7 vinkkiä työmatkajuoksun aloittamiseen

7 vinkkiä työmatkajuoksun aloittamiseen

Puoleenväliin bussilla ja loput hölkäten!

Työmatka on oivallinen tekosyy lisätä liikuntaa arkeen. Kodin Kuvalehti kysyi kokeneelta työmatkajuoksijalta seitsemän vinkkiä vasta-alkajalle. Pääset varmasti vauhtiin!Lue koko juttu

Kommentit (4)

Olen itse aloittanut juoksukoulun - ihan oman :) En ole koskaan ylipainon takia mielestäni voinut juosta; polvet ei kestä, ei oo kuntoa, eikä jaksa kuitenkaan. Nyt huomaan, että tekosyitähän nuo ovat olleet. Toki olen pudottanut painoani, tällä hetkellä -20kg ja se on vielä vaiheessa, mutta aloitin myös juoksukoulun. Juoksen 45 minuutin lenkin - intervallina siten, että 1 minuutti juoksua ja 2 kävelyä. Lenkki kestää tällä hetkellä (4.s vko) 45 minuuttia tuolla rytmillä. Mikäli ajaudun kauemmaksi kotoa, niin ylimenevän ajan kävelen. Ihana fiilis. 

Nyt seuraava etappi häämöttää rytmissä 1,5 min kävelyä ja 1,5 min juoksua. Ja sama kokonaiskesto 45 min. Mutta ei vielä. Maltti on valttia. Tottakai välillä on polvet ja lonkat vähän kipeet vaikka vauhti on todella hiipivää. Lähinnä nyt opetan juoksulihaksia vahvistumaan ja ehkä jossain vaiheessa saan juostua koko 45 min. Ehkä. Mutta nyt on hyvä näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat