Kommentit (3)

Ria Hafren
Seuraa 
Liittynyt17.8.2015

Viime jouluna (eli 2014) tyttäreni miehen äiti ja isä kutsuivat minut viettämään Jouluaattoa heidän luokseen. Aivan Iki-Ihana Jouluaatto. Meitä oli siellä tyttäreni, hänen miehensä ja 8 kk tyttärentyttäreni. Tyttäreni miehen vanhemmat isäntä/emäntä- parina. Miehen sisko. Miehen eno vaimoineen.  Ja heidän äitinsä/mummonsa.

Söimme ihanan ja runsaan joulupöydän. Keskustelu kävi vilkkaana. Kukaan ei riidellyt. Tyttäreni miehen sisko tosin näpäytti äitiänsä pari kertaa :0).

Tyttärentyttäreni (joka on myös tyttäreni miehen vanhempien eka lapsenlapsi) oli tietysti illan huomiopiste (nukkui onneksi syönnin ajan :0). Lahjoja oli (vähän liikaakin) kaikille.

Tyttäreni, tyttärentyttäreni ja mies häipyivät viemään vauvaa kotiin nukkumaan. Minä jäin vielä. Juotiin portviiniä ja likööriä. Juteltiin piiiiiitkäään Kirjoista (kaikki jäljellejääneet lukevat paljon :0).

Sitten eno & vaimo kuskasivat minut kotiin Kivenlahdesta Lauttasaareen :0).

Ihan HUIPPU-Joulu! Uskonpa, että tänäkin vuonna saan kutsun sinne... :0)

katjuska/kasakka

Vietän sen neljän rakkaan lapseni kanssa.Pikkusen on joulut viettäminen muuttunut.Perinteisiin kuuluu lasten koristama kuusi. Joulukuun alusta kortit oveen sitä mukaa kun niitä tulee.Äitini tekemä joulukalenterin avaamin vuorotellen.Jouluruuat kinkku,karjalanpaisti,laatikot,rosolli,riisipuuro ja soppa.Lasten ehdoilla joulurauhaa!Haudalla käydään,mutta myös pihassa laitamme kynttilän niille joiden hauta on kaukana.Saunassa ja kauniit vaatteet ruokapöytä ja lahjojen avaaminen.Lasten silmien tuike lämmittää tämän vanhan äidin sydäntä jouluna.Meille on joulu tultava ilman turhia hössötyksiä Joulurauha koko joulukuu pyritään tekemään. Niin yhden lapseni syntymä päivä vietetään15.12. Joulu on lasten ja aikuisten perheen juhla!?

Käyttäjä1360
Seuraa 
Liittynyt21.10.2015

Kuten aina, olemme meillä. 33/35 aikuisiän joulusta olen järjestänyt perheelle - toki lasten ja miehen avustuksella. Silti siinä on hirveästi touhua ja vaivaa niin kivaa kun se onkin. On tietysti ihanaa kun omat lapset ja lapsenlapsi tulee meille mutta anoppi voisi olla välillä sisaruksillaan tai toisen lapsensa luona. Mutta ei koskaan, kukaan muu ei kutsu häntä jouluna. Joten siitä on tullut "itsestäänselvyys" että hän on meidän kanssamme.

Minun jouluni alkaa joulupäivänä lounasaikaan kun yövieraat on lähteneet, perhe ruokittu ja saan vihdoin ottaa makeisia ja hyvän kirjan ja hiljentyä hetkeksi omiin oloihini.

Haaveilen joulusta jossain muualla - ihan sama kylmässä vai lämpimässä kunhan joku muu tekee sen minulle ja meille. Ilman perhettä tuskin raaskin lähteä reissuun mutta jos olisi joskus rahaa koko porukan reissulle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat