänen tarpeillaan on merkitystä
V: Ei pidä paikkaansa, muiden tarpeet ajavat minunkin edelle.
4. Hän on mustasukkainen kaikesta
V: Valitettavasti minulla ei ole tarvetta olla mustasukkainen. Koen kuitenkin kiusalliseksi sen jos asiat ei mene niinkuin ollaan sovittu.
5. Hän elää fantasiamaailmassa
V: Joo, voi sen niinkin sanoa saan viettää aikaa perheeni ja lasteni kanssa.
6. Hän käyttää muita hyväkseen
V: Ei valitettavasti ole ollut tarvetta tähän.
7. Vain hänellä on oikeuksia
V: Toivoisin tosiaan että joskus minullakin olisi oikeuksia ja osaisin pitää niistä kiinni.
8. Hän haluaa kontrolloida muita
V: Valitettavasti mulla ei oo tarvetta kotona kontrolloida muita.
Työelämässä joudun sitä tekemään.
Tunnistin itseni. :( Pitääkö huolestua?
Minä tunnistan hyvin vahvasti entisestä kumppanista täsmälleen nuo kaikki. Olisi vielä paljon lisääkin. Tälläisen ihmisen kanssa tulee hyvin sairaaksi ja suhteesta toipuminen on todella rankkaa henkisesti!
Nimimerkin Väsynyt "Narsisti" vävy kirjoitus oli jännästi rakennettu. Mitä luulet, nimimerkki, voisikohan noista asioista keskutella anopin kanssa?
Minun ukko oli nuorena paljon mustasukkaisenpi kuin nyt. Samaten äkkipikaiena sain kokea perheväkivaltaa ,jota ei nyt enää tee. Kun lapset oli pieniä ja minulla ei töitä tiesi etten eroa ota Kun en luottanut itseeni että pärjäisin yksiään Nnyt lapset aikuisia ajatelee, että voisin pian lähteäkkin , minusta on myös tullut jämäkänpi pidän puoleni.
Kotona olen paljon ja jos muualla menen on yhä niinkuin ennenkin että ei tykkää, mutta eipä sitten aina tykkää kun olen kotona Humalassa kovasti kehuu itseään ja tuppaa selvänäkin Mutta kun kohta 40 v yhdessä niin mennään loppuun asti. Kyllä narsisteja puoliakin, mutta on paljon hyvääkin puolia auttavainen on ja lapsia kuskailee ja rakastanut heitä ja nyt lapsenlapset todella rakkaita ja tärkeitä
Myös aina olemme olleet ystäviä toisillemme ja jakaneet kaiken ja aina on ollut luottamus ja tärkeä asia ollaan oltu aina uskollisia toisillemme. Ja myös mitä ihanin seksielämä. Olen sellainen etten kanna kaunaa vaan annan anteeksi. Muutenhan ei mistään tulisi mitään
Puolet juuri näin ja toinen puoli ei.. narsisti vai ei?
Lasteni isä käyttäytyi juuri näin ja ikinä en oo tavannut niin itsekeskeista ja omahyväistä ihmistä. Hän oli aina oikeassa vaikka ja koko elämä pyöri hänen ylhäisyytensä mielihalujen ympärillä. Ei mitään ymmärrystä toisen tarpeita kohtaan. Jos et oo elänyt narsistin kanssa niin silloin ei todellakaan ymmärrä mitä se on kun mitkään normaalit käyttytymismallit (mm katumus, empatia ) ei näyttäydy. Olet kuin huonekalu joka on olemassa vain narsistin mielihalujen ja egon tyydyttämistä varten.
Hyvin kirjoitti karkuun päässyt.
Mieheni on saanut isänsä taholta hyvin väkivaltaisen lapsuuden Äiti oli valtavan kiltti ja ihana ihminen, mutta ei todellakaan voinut sanoa miehelleen vastaan Iso lapsilauma ja sodan käynyt mies. Luulen, että monet asiat ja syyt miehelläni juontaa lapsuuden kokemuksista ja isä tietty piti perheen "mustanalampaana" Joskus on vaikea kääntää lapsuuden huonoja kokemuksia ja ottaa uutta mallia elämäänsä.
Tuolla aiemmin oli halauksesta miten tärkeää on ja miten voi oppia halamaan, vaikka ei ole sitä itse aiemmin kokenut ja antoi lapsilleen ja lapsenlapsien tulevaisuudelle uuden alun Samoin joku tunsi lapsena eriarvoisuuden, mutta kykeni kääntämään sen lapsiensa kohdalla ja olemaan heille oikeudenmukainen
Monet sanovat, että ero miehestäni olisi ainoa oikea vaihtoehto Jokaisella on omat haavansa ja jokaisella parantuminen vie oman aikansa Vaikka joku ei ehkä koskaan pystyisikään eheytymään. Mistäpä voi vielä tarkkaan tietää miten, vaikkapa mieheni käy Muutosta parenpaan on kuitenkin tapahtunut jo paljon Olen kuitenkin jatkanut ja edelleenkin jatkan yhteistä 40 v liittoamme
Minun miehellä on myös noita narsistisia piirteitä meillä tapahtui surullinen perhe trageria lapseni kohdalla jonka käsittely kesti 3 viik. sai onnellisen ja oikeuden mukaisen päätöksen. mieheni otti tuon ajan hyvin raskaasti koskaan ei ole oin voimakkaasti mitään kokenut tai tuntenut ,vaikka ollaan elämässä hyvin paljon kaikkea raskaita suruja ja ilojakin kohdattu
Miehelle nyt lapsenlapset ovat hyvin rakkaita, varmaankin kun ei kokoaikaa meteliä ja leluja kaikkialla Huomaan myös sen, että nyt mieheni olisi nyt pikkuhiljaa valmis isäksi. Ei ihan niin äkkipikainen tai ainakin harvemmin, muutkin pahat sanat, teot vaimoa kohtaan ja juominen kaiken pahan alku vähentyneet
Vähissä olisi kai suomen lapset, jos niin kauan odotetaan, että miehet henkisesti kypsyisivät isyyteen. Nyt kyllä miehet onneksi paljon muuttuneet on tärkeitä perhearvot ja jakavat kodin arkiasioita yhdessä, osaavat keskustella ja puhua tunteistaan. Kumpa naiset huomaisivat ja osaisivat arvostaa hyvää miestä, jos omaksensa saavat Ei joku sukka lattialla tai rutattu , hammastahnatuubi mitään meinaa, muutenkin neuvoisin kärsivällisyyteen , anteeksiantoon ja rakkauteen
Minäkään en usko että oikeita narsisteja olisi niin paljon kuin mistä puhutaan. Helposti kun sukset menevät ristiin parisuhteessa eikä asiat mene oman pillin mukaan, todetaan että kumppani olikin narsisti. Helppoa loanheittoa vailla totuuden häivää.
Todellisuudessa kyllä narsisteja on todella paljon. Diagnosointi vain harvoin onnistuu koska narsisti ei suostu terapiaan saati myöntämään että hänessä itsessään on vikaa.
Osuiko aloittajalle kalikka kun kolahtaa? Taidat itse olla narsisti!! Tässä jutussa, erittäin läheltä seuranneena isäni uusi vaimo täyttää kaikki 8 edellä mainittua FAKTAA ja tietääkseni tähän ei tarvita mitään psykiatria,onnistuu nuhan ja kuumeen mittaaminen ihan kotioloissakin ja maalaisjärjellä!!!
Totta kaikki! Narsist eii kieltä,ei näe eikä kuule! Onko suvakismin alkusairaus...vai mikä.... Tämän tyyppinen narsistinen sairaus pilaa/tappaa/tuhoaa ihmissuhteita monessa määrin, näistä "kostuvat" vain asianajat...Narsistit/suvakit tuhoaa perinteisen perheidyllimme ja maallisen järjenkäytön kokonaisuudessaan!!
Olipa todella osuva kuvaus narsistista! Kokemusta on!
Voin kertoa että mun käytöksessä exän kanssa yhdessä oli joitakin yhteneväisyyksiä. Ei kuitenkaan siksi minkä takia narsisti käyttäytyy kuin käyttäytyy. Vaan siksi että rakastin miestä, pelkäsin ihan aidosti menettäväni hänet. Miksi? Koska en ole ikinä hyväksynyt itsessäni niitä muutoksia mitkä vartaloni koki raskauden takia. Koko vatsa täynnä edelleen 14v jälkeen raskausarpia, ylimääräistä nahkaa kasa. Imetyksen.jäljiltä tissit kuin muisto.
Kun tähän yhtälöön lisätään se että vauvamme ollessa 6pv ikäinen , tuore isukki hehkui onnea, siitä kuinka sanna alkaa kulkee hänen kyydillään ja tuon sannan kanssa vietti päivät päiväosastolla, paitsi yksi aamu kun kumpikaan ei ollut sinne mennyt, vaan ilmeisesti nauttivat toisistaan. Samaan aikaan mulla vuosi tissit, vuosi alapää. Ja hajosi sydän. Jatkuvaa valehtelua ja turhia lupauksia mieheltä. ja niin seksuaalista haluttomuutta aina vaan. Välissä jättikin minut 7kk ajaksi ja haki eroa. Eikä suostunut puhuu. Olin rikki ja yhteisiä vuosia takana lähes 6.
Sain lopulta miehen pariterapiaan ja 3 kerran jälkeen mies halusi muuttaa takas kotiin. Hän oli alkuun hellä ja rakastava, mutta hallitsi edelleen seksiä. Sitä oli se 5min/kerta. Ei esileikkejä, ei hyväilyjä ja pikkuhiljaa oltiin tilanteess jossa seksiä oli 5min kerran kuussa. Ite sain siis orgasmin ehkä kaksi kertaa vuodessa. Mies ei hakenut haluttomuuteensa apua. Eikä liioin siihen ettei seksistä voinut puhua. Lopulta olin vaan vihainen ja todellakin satutin takaisin, enkä enää edes välittänyt. Luovutin. Olin kyllä sitä ennen yrittänyt puhua ongelmasta kymmeniä kymmeniä kertoja. Yöllä itkin itseni uneen ja päivällä pidin itseni kasassa olemalka vihainen. Muuten olisin hajonnur täysin.
Kun mies olisi ollut halukas, tai edes näyttänyt että välittää.ja olisi mennyt testosteroni labroihin. Lopputulos olisi olut toinen.
Tähn kun lisätään se ettei juuri mulle hymyilyt, mutta kun luuli että en ole paikalla niin kyllä kassaneidile hymyillään ja flirttaillaan niin pirusti, mut nähdessä jonossa taaempana hymy hyytyi ja lähes juoksi karkuun. Sen jälkeen kiisti kaiken jopa sen karkuun menon.
Niinpä.. mitä tuo mies teki muuta selkäni takana? Oliko oikeasti haluton, vai kävikö vieraissa. Jälkimmäinen on mahdollista kun miettii että hän pystyi siihen myös sillon kun lapsemme oli pieni vauva.
Myönnän että olin mustasukkainenja pyrin minimoimaan riskin tulla taas petetyksi. Mutta en todellakaan ole mikään narsisti. Tälläkin hetkellä vaikka vihaan miestä sen vuoksi että hän hylkäsi vuosi sitten perheensä myös lapsensa. Niin säälin häntä, koska en usko että hän voi olla onnellinen jätettyään lapsensa. Olen herkkä, liian usein mua on petetty. Olen empaattinen, mutta mieluummin annan itsestäni kovan ja kylmän kuvan , koska liian monta kertaa mua on vaan käytetty hyväksi, tavalla tai toisella.