Kommentit (7)

Vierailija

Vähän eri kokemus. Juuri 50-vuotiaat naiset valittavat eniten työpaikoilla. Palkka liian pieni, työtehtävät liian tylsiä tai sitten voi kauhea, jos tulee jotain uutta. Ovat myös kokemukseni mukaan aina myöhässä. Ilmeisesti ovat mielestään jo niin kokeneita, että yhteiset aikataulut eivät koske heitä. Ja mielestäni on törkeää vedota siihen, että sosiaaliset velvoitteet on hoidettu kun pienten lasten äitejä pitäisi kannustaa työelämään. Kolmekymppisiä naisia on hävinnyt paljon työpaikoilta. Ihan kiva, että viisikymppisiä kannustetaan, mutta ei ihan kaikkien kohdalla kyllä todellisuuspohjalla tämä juttu.

Vierailija

Olen 50+ ja ainakin toistaiseksi töissä. Lehtiartikkelista jäi sellainen kuva että 50+ naiset ovat vaatimattomia, vähään tyytyväisiä eivätkä valita mistään. Missä on kunnianhimo ja tarve edetä uralla? En ainakaan minä halua vielä jämähtää paikoilleen! Haluan kehittyä ja oppia uusia asioita! Toivon että myös palkka vielä paranee koska työuran alku meni kotona lasten saamisessa ja hoitamisessa joten olisi tavoitteena saada parempi eläke vanhuuden varalle. Mutta tuskin eroan vaatimuksissani nuoremmista työntekijöistä!

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hei Vierailija, joka kirjoitit kunnianhimon puutteesta: totta tuokin, että yli viisikymppisenä halu edetä uralla ei varmasti katoa mihinkään, jos sitä on siihen astikin ollut. Eikä myöskään halu kehittyä ja oppia uutta. Jutussakaan ei ole sitä tarkoitettu, vaikka vaatimattomuus ehkä korostuikin.

Vierailija

Monellakin iäkkäät vanhemmat ovat huolehdittavina, kun koko ajan eletään vanhemmiksi ja kotona pidetään mahdollisimman pitkään.

Vierailija

Kunnianhimo toisaalta torppaa työttömän pääsyn töihin melko hyvin. Pitkästä, muusta kuin tehtävään liittyvästä, jos siitäkään  kokemuksesta ei haluta maksaa ja jos se viittaa kunninahimoon ja urallaetenemiseen,  tie on poikki. 

Suomalainen työnantaja on lyhytjänteinen, palkkaa tekijän paikkaamaan nykyisiä tarpeita, eikä niistä töistä pidä olla ylentymässä pois ihan oman halunsa mukaan.

Ylenijät on sitten suunniteltu jo erikseen talon muusta porukasta.

Ikäloppu viisikymppinen677

Jutusta sai sen käsityksen, että viisikymppinen nainen on vaatimaton lammas, joka tekee juuri niinkuin pomo haluaa/käskee. Pääasia, että SAA olla töissä. Minä olen töissä 5pv viikossa kahdeksan tuntia kerrallaan. Olen jopa miettinyt, että voisin ruveta 80%:lle ja saisin enemmän aikaa itselleni/rakkailleni/harrastuksilleni. Olen ahkera ja tunnollinen, mutta osaan myös pitää puoleni. En ole aina se joka tekee ylitöitä, joustaa työvuoroissa ja kesälomissa. Kukin vuorollaan iästä riippumatta. Minulla on elämänkokemusta ja monta koulutusta ja annan panokseni työssä ja odotan, että se myös huomioidaan palkassani. Minun ei tarvitse nöyristellä ikäni takia ja jos sellainen päivä tulisi, vaihtaisin työpaikkaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat