Tämä ihana arki: lempikirja

klo 11:43 | 9.9.2015
Kodin Kuvalehden Tämä ihana arki -juttusarja näyttää elämän sellaisena kuin se on. Aiheet vaihtelevat kahvikupista ovikransseihin ja puutarhatontuista ovenripoihin. Nyt aiheena on LEMPIKIRJAT.Lue koko juttu
Luin kirjan ensimmäisen kerran 70-luvun alussa olin 12 vuotta. Muistaakseni meidän piti koulussa lukea joku kirja ja pitää siitä esitelmä.
Silloin jo ihmettelin luettuani kirjan sitä kuinka helpolla ihmisestä tulee julma toisiaan kohtaan, muistan miettineeni tulisiko minusta vastaavassa tilanteessa myös heikompien sortaja.
Ensimmäisen lukukerran jälkeen olen lukenut kirjan aika ajoin (n. 10 vuoden välein) ja aina se on avautunut eri tavoin, johtuen luonnollisesti omasta kehittymisestäni.
Kärpästen herra on mielestäni hyvä kirja kaikkien luettavaksi sen opit toimii niin työelämässä kuin vapaa-aikana se on kertomus ryhmässä toimimisesta ,sosiaalisista suhteista sekä valtasuhteista. Suosittelen.
Luin kirjan ensimmäisen kerran 70-luvun alussa olin 12 vuotta. Muistaakseni meidän piti koulussa lukea joku kirja ja pitää siitä esitelmä.
Silloin jo ihmettelin luettuani kirjan sitä kuinka helpolla ihmisestä tulee julma toisiaan kohtaan, muistan miettineeni tulisiko minusta vastaavassa tilanteessa myös heikompien sortaja.
Ensimmäisen lukukerran jälkeen olen lukenut kirjan aika ajoin (n. 10 vuoden välein) ja aina se on avautunut eri tavoin, johtuen luonnollisesti omasta kehittymisestäni.
Kärpästen herra on mielestäni hyvä kirja kaikkien luettavaksi sen opit toimii niin työelämässä kuin vapaa-aikana se on kertomus ryhmässä toimimisesta ,sosiaalisista suhteista sekä valtasuhteista. Suosittelen.
Tämän kirjan ostin joitakin vuosia sitten. Se on lämminhenkinen ja oma kissakin halusi kuvaan mukaan, kun kirjaa kuvasin. Doris Lessing kirjoittaa kissoista hauskasti ja värikkäästi.
Pilkullisen koiran kesäloma -kirjaan kannattaa tutustua. Kirjassa on hauskoja ja hyväntuulisia runoja, jotka soveltuvat hyvin esim. onnittelukorttien teksteiksi.
Kantelettaresta löydän ajattomia tekstejä: "...nyt on kaikki kallistunna, nyt on kukkaro kulunna...", tai " ei kestä kesäinen lehti syksyn ilmoissa isoissa.." - Jopa
merkkipäiväsäkeitä olen kehitellyt Kantelettaresta.
Lilja Juusti, Turku
Kirja on runoja Kuusamosta ja kirjailijan paluuta juurilleen. Kuusamo tunnetaan tarunhohtoisena, missä hongat huminoi ja kylät olivat väkeä täynnä.
Välillä kirjailija puuttuu nyky-Kuusamon menoon ja meininkiin, ulkopuolisena tarkkailijana.
Lukiessani tätä kirjaa, sain ilonpilkahduksia silloisesta elämästä, jota harva nykypäivänä enää kokee. Elämä on ollut hetkessä elämistä ja ihmisillä on ollut vielä taito nauttia siitä. Hyvän tuulen kirja!
Kirjan olen saanut lahjana.
"käyttäjä725"
Olin aivan myyty, kun kohtasin Virpi Marjaana Siiran virkkauskirjat OmaKoppa -neliö ja -ympyrä. Kirjat poikkeavat tavallisista virkkausoppaista täydellisesti. Jokainen sivu kirjassa on kuin oma taideteoksensa. Täysin uusi lähestymistapa virkkausohjeisiin. Kirjaa luetaankin vaaka-asennossa. Loistava innovaatio kaikenkaikkiaan.
Outi Paasi, Espoo
Sain tämän kirjan kirjansitoja isältäni 1966.Hän on itse tehnyt
kannet ja sitonut sen .Tästä kirjasta alkoi kiinnostukseni luke-
miseen.Se on säilynyt matkassa kymmenet muutot.Nyt se on
kunniapaikalla kirjahyllyssäni.
Koulussa täytyi lukea kirja vieraasta kulttuurista, ja valitsin tämän ihanuuden. Kirja kertoo kahdesta tytöstä jotka solmivat laotong-suhteen. Kertomus sijoittuu 1800-luvun Kiinaan, jossa jalkojen sidonta kuului jokaisen naisen elämään, eikä heitä arvostettu ollenkaan ellei heidän jalkojaan oltu sidottu kauniisti/elleivät he synnyttäneet poikalasta. Kirja oli kaunis, mieleenpainuva ja koskettava. Suosittelen kovasti.
Nelli, Jyväskylä.