Kommentit (7)

jfv

Aspergerina on helppo samaistua kirjoittajan näkemyksiin. 

Joskus käy mielessä että tietävätköhän neurotypikaalit yhtään että mistä kaikesta jäävät paitsi ja miten julmalta ja ilkeältä iso osa heidän teoistaan ja sanoistaan näyttää kun niitä arvioidaan toiminnan eikä sosiaalisen viestinnän sisältöjä painottavalla tavalla.

Tiedän tunteen

Tuttua on tuo! Tuttavat sanoivat aina, että otat vaan itseäsi niskasta kiinni ja sitten elämä alkaa sujua! Ei muuten auta niskasta kiinniotto neurologiseen vaivaan!

Mimmu

Meillä on 2. luokkalainen ADHD-poika, joka on saanut koko elämänsä kuulla negatiivista palautetta tarhasta ja nyt koulusta. Viimeksi tänään sai palautetta rumien puhumisesta, toisten nimittelystä sekä opettajan tehtävien annon voimakkaasti ääneen vastustamisesta. Olisi mahtavaa kuulla Sadun näkemystä ja vinkkejä miten toimia.

Naccelius

Olen alkanut pohtia josko itselläni olisi AHDH... olen korkeasti koulutettu jne. mut arkirutiinien pyöritys on painajaismaisen tylsää ja monotoninen työrytmi aivan myrkkyä. Tämän takia joudun töissä usein hankaliin tilanteisiin. Nykyään olen itsenäisessä työssä jossa saan onneksi toteuttaa itseäni omalla tyylillä. Silti kaipaisin tukea joihinkin kinkkisiin aspekteihin elämäni muilla aloilla... Pelottaa vaan lähteä soittamaan lekuriin, saanko jonkun friikin leiman otsaani mahdollisen diagnosoinnin jälkeen?

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hei nimimerkki Naccelius, välitimme kysymyksesi juttuun haastatellulle Satu Pikkaraiselle. Odotellaan vastausta, hänellä varmasti olisi viisasta sanottavaa. Avun hakeminen ja selvyyden etsiminen omaan oloon on kyllä järkevä ajatus.

Vierailija

Totta että on neurologisia. Silti lapset ei meillä lääkkeitä käytä. Haluan että he oppivat elämään adhd.n kanssa.
Koulussa pitäisi panostaa erityisopetukseen ja pieniin ryhmiin. Ei tehdä lääkkeillä lapsesta jotain mitä ei luonnostaan ole.
Itselläni on adhd myös, enkä kadu että diagnoosi on tullut vasta aikuisena ja lääkitystä en ole koskaan käyttänyt. Kouluja en ole juuri käynyt, olen saanut tehdä omat virheeni ja oppia niistä.
Silti olen tyytyväinen elämääni, joka ei ole menestystä ja suoriutumista vaan saan olla oma itseni ja tehdä asioita mistä nautin.
Monenlaista työtä olen tenyt ja nyt vihdoin tainnut omani löytää. Arki sujuu, sinnikyyttä ja rutiineja, ei lääkkeitä.
Omat lapset ovat ihania ja rakkaita rämäpäitä, jotka kulkevat omia polkujaan.
T. Hippi-äiti

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat