”Taitaa tulla punaviiniä”, totesi 4-vuotias Jalmari, kun mehua tuotiin

klo 10:10 | 19.8.2015
Lapsen suusta kuullaan vanhan sanonnan mukaan totuus. Mutta kuullaan sieltä vaikka mitä muutakin!Lue koko juttu
Lapsen suusta kuullaan vanhan sanonnan mukaan totuus. Mutta kuullaan sieltä vaikka mitä muutakin!Lue koko juttu
Ladataan...
Lähipiiriimme oli syntymässä paljon vauvoja. Tuolloin nelivuotias poikani mietti, milloin hänen mahastaan mahtaakaan vauva tulla. Kerroin, että miehet eivät voi synnyttää vauvoja, eikä heillä ollut kohtua, jossa vauva äidin sisällä kasvaa. Poikani totesi tähän itsevarmasti:
- Joo, kyllä mä tiedän tän jutun, mutta voitko kertoa, mikä sen kohdun sukunimi on?
Olin hoitamassa ystäväni lapsia aikanaan ja katselimme piirrettyä. Yhtäkkiä n. 4-vuotias tyttö nosti paidan helman ylös katsoi mahaansa ja kysyi: Miks napa roikkuu tossa?
Nelivuotias Manu kuunteli iltasatua huokaillen ja puolivälissä kertomusta tuumasi "joopa joo", ei tainnut olla kovin mielenkiintoinen satu.
Vein noin 4-vuotiaalle veljenpojalleni tuliaiseksi paristokäyttöisen hammasharjan. Kun tuli iltapesun aika, poika toi minulle avaamattoman pakkauksen ja kysyi: "Voisiko tämän tuotteen ottaa jo käyttöön?".
Oltiin sukulaistytön häissä. Noin nelivuotias poikamme katseli ennen toimitusta kirkossa ympärilleen ja totesi: "Täällä ei ookkaan sitä äijää, mikä roikkuu naulassa" (Jeesus ristillä)
Claran, 5v, kanssa lauloimme jännittävää merirosvolaulua: "Nyt kaljuunoita ryöstetään, hulabaloobalai..." Clara keskeytti ja kysyi silmät pyöreinä: "Kuka se kalju noita on?"
Pääsiäisen jälkeen kuusivuotias poikamme huokaili päiväkodissa, miten miniloman parasta antia oli se kun koko perhe oli yhdessä terapiassa. Oltiin siis oltu yhdessä uimassa Caribiassa...
Päiväkodissa nuoriherra 5v kertoi kesken lounasruokailun: Minä tiedän miten lapsi syntyy. Ensin isi antaa sen vauvansiemenen äidin pimppiin. Sieltä se siemen menee äidin masuun ja rupee muuttumaan. Ensin siitä tulee kana. Kaikki vauvat on ensin kanoja. Sitten se rupee kasvamaan lisää ja siitä tulee vauvan näköinen. Sitten kun se vauva tulee pois äidin masusta, niin kyllä se on ihan ihminen, vaikka se onkin vauva.
Pikkusen oli vaikeata olla nauramatta!
Päiväkodin täti Marja