Kommentit (4)

blondiebrownie

Kahviloissa tarjotaan sokerisia herkkuja, ja ainakin minä haluan juuri niitä, kun menen käymään kahvilassa. Vaikka monissa kahviloissa onkin jo tarjolla jogurtteja, smoothieita (jonka saa halutessaan ilman lisättyä sokeria), erilaisia suolaisia voileipiä ja kuivattuja hedelmiä sekä pähkinöitä, valitsen silti aina jonkin sokerisen herkun. Käyn kahviloissa harvoin, ehkä kerran kuukaudessa ja silloin haluan nimenomaan herkutella suklaisella browniella tai makealla kakunpalalla.

Kotona syön sitten välipalaksi jotakin sellaista, missä sokeria ei välttämättä ole.

Toinen vaihtoehto on tehdä kotona omat eväät ja ottaa kahvilasta vain juotava (se kahvi tai tee) take-awayna. Näin säästyy kahvilan tarjoamilta sokerisilta ja rasvaisilta tuotteilta.

Järkevä kahvinjuoja

Heipat sinulle "turhautunut kahvinjuoja".

Onpas sinulla isot ongelmat. Itse otan pelkän kahvin, jos tarjolla ei ole mieleistäni leivonnaista tms. Kerroit järkevästi meidän suomalaisten diabetesongelmasta. Näinhän se juuri onkin. Sen luulisi kuitenkin olevan lähes jokaisen tiedossa, niin hyvin siitä on tiedotettu jos jonkinlaisessa mediassa. Itse olen terveiden elämäntapojen kannattaja, mutta en koe minkäänlaiseksi ongelmaksi, jos en juuri minä saa haluamanlaistani pullaa. Minusta ihmisellä on todella hyvin asiat, jos moisesta seikasta vaivautuu lehtien palstoille kirjoittelemaan. On paljon muitakin ihmisiä, jotka eivät aina saa haluamaansa. Näin se vain menee, tämä, jota elämäksi kutsutaan.

Itseleivottua siemenleipää, ki...

Olen samaa mieltä, sokeria on kaikkialla aivan liikaa. Koska en itse tulehdussairauteni vuoksi käytä mitään viljatuotteita enkä tippaakaan lisättyä sokeria, otan aina "omat eväät" mukaan. Tarjolla ei kerta kaikkiaan ole mitään tuotteita joita voisin syödä. Joskus nälkäisenä ostankin pelkät "leivän päälliset" eli leikkeleet ja levän päällä olevat salaatin, kurkun, tomaatin... Itse en välttele rasvaa, mutta valkoisten jauhojen ja sokerin määrä hirvittää. Itselläni RUOKA ON LÄÄKKEENI, nautin mieluimmin ruokaa kuin suuria määriä lääkkeitä.

S

Eikös se ole sen kahvilan idea? Herkkuhetki? Jouduin itse välttämään sokeria, valkoisia jauhoja yms terveyden takia jonkin aikaa, päädyin sitten ottamaan kahvilassa erikoiskahveja pullien sijaan. En jäänyt mistään paitsi! Kuten sanoit, se croissant on huono vaihtoehto sekin, mutta niin se on valkoisista jauhoista tehty pullakin, oli siinä sokeria tai ei, jos diabeetikoihin kirjoituksellasi viittaat. Moni diabeetikko voi kuitenkin sen "kotipullan" tai sen puolikkaan (joka parempi vaihtoehto kuin rasvaa tihkuvat tuotteet) silloin tällöin syödä, toisin kuin vaikka keliaakikko ei voi sitä gluteenia syödä yhtään. Siitä syystä tarjolla on monesti laktoositonta ja gluteenitonta ja hyvä niin. 

Sanoisin sinulle, että jos terveellisesti haluat syödä, niin jätä ne pullat kokonaan väliin ja nauti kotona niitä karppisokerilla makeutettuja vähärasvaisia täysjyväleivonnaisia, kuten minä tein. Tai valitse se terveellisin sokeriherkku ja syö siitä puolet tai neljännes - jos ei ole mukana kaveria jonka kanssa jakaa niin sen lopun voi jättää siihen lautaselle. ;) (hyvä konsti on leikata se herkku heti alussa pienemmäksi ja viedä loput kahvilan biojäteastiaan samantien, ekan haukun jälkeen vaatii yleensä enemmän tahdonvoimaa...)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat