Kommentit (9)

Ria Hafren
Seuraa 
Liittynyt17.8.2015

OH-HOH! Olen aivan Ällistynyt SYISTÄ, jotka tyttöystävät ilmoittavat syyksi lemppaamiseen ????

Minut on mies lempannut sanomatta mitään. Toisen kanssa keskustelimme suhteestamme, ja totesimme että olemme liian nuoria mihinkään vakavampaan. Yhden suhteen minä lopetin suhteen sanoen, että olen liian nuori (hän halusi mennä kanssani naimisiin. Minä olin 20 v., hän 22 v.). Aviomiehestäni erosin 30-vuotiaana, koska hän pahoinpiteli minua sekä fyysisesti että psyykisesti.

Yhdellekään en ole sanonut: "mä en pysty kasvamaan omaksi itsekseni tässä suhteessa", "tää ihmissuhde rajoittaa mun henkistä kasvua" ja "mä haluan nyt keskittyä rakentamaan mun uraa".

Nauran ihan tikahtuakseni, ja ajattelen: "Omaksi itsekseen kasvaa erilaisten suhteiden kautta." - " Jos suhde rajoittaa sun "henkistä kasvua", niin lopeta suhde, mutta älä sano sitä noin keskenkasvuisella tavalla!" - "Uraa voi myös rakentaa suhteiden avulla. Konkreettisesti, ja siten, että on joku, joka tukee..."

Tyhmiä mimmejä olette kohdanneet :0)! Uskon vakaasti, että noiden vastineeksi on kymmeniä/satoja tyttöjä ja naisia, jotka ovat fiksuja!

Keep looking :0)!'

Vierailija

Tulee väistämättä mieleen, että ehkä entinen tyttöystäväsi on yrittänyt kommunikoida ongelmista kanssasi lukuisia kertoja aiemmin mutta syystä tai toisesta et ole ollut kuulolla. Tai vaikka olisit, hän ei ole kokenut niin.

Uskon että usein on niin että suhteen päättävä osapuoli on yrittänyt puhua tyytymättömyydestään, mutta ei ole tuntenut tulleensa todella kuulluksi. Toista ei saisi ikinä pitää niin itsestäänselvyytenä, että kuittaa hänen huolensa suhteen tilasta ajattelemalla että kyllä tuo ohi menee itsestään, ei viitsitä ryhtyä tonkimaan asiaa paremmin.

Onnellinen ihminen ei lopeta parisuhdetta tuosta vain. Valitettavasti ihmiset ovat usein ihan kujalla kumppaneidensa todellisista ajatuksista ja oppivat vasta jätetyksi tultuaan panostamaan suhteeseen, mutta vasta siihen seuraavaan suhteeseen.

Tyypillistä kai on, että jätetty osapuoli alkaa ymmärtää eron syitä vasta pidemmän ajan päästä. Ja silloin, useimmiten, jätettykin on lopulta vain iloinen huonon suhteen päättymisestä. 

Kaisa Virtanen

Erosin kaksvitosena avosuhteesta mietittyäni eroa vuoden ja vakuutettuani koko sen vuoden miehelle, että kaikki on kunnossa. Se oli typerää ja julmaa, mutta se oli parasta mihin pystyin. Minulle suhde ei enää toiminut, koska halusin elämältä muuta kuin mies. En osannut enkä uskaltanut ottaa asioita puheeksi.

Ehkä tässä kuvatut avovaimot ovat olleet samanlaisia kuin minä. Ovat hautoneet eron valmiiksi omassa mielessään eivätkä ole kyenneet puhumaan. Ehkä joku heistä on koettanut puhua tyytymättömyydestään, kuten edellinen kirjoittaja sanoo, mutta ehkä ei.

On ymmärrettävää, että jätetty on haavoittunut ja varovainen. Muutaman tyttöystävän toiminta ei silti kerro mitään naisten (eikä miestenkään, tai ylipäätään ihmisten) luotettavuudesta noin yleensä. Sitten kun se uusi löytyy, kannattaa varmaan koettaa puhua omista ja toisen toiveista ja tavoitteista aina silloin tällöin, samoin siitä, mikä kummankin mielestä parisuhteessa on hyvin, mihin toivoisi muutosta, mitä muutos vaatisi kummaltakin jne. Meressä on paljon kalaa, ja kyllä se sopiva kala vielä ui vastaan!

Veera Vieras

Tekosyiltä nuo aika vahvasti kuulostavat, mutta kukapa haluaisi sanoa kivalle kaverille, että "sori, libidosi on kovin heikko, tarvitsen enemmän seksiä", "en halua alkoholisti- tai materialistivanhempiasi lasteni isovanhemmiksi" tai "olet niin tarvitseva, etten jaksaisi elämää sinun ja lasten kanssa".  Minusta on inhimillistä jättää nämä asiat sanomatta, koska minkäs ihminen libidolleen tai vanhemmilleen voi. Järkevä nainen kuitenkin ajattelee pidemmällä tähtäimellä ja saattaa elää mieluummin jopa yksin kuin jatkuvaa pientä mielipahaa tuottavassa parisuhtessa.

Tai sitten on vain yksinkertaisesti niin, että naiset panikoivat perheen perustamisen edessä. Helpoin tapa siirtää sitä on purkaa parisuhde ja aloittaa alusta.

Itse erosin, koska olin huomannut miehen taipumuksen lähteä vieraisiin tai kehittää jokin muu kriisi joka kerta, kun en ollut 100 % hänen käytettävissään vaan keskityin tilapäisesti esimerkiksi uuteen työhön. Tämän sinänsä ihanan, kiltin ja komean miehen kanssa olisi lapsiperhe-elämä ollut katastrofi,  enkä minä halunnut lapsistani avioerolapsia.Tätä en hänelle tietenkään sanonut, vaan vetosin uskottomuuteen, jota en pitkän päälle kestänyt. Sekin oli totta.

Luottamus palautuu kyllä aikanaan. Väliaika kannattaa käyttää itsensä kehittämiseen sellaiseen suuntaan, että nainen voi luottaa oman ja lastensa tulevaisuuden käsiisi.

Kata

Tulee vaan mieleen, kuka haluaa olla 3-4 vuotta tyttöystävänä.

Jos mies ei siinä ajassa ole saanut kosittua. Tai muuten suhdetta sinetöityä. Ja puhuttelee tyttöystävänä, ei edes morsiamena tai tulevana vaimona.Mies on siis halunnut pitää takaportin auki. Niin kyllä silloin nainenkin saattaa ajatella että, ehkä tämä ei sitten tästä enää etene.

Kannattaa pitää vuosipäiväpalaverejä joissa molemmat saa antaa palautetta ja toiveita. Mihin on tyytyväinen ja mitä toivoisi toiselta....

Hyvässä parisuhteessa puoliso antaa tilaa ja tukee toista myös kasvamaan ihmisenä. Puolin ja toisin.

asioista keskustelu on kaiken a ja o.

Vierailija

minulla ei tullut mieleenkään jättää miestäni nettiihastumisen vuoksi. näitähän sattuu. varsinkin kun kuulin että hän oli pyytänyt sitä toista naista lopettamaan viestittelyt. oli jo miestä alkanut ahdistaa koko juttu. vasta tyttären avulla tämä nainen lopetti mieheni jallittamisen. huvittaa vaan että naisella olikin oma miesystävä koko jutun ajan. asioista puhuminen oli apu tässäkin tapauksessa. jutelkaa toistenne kanssa.

Merris

Olen yksi niistä naisista, jotka ovat lähteneet parisuhteesta tuolla tavoin. Siihen on syynsä, mutta se ei tule yhtäkkiä. Naiset puntaroi suhdetta uskoakseni miehiä enemmän, ja eroa tulee mietittyä jo paljon aiemmin. Itse kerroin miehelle haluavani erota jo pari vuotta ennen lopullista päätöstä. Halusin, että hänkin näyttäisi tunteensa, antaisi huomiota eikä ottaisi itsestäänselvyytenä. Jos mies olisi silloin ehdottanut vaikkapa terapiaa tai asiasta olisi keskusteltu enemmän, ei eroa välttämättä olisi tullut. Tuntuu, että vasta siinä vaiheessa kun on itse tajunnut ettei mikään ole muuttunut ja tehnyt surullisen päätöksen, mies tajuaa, että hetkinen! Valitettavasti silloin on jo ihan liian myöhäistä. 

Siperia opettaa naistakin

Et kerro tekstissäsi tyttöystävien ikää. He kuulostavat nuorilta ja kokemattomilta. Kolmenkympin kieppeillä nainen ei enää yleensä haikaile vaan tahtoo nimenomaan perheen ja avioliiton. Ehkä naisenne ovat olleet liian nuoria ja kokemattomia arvostaakseen sitoutumishaluisia kivoja miehiä. Valitkaa seuraavaksi hieman vanhemmat ja kokeneemmat leidit. Kyllä hyville miehille löytyy aina ottajia. Pysykää aktiivisina työssä ja harrastuksissa ja nettideittailkaa vaikka. Onnea matkaan!

Puhukaa suoraan naiset

Minua on aina ihmetyttänyt kovasti nämä naisten keskustelut parisuhteesta ja siihen liittyvästä kommunikaatiosta. Miksi naiset olettavat, että miehen pitäisi ymmärtää rivienväliviestintää. Eihän kukaan ole ajatusten lukija.

Eikä se ole sen kummemmin naisellista kuin suora puhekaan. Minä olen elänyt kymmeniä vuosia naisen kanssa, joka ei vihjaile, vaan sanoo, mitä haluaa ja miten asiat hänen mielestään on. Aina ei kaikki ole kivaa, mitä hän sanoo, mutta meillä ei ole kommunikaatio-ongelmia.

Vierailija tuolla aiemmin kääntää "Kuinka voi enää luottaa?" ongelman nuoren miehen syyksi sanomalla, että ehkä tyttöystävä oli yrittänyt kommunikoida. Ja p... Eihän tyttökaverin lähtö olisi tullut puun takaa, jos tyttö olisi puhunut = kommnikoinut sen selkeästi ja suoraan poikaystävälleen.

Pelkuruutta se minun mielestäni on! Samaan syyllistyvät varmaan miehetkin, mutta rivienvälivihjailu on selvästi tavallisempaa naisilla, jotkut naiset pitävät sitä jopa naisellisena. Oma vaimoni on opettanut minulle, ettei ole.

Parisuhteessa ja varsinkin kymmeneien vuosien suhteessa ainoa pelastus on suora puhe myös kipeistä asioista. Ja juuri niistä varsinkin.

Uskon, että kunhan tunteet rauhoittuvat ja selkenevät, Adam on onnellinen kun pääsi noin kevytmielisestä tyttöystävästä ja mahdollisesta vaimosta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat