Mitä tekisin vanhana?

Ria Hafren

Olen 67 v. En suostu sanomaan itseäni "vanhaksi" kuin vasta 75-vuotiaana. Tuskin silloinkaan... :0).

Teen edelleen osa-aikatyötä tilastohaastattelijana. Se on minulle pelastus, koska eläkkeeni on pieni (1.184,-/kk, vuokra pienestä yksiöstä Lauttasaaressa 734,-). Työni tilastohaastatteijana jatkuu ainakin ensi huhtikuuhun asti, jolloin täytän 68. Ehkä vielä 70-vuotiaaksi asti (koska pystyn haastattelemaan myös ruotsiksi ja englanniksi).

Mitä sitten? En halua koskaaan lakata tekemästä työtä! - Noh. Toimeentuloni takia. Mutta myös sen takia, että:

+ Kun ei ole rahaa, joilla voisi reissata pitkin maailmaa tai tehdä muita eläkeiän luksusjuttuja, täytyy keksiä tulolähteitä, joilla tehdä yhtä sun toista mukavaa..

+ Koska työn kauttaa kohtaan uskomattomia ihmisiä!Tilastohaastattelijatyönikin kautta kohtaan vaikka mitä ihmisiä: Isojen yrityksien toimitusjohtajia, työttömiä, eläkeläisiä, opiskelijoita, kirjailijoita, näyttelijöitä, kansanedustajia, yksinäisiä, perheellisiä...

+ Hmm... Työ vain tuntuu Hyvältä!

Olen alkanut toteuttaa 25 vuotta vanhaa unelmaani: Tulla Toimittajaksi!

Olen tehnyt rutkasti siihen liittyvää työtä elämäni aikana: Kirjoittanut artikkeleita asiakaslehtiin (ja ollut sellaisen päätoimittaja). Lukuisia juttuja henkilökuntalehtiin. Esitteitä. Lehdistötiedotteita. Mainoksia. Yms. Yms.

Niin monia kirjoituksiani eri aikausilehtien lukijapalstoilla on julkaistu vuosien varrella, että en osaa arvoida lukumäärää... Mutta:

Eniten haluaisin toimittajaksi,  jonka artikkeleita julkaistaisiin painetussa lehdessä (jos saisin jonkun juttuni tähän Maailman Parhaimaan Lehteen KK:hon, olisin onnessani ! :0).

On toisia vaihtoehtoja:

+ Tarjota juttujani useisiin muihin lehtiin (kilpailu on kylläkin MURHAAVA! Freelance-toimittajia on satoja).

+ Voisin ryhtyä bloggeriksi. Houkuttelisin mainostajia myös...

+ Etsisin asiakkaita, jotka tarvitsevat esitteen, julisteen, mainoksen jne.

Joten: En aio ryhtyä Vanhaksi. Aion toteuttaa UNELMIANI!

Mitä Sinä teet "vanhana"? KERRO!

Haluksin.  Ria

Kommentit (1)

Ansku

Haluan olla virkeä ja aktiivinen eläkkeelle jäämisen jälkeenkin.Opsikelen (61v) ravintoterapeutiksi ja perustin yrityksen.Eläkkeelle jäännin jälkeen teen yritykseni parissa töitä sillä asikkaani ovat olleet miellyttäviä ja piristävät omalla tavallaan elämääni sekä jokainen antaa jotain ajattelemisen aihetta.

Aion myös pitää kunnostani huolta niin fyysisestä kuin psyykkisestäkin.Aloitin lenkkeilemään kaksi kertaa viikossa ja lihaskuntoa tarvitaan kaiken ikää.

Henkisestä hyvinvoinnista huolehdin pitämällä yhteyttä hyviin ystäviini ja viettämällä aikaa heidän kanssaan ja käymällä eri tapahtumissa ja ulkomailla lomaillen.

Aloitin myös NLP - verkkovalmennuskurssin (henkistä hyvää) joka vaikuttaa mielenkiintoiselta ja toimivalta.

Luotan ja odotan innolla mihin seutaavaksi innostun tai mistä kiinnostun.

Ansku

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat